InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Wat is MastaMessenger?

Wat is MastaMessenger?

Wat is MastaMessenger? MastaMessenger is een alternatief voor andere messengerprogramma's zoals Windows Live Messenger of Yahoo. Het is een Instant Messenger. Dit wil zeggen dat je via hun website online kan inloggen en daar kan chatten. Hiermee kan je op een gelijkaardige manier (zoals bv. in Windows Live Messenger) met je vrienden/kennissen chatten zonder een bijhorend chatprogramma te moeten downloaden. Het programma wordt ook wel 'online Web Messenger' genoemd.

Wat is MastaMessenger?

MastaMessenger is een online chatprogramma waar je kan inloggen met je gebruikersnaam en paswoord van je emailadres. MastaMessenger wordt vaak gebruikt als 'noodweg' om toch op een messenger te kunnen gaan als bv. je 'gewone' Windows Live Messenger het laat afweten of je op een computer wilt chatten waar geen messenger-software is op geïnstalleerd. Via MastaMessenger kan je dan toch dan toch tegen mensen praten die zich op dit netwerk bevinden. Ze hoeven daarom ook niet ingelogd te zijn via Mastamessenger, maar je kan ze dus ook spreken als ze op de 'gewone' messenger zitten.

Wanneer men heeft ingelogd ziet men direct de gelijkenissen met de 'normale' messenger. Zo heeft men dezelfde basislay-out, dezelfde gesprekskaders, kan men bv. dezelfde lay-out kiezen qua lettertype en kleur en kan men ook via de webcam chatten met elkaar. Veel verschil is er dus niet echt met de normale messenger. Een opmerkelijk verschil is wel dat het navigeren op MastaMessenger iets trager gaat. Qua gebruik is de messengersoftware dus iets handiger. Massamessenger is sterk te vergelijken met die andere online WebMessenger: Ebuddy.com.

Welke Messengers?

Via MastaMessenger kan je inloggen op de messengers van respectievelijk:
  • MSN
  • Yahoo: veelgebruikte messenger in Amerika
  • AOL (AIM): de populairste messenger in de Verenigde Staten
  • G-Talk: messengerdienst van Google (voluit noemt het Google Talk)

MastaLine.com
Mastamessenger is een onderdeel van MastaLine.com. Op deze site kan je informatie vinden over alles wat met Messenger te maken heeft en vind je bv. ook een forum waar er over allerlei zaken van Messenger kan gediscussieerd worden. Je kan er ook recente nieuwsberichten vinden die met de media te maken hebben. Zo stond er bv. een interessant artikel op 24 maart 2011 over het feit dat onderzoek heeft aangetoond dat 78% procent van de kleuters in Nederland al online is geweest en dat het gemiddelde kind al reeds vanaf 3,9 jaar zijn eerste keer actief was op het internet.

Succes?

De waarde van de website werd eind 2010 geschat op +/- 8200 euro. MastaMessenger genereerde (eind 2010 gemeten) dagelijks een bezoekersaantal van +/- 1300 personen. In vergelijking met Windows Live Messenger is het gebruikersaantal van Mastamessenger echter maar een peulenschil. Eind 2004 behaalde Windows Live Messenger al 27 miljoen gebruikers in Europa. Nederland kende het hoogste aantal gebruikers (iets meer dan 5 miljoen).
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.mastaline.com
  • www.mastamessenger.com

Reageer op het artikel "Wat is MastaMessenger?"

Infoteur: Brunos
Laatste update: 13-02-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!