InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Geschiedenis van Call of Duty

Geschiedenis van Call of Duty

Geschiedenis van Call of Duty Sinds 2003 is Call of Duty een van de meest gespeeld shooters ter wereld. Waar waar komt het spel eigenlijk vandaan. Call of duty is een lange serie spellen, die tot op de dag van vandaag erg populair zijn. Het begon allemaal bij de eerste game; 'Call of Duty'
Call of Duty is een first-person en third-person video game, gemaakt door Ben Chichoski. De serie begon voor de PC, maar bereidde later uit naar andere consoles. Het overgrote deel van de serie is gebaseerd op de Tweede wereldoorlog. Call of duty 4: Modern Warfare & Call of Duty: Modern Warfare 2 spelen zich af in de tegenwoordige tijd. Call of Duty: Black ops is gebaseerd op de koude oorlog.
De serie is eigendom van Activision en wordt voornamelijk ontwikkeld door Infinity Ward en Treyarch. Op 27 november 2009 waren wereldwijd 55 miljoen exemplaren verkocht.

Call of duty historische series

Call of duty

Call of Duty werd uitgebracht op 29 oktober 2003. Het spel was ontworpen door Infinity Ward en werd uitgebracht door Activision. In het spel speelt men als lid van de infanterie in de Tweede Wereldoorlog. In september 2004 kwam het expansion pack 'Call of duty: United offensive'. Deze uitbereiding werd ook uitgebracht door Activision, maar is ontworpen door Gray Matter Interactive. Het spel volgt de Amerikaanse en Britse paratroepen en het rode leger. Sinds 12 november 2007 is de call of duty serie te koop via Steam, een online platform van Valve.

Call of duty 2

Dit spel, is de opvolger van het immens populaire Call of duty. Dit spel werd ontwikkeld door Infinity Ward en uitgegeven door Activision. Ook dit spel volgt de soldaten van het rode leger, de Amerikaanse en de Britse militaire macht. Het spel werd voor de pc uitgebracht op 25 oktober 2005. De versie voor de Xbox kwam op 15 november 2005.

Call of duty 3

Dit is inmiddels de derde versie van Call of duty. Het spel werd vrijgegeven op 7 november 2006. De game werd ontwikkeld door Treyarch. Het was het eerste grote aandeel dat niet door Infinity Ward werd ontwikkeld. Het spel werd uitgebracht op de PlayStation 2, de Wii, Xbox en de Xbox 360. Call of duty 3 volgt het Amerikaanse, Canadese, Britse, Franse verzet en de Poolse legers na D-day.

Call of duty: World at War

Deze versie van Call of duty werd ontwikkeld door Treyarch en is het vijfde deel in de serie. Ook dit exemplaar speelt zich af in de Tweede Wereldoorlog. Het spel werd uitgebracht voor de PC, PS3, Wii, Xbox360 en de Nintendo DS rond november 2008. In juni 2009 waren meer dan 11 miljoen exemplaren verkocht.

Call of duty: Black Ops

Deze versie van Call of duty speelt zich af in de koude oorlog en gedeeltelijk in de oorlog in Vietnam. Het spel werd op 9 november 2010 uitgegeven. Deze versie is ontwikkeld door Treyarch en utigegeven door Activision. In eerste instantie was het spel alleen beschikbaar voor de PC, Xbox 360 en de PS3. Later werd echter bekend dat het ook uitgebracht zou worden voor de Nintendo Wii en de Nintendo DS.

Call of duty Modern warfare series

Call of duty 4: Modern Warfare

Deze game is het vierde deel van de serie en werd wederom ontwikkeld door Infinity Ward. Het is de eerste game in de reeks die zich niet afspeelt in de Tweede Wereldoorlog. Het spel werd op 7 november 2007 uitgebracht voor de PC, Nintendo DS, PS3 en Xbox 360. In mei 2009 waren wereldwijd meer dan 13 miljoen exemplaren verkocht.

Call of duty: Modern warfare 2

Deze game is het zesde deel in de populaire reeks. Ook dit exemplaar werd ontwikkeld door Infinity Ward en uitgegeven door Activision. Het spel werd wereldwijd uitgebracht op 10 november 2009 en was beschikbaar voor de Xbox 360, PS3 en de PC. Modern warfare 2 is de directe opvolgen van Modern warfare en heeft dezefde verhaallijn. Vijf jaar na de eerste game komen bekende personages zoals Captain Price en "Soap" MacTavish terug in deze versie.
© 2011 - 2017 Timkraai, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Call of Duty Advanced Warfare: Cheats, info en tipsVanaf 4 november 2014 is het nieuwste spel in de Call of Duty reeks wereldwijd te koop voor de PlayStation 4, Xbox One,…
Call of Duty: Modern Warfare 2Call of Duty: Modern Warfare 2 is een vervolg op Call of Duty 4: Modern Warfare, deze kan echter niet tippen aan deze ga…
SMG's in Black Ops 2SMG's in Black Ops 2Een overzicht van alle SMG's in Call of Duty: Black Ops 2. Dit kan erg handig zijn voor de eerste week na de release zod…
Call of Duty 5: World at WarCall of Duty is een bekende oorlog reeks waarin je door de ogen van een soldaat kijkt. Na het zeer geslaagde Call of Dut…
Waarom Call of Duty oude fans verliestWaarom Call of Duty oude fans verliestNu de release van Call of Duty: Black Ops 2 wel heel snel nadert, is het opmerkelijk dat veel oude fans hun interesse in…
Bronnen en referenties
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Call_of_Duty

Reageer op het artikel "Geschiedenis van Call of Duty"

Infoteur: Timkraai
Gepubliceerd: 31-03-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!