InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Runescape Skill: Mining

Runescape Skill: Mining

Runescape is een massive online 3D spel wat beheert wordt door Jagex Ltd. In Runescape kun je allemaal vaardigheden beoefenen, deze heten Skills. In dit artikel ga ik uitleggen wat de Skill "Mining" is.

Mining

Mining is een belangrijke skill in Runescape. Met mining kun je veel geld verdienen. Het doel van Mining is om "Ores" te verzamelen. Ook kun je, samen met je Smithing Skill zelf Armour maken. Veel Quests hebben ook als benodigheden Mining nodig! Kortom, genoeg redenen om Mining te trainen.

Ores

Ores, letterlijk vertaald ertsen, zijn zonder meer het belangrijkste aspect van Mining. Ores zijn overal te vinden door heel Runescape heen. Als je een aantal ores verzameld hebt kun je deze verkopen, bijvoorbeeld op de Great Exchange of aan een winkel. Je kan er ook voor kiezen om zelf wapens of armour the maken van je gecollecteerde ores. Om sommige ores te kunnen verzamelen zul je eerst een hogere mining level moeten krijgen. Hier een lijstje van verschillende ores met benodigde levels.

LevelNaam
1Clay
1Copper
1Tin
15Iron
20Silver
30 Coal
40Gold
55Mithril
70Adamant
85Runite

Pickaxes

Een pickaxe, letterlijk vertaald pickhouweel, is het meest gewilde stuk materiaal van iedere Miner. Zonder een pickaxe zul je niet ver komen. Want geen pickaxe betekent geen ores, je kan natuurlijk niet met je blote handen een stuk erts van een rots af slaan! Ook voor pickaxes geld dat er verschillende levels nodig zijn om een gewenst resultaat te krijgen. Als je niet goed genoeg bent voor een bepaalde pickaxe, zal er niets gebeuren. Ook hier weer een lijstje van verschillende pickaxes en levels.

LevelNaam
1Bronze Pickaxe
1Iron Pickaxe
6Steel Pickaxe
21Mithril Pickaxe
31Adamant Pickaxe
41Rune Pickaxe

Gebroken Pickaxe

Soms kan het gebeuren dat de top van je pickaxe afbreekt. Dat is geen probleem! Gewoon even de top weer aan de onderkant vastmaken, and your good to go again.

Gems

Gems, letterlijk vertaald edelstenen, zijn een leuke extra die je soms tegenkomt onder het mijnen. Soms, als je veel mazzel hebt kun je zomaar op zon edelsteen stuiten als je bezig bent een Ore te mijnen! Het dragen van een "Charged Glory Amululet" zal de kans van het stuiten op een edelsteen drastisch vergroten! Weer een lijstje, dit keer van de Gems.

LevelPlaats te mijnen
SaphireOveral
EmeraldOveral
RubyOveral
DiamondOveral
JadeShilo Village
OpalShilo Village
Red TopazShilo Vilage

Speciale Level Bonus

Stel je hebt net niet het level dat nodig is om een bepaalde ore te mijnen, maar je wilt het toch?! Geen probleem, er zijn een paar manieren om je mining level een heel klein beetje op the krikken voor een korte periode.

Dwarven stouts

Met een Dwarven Stout kun je je mining level voor 1 minuut met 1 verhogen, dat kan net dat beetje verschil uitmaken! Dwarven Stouts zijn te koop in de Falador Bar voor slechts 3 gp per stuk.

Braindeath Rum

Braindeath Rum is alleen beschikbaar als je een aantal Quests afgerond hebt en member bent, betaald lid dus. Braindeath Rum geeft je tijdelijk 2+ boven op je gewone mining level! Dit kan erg handig zijn als je hoog bent, maar nog net niet hoog genoeg voor Runite of Adamant Ores.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Runescape Skill: Mining"

Infoteur: VMusic
Laatste update: 01-11-2009
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Special: Runescape
Schrijf mee!