InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Gebruik Facebook voor meer traffic naar je site

Gebruik Facebook voor meer traffic naar je site

Gebruik Facebook voor meer traffic naar je site Er zijn vele manieren om je website meer traffic te geven. We houden het hier beperkt tot het medium Facebook, dat te boek staat als een sociaal netwerk. Netwerken is ook wat je met Facebook meer traffic laat generen naar je website, blog of jouw artikelen op infonu. Zo creër je een stukje linkbuilding, wat een belangijk onderdeel van Zoekmachine optimalisatie is. Het is geen doen om telkens opnieuw nieuwe artikelen van je blog of andere artikelen naar je sociaal netwerk te kopiëren. We willen de artikelen automatisch laten importeren in Facebook. Dit gaat als volgt... De eerste stap die je moet uitvoeren, is jezelf registreren bij Facebook. Dit is op zich zo gebeurd en je kan verder je profiel na registratie verder invullen.

Importeren van je site of blog in Facebook

Als je ingelogd bent kun je jouw site of artikelen in Facebook importeren. Als je naar de startpagina gaat, zie je aan de linker zijde een menu gepositioneerd onder jouw profiel. Dit menu is verdeeld in twee blokken. Je moet het onderste menu hebben. Hierin staan verschillende applicaties. De lijst applicaties kan behoorlijk uitgebreid zijn, je hebt namelijk de mogelijkheid applicaties toe te voegen. klik op de applicatie notities.
Je ziet nu, als je al een sociaal netwerk hebt ingericht, allerlei notities van vrienden als zij die bijhouden. Als dit zo is zie je rechts boven de mogelijkheid om een notitie te schrijven en anders in het midden van de kolom, klik hierop.

Onder het kopje bladeren door notities, selecteer je notities van pagina's.
Onder het menu zie je nu een optie Aanmelden, hier kies je voor Importinstellingen bewerken.
Je komt nu op de pagina blog importeren, in het tekstblok kan je nu je weblog intypen en vervolgens importeren starten. In het geval je een website hebt kan je de rss feed van je eigen pagina importeren. Als je een infoteur op InfoNu bent, kun je jouw feed vinden op je eigen pagina, door rechtsboven te klikken op RSS-Feed.
Je ziet dat nu jouw artikelen in het notitie blok verschijnen. Elke keer als je een nieuw artikel op je site of blog plaatst zal deze automatisch bij je notities worden toegevoegd. Een nieuwe notitie verschijnt vervolgens ook op jouw startpagina en bij de notities van je vrienden. Hiermee genereer je traffic voor jouw site.

Het bouwen van een sociaal netwerk

Nu jouw site in Facebook is geïmporteerd, kun je jouw notities delen met "vrienden". Je kunt zoeken naar bekenden en deze een vriendschap verzoek doen. Neem het niet te nauw met de term vriend, anders bouw je geen netwerk om je heen. Je vrienden hebben zo zicht op jouw notities, maar ook al de vrienden van vrienden zien jouw profiel en zouden jouw notities weer op de pagina van jouw verworven vriend kunnen zien. Het spreekt in ieder geval in je voordeel om een netwerk te bouwen en meer traffic te genereren.

Naast het toevoegen van vrienden is het ook mogelijk om lid te worden van groepen die te maken hebben met het onderwerp van jouw blog of artikelen. Door je hier aan te melden en zo nu en dan iets te melden geeft je ook de mogelijkheid om in de bekendheid te treden. Dit is een extra optie om je netwerk uit te breiden.

Privacy instellingen aanpassen

Je moet nog wel even je instellingen aanpassen, voor wie jouw artikelen zouden mogen zien. In het footer menu kies je voor privacy, waarna je vervolgens op de privacy pagina komt. Hier kies je voor: privacy instellingen bewerken. In het scherm zie je nu een aantal tabbladen. Kies hier voor aangepast zodat jezelf handmatig je instellingen kan aanpassen. Je kiest nu voor Instellingen aanpassen. Je kan hier het gebruikersniveau voor allerlei dingen die je deelt instellen. In dit geval gaat het ons om Mijn berichten. Bepaal zelf aan wie je, jouw berichten wil delen. In het kader van creëren van meer traffic voor je site kies je iedereen.

Je zult zien dat je hiermee meer traffic voor je site zult generen. Doe het wel op een natuurlijke manier en ga niet spammen bij diverse groepen, dit zou wel eens het averechtse effect kunnen hebben.
Gerelateerde artikelen
De beste linkbuilding strategieEen goede SEO strategie moet een goede linkbuilding strategie bevatten. Een goede linkbuilding strategie is essentieel v…
Eigen website promoten: tipsJe hebt je eigen website gebouwd en daar veel tijd en moeite in gestoken. Maar er komen weinig bezoekers op af. Hoe kun…
Facebook achtergronden: Hoe pimp je jouw Facebook profiel?Facebook achtergronden: Hoe pimp je jouw Facebook profiel?Facebook is ongekend populair in Nederland en zelfs als je er eerst niet aan wilde, kun je er nu echt niet meer onder ui…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Simon, Pixabay

Reageer op het artikel "Gebruik Facebook voor meer traffic naar je site"

Infoteur: Emen
Laatste update: 17-08-2016
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!