InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Incredimail, een veelzijdig en goed e-mail programma

Incredimail, een veelzijdig en goed e-mail programma

Incredimail, een veelzijdig en goed e-mail programma Incredimail is een e-mail programma met meer mogelijkheden dan de meest gebruikte e-mailprogramma's. Incredimail maakt e-mailen leuker omdat je ieder bericht aan kan passen aan je eigen wensen wat opmaak en animaties betreft. Het programma wekt in eerste instantie het idee dat het gemaakt is voor minder serieus gebruik maar Incredimail is zeker wel een e-mailprogramma dat absoluut niet onder doet voor programma's als Outlook, Outlook Express of andere vaak gebruikte e-mailprogramma's. Incredimail is een e-mailprogramma met veel mogelijkheden. Het uiterlijk van het programma doet erg veel denken aan Outlook. Zoals ieder e-mailprogramma kan je ook met Incredimail normale e-mails sturen, dus e-mails zonder speciale opmaak of animaties. Incredimail is dan ook goed te gebruiken als standaard mailprogramma. Naast het versturen van normale e-mails heeft Incredimail nog vele mogelijkheden waaronder een grote keuze uit achtergronden voor de e-mails, vele animaties die kunnen worden toegevoegd en een keuze uit veel verschillende e-mail melders. De meeste mensen gebruiken deze extra opties voornamelijk in het begin dat ze Incredimail gaan gebruiken. Na verloop van tijd neemt het gebruik van deze extra's af en wordt het programma voornamelijk gebruikt waar het voor bedoeld is, het versturen en ontvangen van e-mails.

Het uiterlijk

Incredimail heeft een kleurrijk uiterlijk. Er zijn enkele skins die worden meegeleverd waaruit gekozen kan worden. Zo kan het programma aangepast worden aan je wensen. Zoals eerder gezegd lijkt Incredimail erg op Outlook dus voelt het voor mensen die Outlook gebruiken vertrouwd aan.

Bovenaan in het scherm zit een simpele knoppenbalk met vrij grote knoppen. De standaard knoppen zoals voor het maken van een nieuwe e-mail, post ophalen, beantwoorden, doorsturen en verwijderen zijn hier aanwezig. Daarnaast zijn er nog knoppen aanwezig voor onder andere de keuze van de e-mail melder en de skin. In de rechter bovenhoek is de voortgang van bijvoorbeeld het versturen of ontvangen van e-mails te volgen. Hier zijn ook weer diverse varianten om in te stellen.

Een e-mail versturen met Incredimail

Een nieuwe e-mail maken met Incredimail begint zoals bij ieder ander programma door te klikken op de knop waarmee een nieuw venster wordt geopend met een lege e-mail. Bovenaan deze e-mail zijn de standaard mogelijkheden aanwezig voor de keuze van het lettertype, de kleur, het formaat en het toevoegen van bijlagen. Aan de linkerkant van deze e-mail is een knop te vinden waarmee een menu opgeroepen kan worden met extra mogelijkheden. In dit menu kan gekozen worden tussen briefpapier, e-kaarten, animaties en geluiden.

Door te kiezen voor de optie briefpapier komt er een overzicht tevoorschijn met achtergronden voor de e-mail. Dit loopt van strakke zakelijke achtergronden tot zonsondergangen of dieren. Natuurlijk is het mogelijk om geen achtergrond in te stellen.
De mogelijkheid tot het versturen van e-kaarten is eigenlijk hetzelfde als de optie voor briefpapier. Het verschil zit hier voornamelijk in de achtergrond. Denk aan een thema verjaardag of een bedankje voor iemand.

De derde mogelijkheid is het toevoegen van animaties aan je e-mail. Hiermee kan je wat extra's toevoegen aan je e-mail door er bijvoorbeeld bewegende dieren in te plaatsen. Dit is enigszins te vergelijken met smilies in bijvoorbeeld een chat programma maar met grotere en meer gedetailleerde animaties. De optie voor het toevoegen van geluiden spreekt na bovenstaande uitleg voor zich.

Bovenaan de e-mail is een knop met de naam 'emoticons' te vinden. Met deze knop krijg je de beschikking over een enorme hoeveelheid emoticons die toegevoegd kunnen worden aan je e-mail.

