InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Geld verdienen: affiliate marketing

Geld verdienen: affiliate marketing

Er wordt vrij veel over geschreven en verteld, geld verdienen met het internet. Maar hoe gaat dit nu eigenlijk in zijn werk? er zijn verschillende optie's om geld te kunnen verdienen via het internet, maar een van de bekendste manieren om geld te verdienen via het internet is wel affiliate marketing. Maar wat is dat nou, affiliate marketing?

Affiliate marketing

Affiliate marketing houd in dat u producten van webwinkels gaat verkopen via uw eigen site. Er zijn ontelbaar veel online winkels die ook een affiliate programma hebben waarbij u zich kunt aanmelden om vervolgens een speciale persoonlijke link op uw website neer te zetten. Als er dan bezoekers die op uw site komen op zo'n link klikken, worden doorverwezen naar de desbetreffende webwinkel, en als die bezoekers dan vervolgens een aanschaf doen in die webwinkel krijgt u daar een percentage van. U kunt natuurlijk ook een e-mail database hebben waarin u vervolgens een nieuwsbrief in maakt met hierin de persoonlijke link verwerkt en die versturen naar alle email adressen in uw database.

Beloningsstructuur

Er zijn verschillende manieren waarop u deze beloningen kunt verdienen. zo is er pay per lead (PPL), pay per sale (PPS), pay per click (PPC) en pay per view (PPV). Bij pay per view wordt een vast bedrag betaald per 1000 advertentiesweergaves en bij pay er click wordt zoals bij Google Adsense voor elke klik op een advertentie een bedrag betaald. Bij pay per lead krijgt u betaald als bezoekers via uw site naar de webwinkel gaan en daar een bepaalde actie uitvoeren, dit is in de meeste gevallen een aankoop doen maar het kan ook zijn dat ze een formulier moeten invullen. Pay per sale spreekt voor zich zelf. Dit houd in dat de bezoeker die via u site op de site van de webwinkel komt en er een aankoop verricht u hier of wel een percentage van het aankoopbedrag krijgt of wel een vast bedrag krijgt ongeacht hoe hoog het aankoopbedrag is.

Affiliate programma's

Tegenwoordig zijn er meer dan genoeg website's waar u zich bij aan kunt melden om met een affiliate programma te beginnen, ik zal hieronder een aantal site's noemen die naar mijn mening goed zijn:
  • Tradetracker. Deze site zit in meerdere landen actief en u kunt zich gemakkelijk bij de verschillende landen aanmelden en zo internationaal aan de slag gaan.
  • Daisycon. Dit is ook een van de grotere affiliate site's van Nederland en ook deze site zit in meerdere landen en kunt u dus ook internationaal aan de slag.
  • Webaffiliates. Op deze site kunt u meer dan 350 affiliate programma's vinden, Ik weet zeker dat er wel iets van uw smaak bij zit.

De trends

De affiliate markt is volwassen aan het worden. In het begin waren veel webwinkels nog erg sceptisch tegen affiliate programma's, maar tegenwoordig zijn ze niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Men verwacht een consolidatie onder de affiliates en affiliate site's. De kennis onder de webwinkels en de affiliate site's wordt natuurlijk ook steeds groter waardoor er ook betere producten op de markt komen voor de affiliates.

Tips voor adverteren

  • Het is aan te raden om niet als een gek alle programma's die aangeboden worden door de affiliate site's te gaan gebruiken o uw website, maar in plaats daar van alleen de programma's te gebruiken die aansluiten op het onderwerp van uw site. Hierdoor krijgt u veel meer conversie.
  • Plaats niet uw gehele website vol met advertenties, want dan zien de bezoekers door de bomen het bos niet meer. U kunt beter één of twee advertenties op uw website plaatsen die ook goed aansluit op het onderwerp en hier goed aan te verdienen dan heel veel advertenties op de website en weinig tot niets verdienen. Hier geld niet "meer is beter" maar over het algemeen "minder is beter"
  • Ga er serieus mee om. Een advertentie die totaal niet aansluit op het onderwerp van uw site doet over het algemeen meer kwaad dan goed.
© 2011 - 2019 Ray14125, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Affiliate MarketingAffiliate marketing is een vorm van marketing die de laatste tijd steeds populairder aan het worden is. Deze vorm van ma…
Promotiemateriaal en affiliate marketingPromotiemateriaal en affiliate marketingAffiliate marketing is een vorm van marketing die heel belangrijk is geworden voor de bedrijfswereld. Via affiliates of…
Geld verdienen met affiliate marketing: de beste websitesGeld verdienen met affiliate marketing: de beste websitesMet affiliate marketing is er veel geld te verdienen. Je prijst op je eigen site een product aan waar de bezoekers van j…
Bronnen en referenties
  • http://www.ondernemeneninternet.nl/affiliate-marketing.html
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Affiliate_marketing

Reageer op het artikel "Geld verdienen: affiliate marketing"

Infoteur: Ray14125
Gepubliceerd: 13-01-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!