InfoNu.nl > Pc en Internet > Tutorials > LinkedIn profiel gebruiken om hoger in Google te komen

LinkedIn profiel gebruiken om hoger in Google te komen

LinkedIn profiel gebruiken om hoger in Google te komen Om hoger te komen in Google binnen de zoekresultaten van Google is ‘linkbuilding’ een belangrijk element. Volgens de SEO-goeroe's telt dit voor circa 50% mee voor je uiteindelijke positie op de resultaatpagina van Google. Jeje kunt je Linkedin profiel gebruiken om een goede inkomende link te verkrijgen.

Hoe werkt Linkbuilding?

Als veel andere websites naar jouw website verwijzen dan is dit voor Google een aanwijzing dat de website waarna verwezen wordt zelf een belangrijke site is. Een verwijzing van site A naar B, kan gezien worden als een stem van A op site B. Daarbij is het van belang dat de verwijzende site zelf een belangrijke site en bij voorkeur een vergelijkbaar thema heeft als de site waarna verwezen wordt.

Het LinkedIn netwerk

LinkedIn is een zgn. Social Network site waarbij professionele netwerken gebouwd en onderhouden worden. Door het maken van een eigen profiel (opleiding, werkervaring etc.) kun je via de ‘connections’ van jouw ‘connections’ snel een professioneel netwerk opbouwen.

LinkedIn gebruiken voor Linkbuilding

LinkedIn heeft een pagerank van 8 (=8 op schaal van 10). Dit is zeer hoog. Uitgaande links op LinkedIn verwijzend naar jouw site tellen dus goed mee om je pagerank te verhogen!

Hoe doen we dat?

Binnen je LinkedIn profiel kun je maximaal 3 websites opgeven, bijv. My Company, My Website etc. De tekst in beeld is dan My Company en daaronder zit de link naar de URL. Voor een beter resultaat is het van belang dat de tekst waaronder de link zit ook relevantie heeft, namelijk een zoekwoord bevat. Dit is de zgn. Anchor-tekst. Uit My Company of My Website kan Google geen relevante informatie halen. Bepaal dus de belangrijkste zoekwoorden voor je site en gebruik deze zoals in onderstaand voorbeeld.

  • Stap 1: Ga naar je profiel in LinkedIn
  • Stap 2: Kies de optie Edit bij Websites
  • Stap 3: Kies de de optie ‘Other’ (laatste keuze)
  • Stap 4: Vul bij website1 in het 1e veld de titel in: ‘jouw zoekwoord
  • Stap 5: Vul bij website1 in het 2e veld de URL in: ‘http://uwdomein.nl
  • Stap 6: Vul bij website2 in het 1e veld de titel in: ‘jouw 2de zoekwoord
  • Stap 7: Vul bij website2 in het 2e veld de URL in: ‘http://uwdomein2.nl
  • Stap 10: klik op ‘Save changes’
© 2008 - 2019 Webverdiener, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De beste linkbuilding strategieEen goede SEO strategie moet een goede linkbuilding strategie bevatten. Een goede linkbuilding strategie is essentieel v…
4 populaire sociale media netwerken4 populaire sociale media netwerkenSociale media zijn heel populair geworden. Niet alleen in Nederland of België, maar wereldwijd. Ze maken deel uit van on…
Bronnen en referenties
  • Seochat, Brad Callen, Tribal,positie1

Reageer op het artikel "LinkedIn profiel gebruiken om hoger in Google te komen"

Reactie

Jedidja, 20-06-2011 13:20 #1
Goeie tip, maar het heeft pas echt zin als je profielpagina ook al wat pagerank heeft. Hoe krijg je pagerank op je profielpagina? Reactie infoteur, 05-08-2011
Je profielpagina profiteert van de hoge pagerank van Linkedin. Je hoeft deze dus niet helemaal zelf op te bouwen.

Infoteur: Webverdiener
Laatste update: 27-02-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tutorials
Reacties: 1
Schrijf mee!