E-mail melders

Een leuk onderdeel van Incredimail is de keuze die gemaakt kan worden uit de e-mail melders. Een e-mail melder is een animatie of geluid die afgespeeld wordt wanneer een e-mail ontvangen is. Bij normale e-mailprogramma's is dit meestal een geluid en een icoontje die iets verandert. Bij Incredimail kan dit natuurlijk ook zo ingesteld worden. Incredimail biedt ook de keuze om na het ontvangen van een e-mail een animatie af te spelen die over je beeldscherm beweegt. Het maakt dan niet uit waar je mee bezig bent of welk programma je gebruikt, deze animatie verschijnt altijd op de voorgrond. Zo kan er een butler je beeld in lopen die je vertelt dat er een nieuwe e-mail is ontvangen of er kan een emoticon in de vorm van een schilder midden in je beeldscherm een tekst schilderen dat je een nieuwe e-mail hebt. De mogelijkheden hiermee zijn enorm. Er moet wel bij gezegd worden dat dit leuk is in de eerste dagen dat je Incredimail gebruikt maar wanneer je vaker berichten ontvangt kan het toch wel vervelend worden om iedere keer gestoord te worden door de meest uiteenlopende animaties in je scherm.

Persoonlijk

Een nutteloze maar wel leuke optie is dat je in je adresboek foto's toe kan voegen aan je contacten. Er kan gekozen worden uit aanwezige cartoons of je kunt zelf een foto toevoegen. Wanneer je een e-mail opent dan staat boven deze e-mail niet alleen de naam van degene van wie je hem hebt ontvangen maar ook deze cartoon of foto. Voor het gevoel maakt het de e-mail net iets persoonlijker.

Zo kan je ook zelf een foto aan je profiel toevoegen die aan je met de uitgaande e-mails worden meegestuurd. Zo ziet iedereen die je e-mail ontvangt deze foto als bijlage van het bericht of in het bericht zelf staan als het e-mailprogramma van de ontvanger dit ondersteunt.

Meerdere accounts

Incredimail ondersteunt ook het gebruik van meerdere e-mail accounts. Je kan dus meerdere e-mail adressen gebruiken. Ieder e-mail account kan ook weer worden voorzien van een eigen profiel foto.

Gratis of betaald

Het programma is gratis te gebruiken. Je kunt in deze gratis versie gebruik maken van alle mogelijkheden van Incredimail maar het heeft ook wat nadelen. In deze gratis versie staat er een reclame voor Incredimail onder alle verstuurde e-mails. Dit hoeft geen probleem te zijn maar bij serieuzer gebruik, bijvoorbeeld wanneer je een sollicitatie via e-mail wilt versturen, is dit natuurlijk niet gewenst. Ook het beschikbare aantal animaties en achtergronden is beperkter dan in de betaalde versie.
Wanneer je Incredimail aanschaft door er een licentie voor te kopen verdwijnen de reclames onder de e-mails en is er de mogelijkheid om meer animaties en achtergronden te downloaden. De aanschaf van een licentie is eenmalig. Deze verloopt dus niet na verloop van tijd.

Wanneer je toch niet tevreden bent over het aantal mogelijkheden dat tot je beschikking staat om je e-mail te verfraaien kan je tegen betaling toegang krijgen tot nog meer downloads. Omdat je zeker in het begin dat je Incredimail gebruikt veel animaties of achtergronden toevoegt aan je e-mails en dit gebruik later afneemt is het wel verstandig om eerst Incredimail te gebruiken en later te beslissen of het de moeite waard is om een premium account te nemen waarbij de reclames wegvallen, of te betalen voor de toegang tot het downloaden van animaties uit ze zogenaamde gold gallery.

Stabiel

Incredimail doet wat prestaties betreft niet onder voor andere e-mailprogramma's. Het is een goed, overzichtelijk, makkelijk te gebruiken en stabiel e-mailprogramma wat zeker de moeite waard is om uit te proberen wanneer je op zoek bent naar een ander programma. Het heeft wel iets meer impact op je systeem dan het gemiddelde e-mailprogramma maar zeker met de computers van tegenwoordig merk je daar helemaal niets van.
© 2010 - 2019 Panic, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
E-mail instellingen, POP of IMAPE-mail instellingen, POP of IMAPIedereen met toegang tot internet heeft een e-mail adres. Om te e-mailen heb je een mail programma nodig op je PC of je…
Veilig internetbankieren: het herkennen van nep mailCriminelen gebruiken vaak valse emails om vertrouwelijke gegevens te achterhalen. Met deze gegevens kunnen zij dan op ba…
De wereld van SpamDe wereld van SpamSPAM is ongevraagde e-mail: e-mail waar je niet om gevraagd hebt. Met deze mail wordt vaak geprobeert iets te verkopen.…
Contract per email is ook rechtsgeldigContract per email is ook rechtsgeldigEen contract afsluiten doen we steeds vaker via het internet met elektronische handtekening, per email. De vraag is nu o…
Screenshots maken en bewerkenScreenshots maken en bewerkenHet kan gebeuren dat je een afbeelding zou willen maken van je computerscherm of het programma-scherm waar je op dat mom…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Ijmaki, Pixabay

