InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Delta-Homes verwijderen

Delta-Homes verwijderen

Delta-Homes is een zoekmachine. Deze zoekmachine wordt mee geïnstalleerd met het installeren van freeware en shareware. Als de Delta-Homes is geïnstalleerd op de PC, wordt het een browser hijacker (kaper) en wordt het automatisch als zoekmachine, nieuw tabblad en startpagina ingesteld. De zoekmachine die door Delta-Homes wordt weergegeven, geeft andere resultaten dan de grote bekende zoekmachines. Naast deze andere resultaten, kunnen ook vervelende pop-ups te voorschijn komen.

Virus of niet

In principe is Delta-Homes geen virus. Het is een kaper die de startpagina en zoekmachine over neemt. Het probleem ligt hem echter in de zoekresultaten uit deze zoekmachine. Deze kunnen schadelijke virussen bevatten. Ook is het mogelijk dat Delta-Homes uw surfgedrag registreert en daarmee passende advertenties toont. Voor deze advertenties worden de makers van Delta-Homes betaald.

Wat te doen bij een infectie

Op het moment dat Delta-Homes verschijnt, verwijder dan direct de freeware die gezorgd heeft voor de infectie. Mocht deze freeware niet bekend zijn, zorg dan voor een systeemscan. Er zijn verschillende programma's om deze systeemscan uit te voeren. Een aan te raden programma is adwcleaner, te downloaden op bleepingcomputer. Dit is een gratis programma. Het programma scant de browsermappen en het register op resten van adware, kapers en ongewenste programma's en ruimt daarna alles netjes op. Het programma is te gebruiken voor Windows XP, Vista. 7 en 8.

Een ander programma om de infectie op te ruimen is Spyhunter download hier. Deze heeft echter een gratis versie en een betaalde versie. De gratis versie detecteert alleen de infecties, de betaalde versie verwijderd ze. Het voordeel van deze software is dat er een degelijke support afdeling achter zit. Op het moment dat je vragen hebt, of mogelijk een virus wat nog niet bekend is je altijd terecht kunt bij deze support afdeling.

Volg verder de volgende stappen. Per besturingssysteem kan de beschrijving echter anders zijn. Voor Windows 8.1 ga naar het Configuratiescherm. Dit is onder andere te vinden in het Apps scherm. Klik op "Een programma verwijderen". Zoek naar onderdelen van Delta-Homes en andere onbekende programma's en verwijder deze door het programma te selecteren en daarna op "wijzigen/verwijderen" te klikken. Klik daarna "ok" om de wijzigingen op te slaan.

Per browser zijn de volgende acties te ondernemen.

Internet Explorer

Start Internet Explorer op. Ga naar "Hulpmiddelen", daarna naar "Beheer Add-ons". Ga daarna naar Werkbalken en Extensies. Verwijder Delta-Homes en de andere programma's, werkbalken en extensies die u niet bekend zijn.

Ga vervolgens naar "Hulpmiddelen", daarna naar "Beheer Add-ons". Ga dan naar "Zoekmachines" en kies hier de zoekmachine die u voortaan wilt gebruiken.

Een andere mogelijkheid kan zijn om de standaard instellingen te herstellen. Let er dan wel op dat dit herstellen niet ongedaan gemaakt kan worden. Cookies, eerder ingevulde formulieren en wachtwoorden kunnen worden verwijderd.

De instellingen van Internet Explorer herstellen

  1. Sluit alle Internet Explorer-vensters.
  2. U kunt Internet Explorer als volgt openen: klik op de knop "Start" en klik vervolgens op Internet Explorer. Bij Windows 8 kan de browser Internet Explorer standaard in de taakbalk staan.
  3. Klik op de knop "Extra" en klik vervolgens op "Internetopties".
  4. Klik op het tabblad "Geavanceerd" en klik vervolgens op "Opnieuw instellen".
  5. Schakel het selectievakje "Persoonlijke instellingen verwijderen" in als u de browsegeschiedenis, zoekmachines, startpagina's wilt verwijderen.
  6. Klik in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op "Opnieuw instellen".
  7. Nadat de standaardinstellingen zijn hersteld, klikt u op Sluiten en op OK.
  8. Sluit Internet Explorer af.

De wijzigingen worden van kracht nadat u Internet Explorer opnieuw opstart.

Google Chrome

Ga naar "Google Chrome aanpassen en beheren", dit zijn de drie liggende streepjes rechtsboven in de hoek. Ga naar "instellingen" en klik op "Extensies". Verwijder Delta-Homes en alle onbekende extensies.

De instellingen van Google Chrome herstellen

Het is mogelijk om de standaard instellingen te herstellen. Let er dan wel op dat dit herstellen niet ongedaan gemaakt kan worden. Cookies, eerder ingevulde formulieren en wachtwoorden kunnen worden verwijderd.

Ga naar "Google Chrome aanpassen en beheren". Ga naar "instellingen" en vervolgens naar "Geavanceerde instellingen weergeven". Klik daarna op "Browserinstellingen herstellen".

Lees verder

© 2014 - 2019 Evertse, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
OHRA verzekeringen en bankzakenOHRA verzekeringen en bankzakenOHRA is een Nederlandse verzekeringsmaatschappij. U kunt hier terecht voor verzekeringen, maar ook overige bankzaken. OH…
Bronnen en referenties
  • http://zondervirus.nl/delta-homes-com/

Reageer op het artikel "Delta-Homes verwijderen"

Reactie

Anoniem, 12-06-2015 00:23 #1
Is er ook een andere software die het wel verwijdert?

Infoteur: Evertse
Laatste update: 13-12-2014
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Special: Veilig computer en internet
Reacties: 1
Schrijf mee!