InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Windows Internet Explorer 9 downloaden? Ontdek de functies!

Windows Internet Explorer 9 downloaden? Ontdek de functies!

Windows Internet Explorer 9 downloaden? Ontdek de functies! De nieuwste versie van Microsoft's browers is eindelijk beschikbaar. Windows Internet Explorer 9 bezit talloze nieuwe functies om de strijd aan te gaan met de verschillende concurrenten zoals Mozilla Firefox en Google Chrome. Heeft Microsoft de verwachtingen ingelost?

In dit artikel

Nieuwe browser met een nieuwe interface.

De negende versie van Internet Explorer brengt ons in een totaal andere interface dan de vorige versie. Zo is bijvoorbeeld de knop om terug te keren naar de vorige pagina enorm groot, waar de knop om naar de volgende pagina te gaan dan weer heel klein is. Microsoft laat weten dat dit is omdat men nu eenmaal vaker naar de vorige pagina terugkeert.

De nieuwe Internet Explorer 9De nieuwe Internet Explorer 9

Websites en zoekmachines in de nieuwe Internet Explorer 9

Vorige versies bestonden uit twee invoervakjes; het ene om het internetadres in te vullen en zo naar een website te surfen, het andere om een zoekterm in te typen om iets op te zoeken. In Internet Explorer 9 zijn deze twee vakken gecombineerd. Men kan dus een internetadres typen zoals www.infonu.nl of simpelweg een zoekterm. Nadat de zoekterm ingetypt is geeft Microsoft je nog de keuze of je hun eigen zoekmachine (Bing) wil gebruiken, Google, of nog een andere zelf te bepalen.

Werken met tabbladen wordt makkelijker in Windows 7 en Vista.

Gebruikers die de interface van Windows 7 of zelfs Vista gewoon zijn zullen de nieuwe tabbladen in Internet Explorer 9 vast appreciëren. Wanneer een vanboven tabblad vastgegrepen wordt met het muispijltje kan het tabblad zich losmaken van Internet Explorer en een eigen nieuw venster openen. Beide vensters kunnen dan gezien worden als een apart proces. Als een nieuw tabblad geopend wordt, zal Internet Explorer tevens een overzicht geven van de tien meest bezochte website.

Downloaden in Internet Explorer 9 met Downloadbeheer.

Wie regelmatig op het internet surft zal vast ook wel eens wat downloaden. Daarom komt Microsoft in Internet Explorer 9 voor het eerst op de proppen met de nieuwste functie: Downloadbeheer. Een functie die Firefox-gebruikers vast wel zullen herkennen. In het venster Downloadbeheer kan een lijst teruggevonden worden met alle gedownloade bestanden en hun locatie. Een download kan voortaan ook gepauzeerd worden om op een later tijdstip gewoon verder gezet te worden.

Ondersteuning voor nieuwe formaten in Internet Explorer 9.

Sinds zijn ontstaan heeft het internet nooit stilgestaan, dat is ook nu zo niet en dat zal wellicht nooit zo zijn. Steeds ontstaan er nieuwe bestandsformaten of andere standaarden. Met Internet Explorer 9 antwoord Microsoft op al deze nieuwigheden. De nieuwe browser ondersteunt: CSS3, DOM, HTML5, SVG, en vele andere nieuwe standaarden.

Internet Explorer 9 biedt Privacy Tracking Protection.

Voortaan zullen niet zomaar alle programmaatjes en scripts automatisch uitgevoerd worden wanneer een website bezocht wordt. Het Privacy Tracking Protection-systeem zorgt ervoor dat onbekende websites of websites die op de black list staan geen toestemming hebben om scripts uit te voeren. Ook staat er voortaan een Acitve-X Filtering ingebouwd, deze dient specifiek om programma's die zichzelf willen installeren te weigeren.

Windows Internet Explorer 9 downloaden?

De keuze is nog altijd aan de gebruiker, maar met deze nieuwe functies toont Microsoft dat het de concurrentie nog steeds aankan. Wie nog niet volledig overtuigd is, het is perfect mogelijk om de 'oude' Chrome of Firefox geïnstalleerd te laten terwijl Windows Internet Explorer 9 geïnstalleerd staat en getest wordt. Klik hier om de nieuwe browser te downloaden: download Windows Internet Explorer 9.
Gerelateerde artikelen
Vrije keuze browser Windows 7Vrije keuze browser Windows 7Wanneer je dit najaar Windows 7 aanschaft (om precies te zijn op 22 oktober 2009) wordt Internet Explorer 8 niet langer…
Internet Explorer of Mozilla Firefox?Internet Explorer of Mozilla Firefox?Vroeger gebruikte bijna iedereen de standaardbrowser van Microsoft, nl. Internet Explorer(IE). Maar achteraf zijn er alt…
Wat is een internetbrowser?Wat internet is weten de meeste mensen wel. Maar wat is nu weer een browser? Simpele dingen kennen soms moeilijke woorde…
De beste internetbrowsersTegenwoordig zijn er tal van mogelijkheden bij het kiezen van een goede browser. Zo heb je in Internet Explorer de meest…
Eenvoudig langs een internet filter op het werk of op schoolEenvoudig langs een internet filter op het werk of op schoolWat doe je als sommige websites door het bedrijf of op school worden geblokt? Vandaag de dag realiseren steeds meer werk…
Bronnen en referenties
  • Microsoft.com
  • Diskidee.be
  • 6minutes.be

Reageer op het artikel "Windows Internet Explorer 9 downloaden? Ontdek de functies!"

Infoteur: Harrys
Gepubliceerd: 17-03-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!