Reageer op het artikel "Incredimail, een veelzijdig en goed e-mail programma"

Reacties

Aad Dekker, 13-10-2017 14:23 #9
Hij valt wel eens weg met het gratis progamma. Ook het opstarten lukt niet altijd. Graag een oplossing daarvoor. Vr gr Aad Dekker Reactie infoteur, 23-10-2017
Lastig te zeggen. Kan bij software aan heel veel dingen liggen. Altijd zorgen dat je van zowel je besturingssysteem en je mailprogramma de laatste versie hebt geïnstalleerd. Wellicht kan je erover denken om het programma helemaal te verwijderen, heel grondig dus. Dan de allerlaatste versie downloaden en het programma helemaal opnieuw installeren.

Let wel op als je POP gebruikt dat je niet je mailboxen wegknikkert anders ben je al je mails kwijt.
Als je IMAP gebruikt is er geen gevaar voor het kwijtraken van mails

Emmy Haarms, 16-12-2016 10:43 #8
Ik gebruik incredimail al zo'n negen jaar, een heel fijn programma. Nu ineens sluit Ziggo mijn uitgaande mail af, kan niet meer verzenden, ze zeggen incredimail is gevaarlijk. Wat nu te doen?

Ldb, 08-10-2015 11:46 #7
Jarenlang gebruikte ik incredimail met yahoo.com. Nadat mijn mail was gehackt, heb ik mijn yahoo account verwijderd en ben overgestapt op gmail.

Het lukt mij niet om mijn gmail accounts toe te voegen aan incredimail. Ik probeerde het (op de door gmail voorgestelde manier, maar ik krijg geen 'let me configure settings myself'' te zien. De melding van mijn naam of wachtwoord onjuist is, blijft komen.
Ik heb authentificatie in 2 stappen ingeschakeld. Moet ik dit verwijderen (met een groter risico dat mijn mail weer wordt gehackt), of is er een andere oplossing?

Graag het antwoord in eenvoudige bewoordingen, ik behoor tot de 'ouderen'groep

Henk, 11-06-2014 09:57 #6
Lijkt leuk, maar als je ergens anders, bv op de camping je laptop hebt staan en daar post binnen krijgt, dan kan je thuis die post die daarop binnen gekomen is niet meer bekijken en moet je wachten tot je weer naar de camping gaat.
Dat is een zeer groot MIN PUNT

M. Spruijt, 10-02-2013 14:28 #5
Ik gebruik incredimail al geruime tijd doch de laatste tijd komt het soms voor dat mijn contacten mijn emails NIET ontvangen of wel de email maar zonder enige tekst. Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Ik vind het zo'n leuk programma met de mooie achtergronden maar als mijn contacten soms mijn email niet ontvangen is de lol er al gauw vanaf natuurlijk!

Jos Loix, 17-10-2011 20:00 #4
Ik werk al zeer lang met incredimail en heb niets dan lof voor dit prachtig programma.
Indien men beweert dat dit programma veel plaats inneemt op de harde schijf, dan is dat vlug opgelost (sla het op op een externe schijf). Het enig minpuntje is: vervelende reclame - en deze is niet weg te krijgen. waarom niet? Maar dit is dan ook het enige negatief -voor de rest- EEN DIKKE PROFICIAT!

@nneke, 03-09-2010 20:46 #3
Daar ik internetles aan Senioren geef, beveel ik Incredimail aan, zeker omdat met W7 gebruik wordt gemaakt van Gmail en de cursisten het heel leuk vinden om mooie en leuke mailen te maken. Zeker omdat er in W7 geen Outlook of Windows mail meer te vinden is en Gmail fantastisch werkt met Incredimail.

Theo Beek, 01-09-2010 11:35 #2
Kan incredimail niet kopen met rabopas. Hoe kan ik aan dit programma komen?

B. Dane, 12-05-2010 21:47 #1
Mijn adresboek waar mijn emailadressen in staat wordt stees aangevuld met bedrijven enz wat ik helemaal niet wilt. Als ik een mail ontvangt bv van een reclame staat gelijk dat email adres er bij in mijn adresboek en die moet ik dus steeds verwijderen. Wat moet ik doen?

Infoteur: Panic
Gepubliceerd: 05-03-2010
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Reacties: 9
Schrijf mee!