InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Runescape Skill: Ranged

Runescape Skill: Ranged

Runescape is een massive online 3D spel wat beheert wordt door Jagex Ltd. In Runescape kun je allemaal vaardigheden beoefenen, deze heten Skills. In dit artikel ga ik uitleggen wat de Skill "Ranged" is.

Ranged

Ranged is net als Magic, een van de meest effectieve manieren om schade toe te brengen aan monsters of andere spelers in het spel. Slechts weinig spelers weten hoe effectief het kan zijn om je Ranged level omhoog te krikken!

Ranged, De Basis

Allereerst, om Ranged te kunnen trainen, zul je eerst een wapen nodig hebben wat met deze skill te maken heeft. De favoriete keuze van bijna iedere boogschutter zal dan ook heel verrassend de boog zijn. In Runescape zijn er 2 verschillende grote van de meeste bogen. "Shortbow", letterlijk vertaald korte boog en "Longbow", lange boog. Welke boog je kiest, is aan jezelf.. maar als je snel wilt trainen, zou ik voor de Shortbow gaan. Puur alleen om het feit dat deze sneller schiet en dus relatief meer schade zal maken! En als je met een boog wilt schieten, heb je natuurlijk pijlen nodig! Deze kan je kopen van andere spelers, in een winkel of zelf maken met de "Fletching Skill".

Verschillende Bogen

In het spel zijn zoals ik al eerder vertelde, verschillende soorten bogen te gebruiken. Hieronder volgt een lijst met alle gewone bogen uit het spel.

LevelNaam
1Training Shortbow
1Shortbow
1Longbow
5Oak Shortbow
5Oak Longbow
20Willow Shortbow
20Willow Longbow
30Maple Shortbow
30Maple Longbow
30Ogre bow

LevelNaam
30Composite Ogre Bow
40Yew Shortbow
40Yew Longbow
40Yew Composite
50Magic Shortbow
50Magic Longbow
50Seercull Bow
50Magic Composite
60Dark Bow
70Crystal Bow

Ranged, Alternatieve Wapens

Als je tegen een monster of andere speler vecht, is het natuurlijk ook handig om een schild te dragen! Alleen.. met een schild aan kan je lastig met een boog schieten, niet? Daar is dus iets op gevonden! Trowing Knifes, Darts en Axes! Eigelijk zijn gewone wapens om mee te zwaardvechten omgetoverd in dingen om mee te gooien! Handig toch! Het grote voordeel is dat je nu ook een schild kan dragen om jezelf mee te beschermen, en dus maar met 1 hand hoeft te gooien.

Ook hier weer een lijstje met de alternatieve wapens:
LevelDart Naam
1Bronze
1Iron
5Steel
10Black
20Mithril
30Adamant
40Rune
60Dragon

LevelKnife Naam
1Bronze
1Iron
5Steel
10Black
20Mithril
30Adamant
40Rune
60Dragon

LevelDart Naam
1Bronze
1Iron
5Steel
10Black
20Mithril
30Adamant
40Rune

Beste Manieren Om Ranged Te Trainen

De beste manier om je Ranged level snel omhoog te krikken en veel experience te verkrijgen, bestaat niet! Er zijn zoveel verschillende manieren om effectief Ranged te trainen. Van level 1-10 is het handig om op kippen te schieten, kippen maken nauwelijks schade op jezelf, maar zijn goede experience op zo een laag level en de veren kun je voor flink wat geld verkopen!Level 10-20 is het makkelijk om op koeien verder te trainen, ook deze zullen je niet makkelijk vermoorden en de huiden en vlees dat deze achterlaten als ze sterven zijn ook leuk geld om weer pijlen van te kopen! Ga vanaf level 20 experimenteren met wat goed werkt voor jou! Het verschilt voor iedereen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Runescape Skill: Ranged"

Infoteur: VMusic
Laatste update: 01-11-2009
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Special: Runescape
Schrijf mee!