InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Meer geld verdienen met je blog of website

Meer geld verdienen met je blog of website

Meer geld verdienen met je blog of website Wanneer je een blog of een website hebt, dan ben je hier waarschijnlijk mee begonnen als een interesse of een hobby, zeker wanneer het jouw eerste website of blog is. Na een tijdje kan het bezoek aan beginnen te zetten en is de vraag wat eigenlijk precies het doel van de website is. Wil je informeren, activeren, geld verdienen met je blog of een combinatie maken van de verschillende mogelijkheden? Geld verdienen met je blog is makkelijker dan je wellicht zal denken, maar je moet wel een aantal dingen in de gaten houden om het succes te kunnen garanderen. Wanneer je goed oplet en deze tips opvolgt, moet geld verdienen met je website geen probleem zijn.

Bedenk goed wat je publiek zoekt op de website

Een blog of een website heeft altijd een bepaald onderwerp. Dit onderwerp kan bezoekers aantrekken, zeker wanneer je werkt met zoekmachineoptimalisatie. De bezoekers die jouw website bezoeken, komen met een bepaalde reden. Zij zijn op zoek naar iets, zij willen informatie of ze willen iets kopen. Wat de bezoekers op jouw website willen, kun je meestal herleiden uit de statistieken van de website. Welke pagina wordt veel bezocht en welke minder, welke zoekwoorden werden gebruikt om op de pagina terecht te komen? Door hierop in te spelen kun je erachter komen wat de mensen zoeken en dat is de eerste stap in meer geld verdienen met je blog of website. Zodra je weet waar vraag naar is, kun je het aanbod bepalen immers.

Hoe ga je geld verdienen met je website?

Er zijn verschillende manieren om de vraag om te zetten in geld:
  • Zelf de producten aanbieden aan de bezoekers
  • Gebruik maken van een affiliatieprogramma om producten aan te bieden
  • Een reclamenetwerk gebruiken (zoals Adsense) om producten aan te bieden
  • Een winkel of grossist benaderen die kan adverteren op jouw website

Elk van de voorbeelden heeft bepaalde voordelen en nadelen. Het zelf aanbieden van de producten levert bijvoorbeeld vaak het meeste op, maar het is ook het meeste werk en het is niet eens altijd mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan financiële producten zoals leningen, die kan en mag je niet zelf verstrekken. Dan kan een affiliatieprogramma of reclamenetwerk interessanter zijn, al zal het geld verdienen op je blog niet direct heel erg hard gaan lopen. Een grossist benaderen is riskant, maar kan leuke bedragen opleveren, zeker wanneer deze winkel of grossist een duidelijke stijging in het aantal aankopen merkt. Hiervoor heb je wel een flink publiek nodig op je website!

Hoe kun je geld verdienen op je blog met affiliëren?

Affiliëren is momenteel helemaal in. Een affiliatienetwerk bestaat uit een heel aantal winkels, webwinkels en bedrijven die via jou hun producten aan willen bieden. Een aantal zal je betalen per klik (maar dat is zeldzaam), maar de meeste zullen betalen per verkocht product. Hiervoor worden cookies gebruikt op de computer van de eindgebruiker. Wanneer je een groot publiek hebt, dan kan dit aardig wat geld opleveren, maar er zijn een aantal dingen die je goed in de gaten moet houden wanneer je gaat werken met deze manier van online geld verdienen:
  • Gooi je blog niet vol met banners, overdaad schaadt
  • Zorg dat de banners en linkjes toegevoegde informatie geven, het moet jouw bezoekers helpen
  • Meld je niet voor honderden programma’s aan, maar behoud het overzicht
  • Meet de resultaten en pas de advertenties aan

Kan iedereen geld verdienen met een blog of website?

Om geld te kunnen verdienen met je eigen blog of website is het handig om een eigen domeinnaam te hebben (dus geen domein onder een netwerk). Daarnaast is het belangrijk dat de website één onderwerp heeft en geen verzameling is van losse berichten om geld te verdienen. Hoe beter de doelgroep afgebakend is en hoe dieper de website op de feiten ingaat, hoe makkelijker het zal zijn om geld te verdienen. De beste markt is natuurlijk de markt die nog niet ontdekt is. De truc is dus zoeken naar een vraag die nog niet beantwoord wordt, maar dat is erg lastig.
© 2015 - 2019 Historia, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Meer geld verdienen met je blog of website"

Infoteur: Historia
Gepubliceerd: 18-01-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!