InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Nintendospel: De Sims – Erop uit!

Nintendospel: De Sims – Erop uit!

Nintendospel: De Sims – Erop uit! Dit is het eerste spel uit de Sims-reeks die op een handheldsysteem is uitgekomen. Dit spel kwam uit op de GameBoy Advance en was in feite de start van de Sims-rage. Het spel is ook nog op de Nintendo DS te spelen door de GBA cartridge onderin de Nintendo DS te steken.

Het verhaal

Je ouders hebben je naar Simveld gestuurd, een klein plattelandsstadje. Je oom Kinkel heeft hier zijn boerderij en je logeert bij hem. Je leert gaandeweg de bewoners van Simveld kennen met hun eigenaardigheden terwijl je ondertussen geld probeert te verdienen met allerlei baantjes. Wordt jij de populairste bewoonster van Simveld? En wie is nu eigenlijk de burgemeester van het stadje? Het spel bevat veel woordspelingen en heeft grappige gespreksonderwerpen.

Activiteiten in het spel

  • Praat met de bewoners en wordt vrienden met ze, leer hun eigenaardigheden kennen.
  • Bezorg items van de ene bewoner naar de ander om wat geld te verdienen. Doe dit wel in dezelfde dag, anders wordt je niet betaald!
  • Zorg dat je veel verschillende vaardigheden beheerst, zoals koken, creativiteit, inzicht, enzovoorts. Deze heb je nodig om bepaalde doelen te behalen in het spel.
  • Speel verschillende mini-spellen om geld te verdienen. Hoe beter je het doet hoe hoger je spelniveau wordt.
  • Help de bewoners met hun problemen: heropen Club Drup, vindt Hopla de Haan (die een echte haan blijkt te zijn), vindt de ondergrondse tunnels en doe mee aan de pizza-maak wedstrijd.
  • Recycle blikjes, gloeistaven en muizen en lever ze in bij het Chem lab.

Mini-spellen

  • Grasmaaien bij oom Kinkel op de boerderij
  • De juiste drankjes bezorgen in café de Vlamspaak
  • Vissen vangen aan de kade bij de boot van ouwe Piet
  • Repeteer in de band met Kim Kweler bij het Jippiejee café
  • Maak de juiste pizza’s bij de pizzeria aan de kade.

Personages

Oom Kinkel

Hij is je lievelingsoom en heeft een boerderij in Simveld. Op zijn grasmaaier scheur je de boerderij over om wat bij te verdienen. Oom kinkel is hoofdzakelijk te vinden op de boerderij. Om goede gesprekken met hem te hebben moet je vooral positieve dingen zeggen over hem en de boerderij.

Boris Spijker

Boris is een stoere biker die stiekem nog steeds bij zijn moeder woont. Hij praat graag over motoren en andere stoere dingen en houdt niet van zwakke mensen. Boris is meestal bij café de Vlamspaak te vinden.

Jan de Man

Jan de Man is de politieagent van Simveld en een geliefd persoon, al is hij niet de slimste. Je vindt hem vaak in de winkel tegenover café de Vlamspaak. Praat met hem over hoe geweldig je zijn politiewerk vindt.

Eline Eloquent

Zoals haar naam al zegt is ze een elegante dichteres en schrijft gedichten en leest veel boeken. Je vindt haar vaak in de straat bij de boerderij van Oom kinkel en café de Vlamspaak. Ook loopt ze wel eens in de buurt van de klokkentoren. Ze praat graag over gedichten en hoe geweldig je het vindt om te rijmen.

Susanne Zwoeger

Susanne is het nichtje van Jan de Man en wil zich graag kandidaat stellen voor …nou ja, eigenlijk alle verkiezingen. Ze bekijkt alles op een politiek en strategische manier en vindt zichzelf geweldig. Gebruik dit dan ook goed in je gesprekken met haar. Je kan Susanne vinden tegenover café de Vlamspaak en bij de winkel op de hoek.

Henk Schimmig

Zoals zijn naam zegt doet hij veel schimmige dingen. Dit kun je al wel zien aan de manier waarop hij zich kleedt. Zijn officiële baan is verhuizer en bij hem moet je zijn wanneer je naar een nieuwe woning wilt verhuizen. Je vindt Henk vaak in café de Vlamspaak, bij de klokkentoren en ‘s nachts bij zijn busje bovenaan de kade.

Zilte Sam

Zilte Sam is de eigenaar van het vistentje op de kade en een kapitein met een houten been. Je vindt hem het meest op de kade en praat over alles wat met de zee te maken heeft en positieve dingen over zijn eetgelegenheid.

Ouwe Piet

Piet is een nogal chagrijnige man die altijd op de kade rondhangt met zijn hengel en gele regenjas. Met hem bevriend raken is niet makkelijk aangezien er maar weinig dingen zijn die hij leuk vindt. Probeer het eens met iets positiefs over vissen.

Elke Piek

Elke is het rijkste meisje in de stad en een beetje snobistisch. Je vindt haar vaak in de straat tussen de klokkentoren en de fitnessruimte. Ze praat graag over geld en de mogelijkheid om alles te kopen.

Klaartje Knot

Klaartje is de bibliothecaresse van het stadje en een nogal nuffig type. Ze is vaak in de bibliotheek te vinden of

Max Arts

De enige arts in het stadje. Je vindt hem het meest bij zijn kliniek tegenover de Klokkentoren. Praat met hem over alles behalve bacteriën

Kim Kweler

Kim speelt in een band in het Jippiejee Cafe en een redelijk negatief persoon. Verderop in het spel kun je in het minispel meespelen in haar band.

Dagobert Duit

De rijkste man van Simveld. Is meestal te vinden bij of in het Chemlab en in de winkel tegenover het gevangenisgebouw. Dagobert praat graag over geld, macht en positieve dingen over Simveld.

Jessie Buffalo

Stoere cowboymeid die je meestal vindt bij de ingang van het Jippiejee Café of bij De Vlamspaak. Ze praat zoals je wel kunt raden graag over stoere cowboy onderwerpen.

Kas Braakhekke

Een kruising tussen Joop Braakhekke en Kas Spijkers, maar dan in de vorm van een pizzabakker. Hij is alleen maar te vinden in de pizzatent aan de kade. Bij hem kun je het mini-spel pizza bakken spelen.

Efraim Ezegius

Efraim is een geest en hij is maar op 1 plek te vinden. Ga ondergronds in het rioolsysteem en vindt de trap in het uiterste noord-westen. Je komt dan uit bij een verlaten huis. Efraim komt tevoorschijn op de begane grond na middernacht. Praat met hem over positieve dingen om vrienden te worden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
PC game The Sims 3PC game The Sims 3De Sims 3 is in 2009 uitgekomen. Bij dit spel zijn vele uitbreidingen beschikbaar, waardoor de Sims 3 leuker wordt om te…
New Nintendo 3DS: Beter 3D-effect en meer mogelijkhedenNew Nintendo 3DS: Beter 3D-effect en meer mogelijkhedenIn 2015 werd de New Nintendo 3DS op de markt gebracht. De 3D-technologie die voor het eerst werd aangekondigd in 2011 op…

Reageer op het artikel "Nintendospel: De Sims – Erop uit!"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 22-02-2016
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Special: Nintendo DS spellen
Schrijf mee!