InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Twitter en Facebook koppelen

Twitter en Facebook koppelen

Twitter en Facebook koppelen Als je veel op Twitter en Facebook zit dan is het heel onhandig dat je soms dezelfde dingen moet plaatsen. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je je Twitter aan Facebook koppelt.

Social media

Social media is niet meer weg te denken uit de wereld van vandaag. Het wordt gebruikt door jong en oud voor verschillende doeleinden. Veel mensen die Twitter gebruiken willen ook bepaalde berichten op Facebook plaatsen, maar lopen tegen het probleem aan dat het erg onhandig is om steeds twee keer hetzelfde te moeten plaatsen. Gelukkig is er een makkelijke manier om je Twitter aan Facebook te koppelen. Als je dit doet kunnen Tweets die je post ook geplaatst worden op Facebook zonder dat je er nog maar iets voor hoeft te doen.

Twitter aan Facebook koppelen

Stap 1

Ga naar de website van Twitter op je computer en klik rechtsboven op het icoontje in de vorm van een persoon. Klik vervolgens op 'settings' (instellingen).

Naast instellingen vind je hier ook links naar je direct messages (directe berichten), keyboard shortcuts (toetsenbord sneltoetsen), lists (geabonneerde lijsten), en sign out (uitloggen). Zie voor de betekenissen van deze termen Twitter voor beginners.

Stap 2

Je bent nu op de hoofdpagina van je instellingen belandt. Klik op 'profile' (profiel) zoals hieronder weergegeven:
Bij de pagina profile kun je verschillende profielinstellingen aanpassen zoals je foto, naam, locatie, website en biografie. Nu je hier toch bent kun je misschien wel een leuke andere foto instellen of je biografie aanpassen. In je biografie zet je een kort verhaaltje over jezelf neer.

Stap 3

Klik op de grote knop 'Post Tweets on your Facebook'. Deze knop is onderaan te vinden bij de pagina profile.

Stap 4

Je hebt nu bijna je Twitter aan je Facebook gekoppeld. Nadat je op de knop hebt geklikt gaat Twitter proberen te verbinden met Facebook. Vanaf nu wordt het heel vanzelfsprekend. Als je op de knop hebt geklikt en Twitter heeft verbinding gemaakt met Facebook dan krijg je je account te zien en wordt je doorverbonden naar Facebook. Als je eenmaal doorverbonden bent en en belandt bent op de website van Facebook dan wordt je gevraagd of je toestemming verleent om je Twitter op Facebook te koppelen. Klik op toestaan.

Stap 5

Als het goed is dan is je Twitter nu aan je Facebook gekoppeld. Vergeet niet om op de website van Twitter de wijzigingen op te slaan. Ook is het aan te raden om je instellingen te controleren over wat wel en niet op Facebook wordt geplaatst, dit is op dezelfde plek te vinden als de grote knop die je aanklikte om je accounts te verbinden.

De koppeling van je Twitter aan Facebook verwijderen

Mocht je besluiten dat je je Twitter niet langer gekoppeld wilt hebben aan je Facebook dan is dit zeer eenvoudig te verwijderen.

Stap 1

Ga naar de website van Facebook en klik rechtsbovenaan de pagina op het tandwieltje en vervolgens 'account settings' (accountinstellingen). Klik vervolgens links in het menu op 'apps'. Apps zijn externe websites of spelletjes die je toegang hebt verleent tot je account om er bepaalde dingen mee te doen, in het geval van Twitter dus het plaatsen van berichten.

Stap 2

Klik op het kruisje achter Twitter.
© 2012 - 2017 Infokoning, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Hoe maak je een Twitter, Facebook en Google+ account aan?Hoe maak je een Twitter, Facebook en Google+ account aan?Twitter is in 2013 één van de populairste Social Media site met meer dan 200 miljoen actieve gebruikers. Met Twitter kan…
Automatisch tweets plaatsen op TwitterAutomatisch tweets plaatsen op TwitterIn sommige gevallen kan het handig zijn om berichten automatisch op Twitter te plaatsen. Zeker bij zakelijk twitteren zo…
Social media marketingSocial media marketingEr is steeds meer aandacht voor social media marketing. Dat is het maken van reclame voor een persoon, product op persoo…
Microsoft lanceert So.cl, weer een social netwerksiteMicrosoft lanceert So.cl, weer een social netwerksiteOok Microsoft probeert een graantje mee te pikken met het enorme succes van social netwerksites. Dat Facebook en Twitter…

Reageer op het artikel "Twitter en Facebook koppelen"

Infoteur: Infokoning
Gepubliceerd: 06-09-2012
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!