InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Nintendo DS spel: Farm Frenzy 3

Nintendo DS spel: Farm Frenzy 3

Nintendo DS spel: Farm Frenzy 3 Farm Frenzy 3 kwam in 2009 uit op de Nintendo DS. Hiervoor zijn al talloze verschillende versies verschenen van dit verslavende spel (op een goede manier) en op verschillende spel consoles. Je kunt Farm Frenzy ook op tablets/iPad en PC spelen. Er zijn verschillende versies van Farm Frenzy beschikbaar waarin je verschillende dieren en dierenproducten tegenkomt.

Verhaal

Scarlett, de hoofdrolspeelster (jij dus) ontdekt dat de huidige eigenaar van de vereniging van boerderijen niets doet voor de boeren en hun dieren dan alleen maar geld innen. Scarlett wil dit verder voorkomen en helpt 5 verschillende boeren hun boerderij weer succesvol te maken. Op deze manier verzamelt ze genoeg stemmen om de nieuwe eigenaar te worden van de vereniging van boerderijen.

Beschrijving van het spel

Er kunnen 5 landschappen/boerderijen vrijgespeeld worden. Als je van een boerderij 8 uitdagingen succesvol hebt volbracht, dan speel je de volgende boerderij vrij. Iedere boerderij heeft zijn eigen landschap met de dieren die erbij passen. De volgende landschappen/boerderijen zijn vrij te spelen:

Bossen

De beschikbare dieren zijn hier eenden, buffels en koeien. Het roofdier waar je voor moet uitkijken (zo snel mogelijk moet vangen) is een beer.

Savanne

In de savanne moet je zorgen voor kippen, struisvogels en stieren. Wel oppassen voor de leeuwen!

Toendra

Hier krijg je beschikking over Pinguïns, de koningspinguïns en zeeleeuwen. Het roofdier hier is de ijsbeer.

Woestijn

Beschikbare dieren op deze boerderij zijn kalkoenen, schapen en bergkoeien (ze hebben een hoedje op). Het roofdier hier is een tijger.

Amazone

In de amazone, het laatst vrijgespeelde landschap zorg je voor kippen, lama's en berggeiten. Pas wel op voor de zwarte beren!

Uitdagingen

Per uitdaging krijg je aan het begin een scherm te zien met het te behalen doel wat bestaat uit een aantal te produceren producten en soms ook een geldbedrag. In het rechterscherm staat hoeveel tijd je hebt om je doelen te behalen. Ook staat erbij in hoeveel tijd je je doelen moet halen op "goud" en "zilver" niveau. Hoe hoger het niveau (goud) hoe meer punten je krijgt. Met deze punten kun je bepaalde materialen of fabrieken kopen en ze ook beter maken.

Fabrieken en productie

Ondanks dat je veel verschillende dieren gaat verzorgen, zijn de producten die voortkomen uit de dieren over het algemeen hetzelfde. Denk hierbij aan:
  • Eieren
  • Veren
  • Wol
  • Hoorns

Deze producten kunnen verder verwerkt worden door de verschillende fabrieken die tot je beschikking staan. De volgende fabrieken zijn beschikbaar:
  • Eipoederfabriek
  • koekjesfabriek
  • taartenfabriek (de moeilijkste)
  • Spinnerij
  • Weverij
  • Kaasfabriek
  • Verenfabriek
  • Decoratiefabriek

Verder heb je een hond en een kat die je kunt kopen, De hond beschermt je vee tegen de roofdieren (alhoewel niet altijd even goed) en de kat helpt je om je producten in je opslag te krijgen (alhoewel soms te langzaam).

Speeltips

  • Wanneer je je doel ziet, probeer je dan al in te denken welke dieren je wel en niet nodig hebt. Soms heb je alleen maar twee dieren nodig en niet alle drie.
  • Met de behaalde punten (sterren) kun je niet alleen de fabrieken kopen en beter maken, maar je kunt ook de kooi om de roofdieren mee te vangen beter maken. Omdat het roofdier zowel je dieren wegjaagt en je fabrieken vernielt is het belangrijk ze snel te vangen. Heb je een hoogwaardige kooi dan gaat dit een stuk sneller!
  • Probeer voor jezelf zo snel mogelijk uit te vinden en te onthouden welke fabriek welke producten nodig heeft en welk product het hiervan maakt. Vervolgens is het ook belangrijk te weten welke producten je via export (de helikopter rechts) nodig hebt.
  • Vaak zie je veel fabrieken staan, en je tijd is snel om. Besef dan dat ondanks dat de fabriek er staat, je deze wellicht niet nodig zult hebben.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.wikipedia.org/Farm frenzy
  • www.nintendo.nl

Reageer op het artikel "Nintendo DS spel: Farm Frenzy 3"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 21-03-2016
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Special: Nintendo DS spellen
Schrijf mee!