InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Digitale notities met WordPerfect Lightning en 200 MB extra

Digitale notities met WordPerfect Lightning en 200 MB extra

Digitale notities met WordPerfect Lightning en 200 MB extra Niet alleen is WordPerfect terug, maar ook WordPerfect Lightning. Corel timmert met deze online service duidelijk weer aan de weg. Vervolgens is Corel ook een samenwerkingsverband aangegaan met Joyent. Wordperfect Lightning kan veel: notities maken, tekstverwerking, het kopiëren en verzenden van informatie en afbeeldingen via documenten of e-mail.

Met WordPerfect Lightning online

Nu bijna iedereen wel is voorzien van een breedbandverbinding, denkt ook Corel dat het met online diensten aan de weg kan timmeren. WordPerfect Lightning (bètaversie) is bedoeld voor iedere internetter die op het web ideeën wil opdoen, en daarvan gemakkelijk notities wil maken. Het gaat zelfs nog verder. Wordperfect Lightning is geschikt voor het maken van notities, eenvoudige tekstverwerking en het kopiëren en uitwisselen van informatie en afbeeldingen via documenten of e-mail. Wat wilt u nog meer? O ja, het is ook nog gratis.

Bron: OpenClipartVectors, PixabayBron: OpenClipartVectors, Pixabay

Vier delen

WordPerfect Lightning bestaat uit vier delen, waarbij ik de connector account bij Joyent nog het meest opvallende vind:
  1. De Navigator: eigenlijk een soort van Windows Verkenner die de mappen en notities (notes) die u op internet maakt (of gaat maken) ordent;
  2. De Notes: is een lichtgewicht miniatuur tekstverwerkertje zonder maximaliseer-knopje. U kunt er eenvoudige teksten typen of toevoegen met knippen en plakken.Voor deze eenvoudige teksten is geen aparte editor nodig. Hetzelfde kan met afbeeldingen. Deze notes hoeven ook niet apart te worden gesaved, maar worden automatisch toegevoegd in de Navigator. Ingewikkelder bewerkingen kunnen later met de viewer plaats vinden, bijvoorbeeld als u de notes wilt uitwerken tot volwaardige bestanden (zie hierna);
  3. De Viewer: de viewer leest, print en bewaart de ingewikkeldere bestanden. U kunt met de viewer namelijk Word-documenten (.doc), WordPerfectbestanden (.wpd) en pdf’s openen en bewerken;
  4. De Connector: u krijgt twee e-mailadressen, een kalender en maar liefst 200 MB opslagruimte op de webserver van Joyent. Vanaf drie personen moet er worden betaald. Met de connector kunt u de gegevens uit Navigator synchroniseren, zodat de notes ook online overal ter beschikking staan.

Corel WordPerfect Lightning Beta Community

Er is zowaar een echte WordPerfect Lightning Community voor blogs en chats. Daarvoor moet u zich wel eerst laten registreren. Met behulp van deze community probeert Corel ook te leren van eventuele tekortkomingen in de programmatuur (bugs) en de wensen en ervaringen van de gebruikers.

Systeemvereisten WordPerfect Lightning

WordPerfect Lightning draait onder Windows XP en Windows Vista. Het is een standalone applicatie waarvoor niet per se een browser nodig is. Het werkt zowel met als zonder een internetverbinding. Bij een samenwerking online, zijn meerdere browsers bruikbaar: Firefox, Internet Explorer of Safari. Tot slot moet voor het goede gebruik van de Javascripts de Java-versie op uw pc wel up-to-date zijn. WordPerfect Lightning is 20 MB groot en kan dus gemakkelijk mee op een USB-stick.
Gerelateerde artikelen
Groove Virtual Office: filesharing en onlineGroove Virtual Office: filesharing en onlineMet de overname van Groove Networks heeft ook Microsoft een belangrijke verdere stap gezet in de online kantoorsuites. V…
Lightning-connector: Werking en mogelijkhedenLightning-connector: Werking en mogelijkhedenDe zogeheten Lightning-aansluiting werd op 12 september 2012 door Apple aangekondigd als poort voor diverse Apple-appara…
Abiword om gratis je teksten te verwerkenAbiword om gratis je teksten te verwerkenTeksten, songteksten, alles kan met deze gratis tekstverwerker worden samengesteld. Met Abiword kun je gratis alle tekst…
Een gratis officepakket met open-source-softwareEen gratis officepakket met open-source-softwareEen officepakket op je computer is tegenwoordig nogal gewenst. De eerste gedachte gaat naar Microsoft Office aangezien d…
Schilder mee met ArtweaverSchilder mee met ArtweaverWie van schilderen houdt via zijn computer, kiest dikwijls voor Artweaver. Artweaver is dan ook een erg mooi schilderpro…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Digitale notities met WordPerfect Lightning en 200 MB extra"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 27-03-2016
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!