InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Gratis typecursus

Gratis typecursus

Gratis of niet?

Op het internet bevinden zich een boel typecursussen. Voor sommige cursussen heb je niet eens een programma nodig. Maar moet je nu voor een betaalde software gaan of voor een gratis alternatief op het internet? De betaalde versie biedt natuurlijk de nodige extra onderdelen aan maar deze zijn lang niet altijd even nuttig. Of je de gratis of online versie moet gebruiken hangt eigenlijk van de persoonlijke situatie af. Als je de cursus echt wilt vervangen voor een digitale cursus dan is een betaald stuk software vaak stukken beter. Als je alleen maar de vaardigheid om snel te tikken wilt verbeteren dan is het internet tevens een prima plek.

Typecursus pc – versie 2.0.

Een betaald voorbeeld van een digitale typecursus is het programma typecursus pc versie 2.0. Deze software kost slechts vijftien euro en kan helpen bij het verbeteren van de vaardigheid om te typen.

Niveaus en oefeningen

Het programma maakt gebruik van verschillende niveaus. In totaal zijn er vijf niveaus met ieder meer dan twintig oefeningen. Deze oefeningen zijn erg verschillend en vereisen allemaal andere taken. Zo is er een oefening waarbij je een Nederland dictee moet volbrengen. Na een oefening laat het programma het totale aantal aanslagen per minuut zien waardoor je precies weet hoe snel je was.

Beveiliging

Het veelvoudig gebruiken van een computer of toetsenbord kan blijvende klachten veroorzaken. Als extra heeft Typecurses-pc dan ook een programma waarmee je deze kans kan verlagen. Door het volbrengen van bepaalde oefeningen krijg je minder snel last van de gewrichten.

Ook doen?

Wil je dit programma ook gaan gebruiken? Surf dan naar deze site En schaf Typecursus pc aan. Na veelvoudig gebruik kan het daadwerkelijk de snelheid en vaardigheid van het typen verbeteren.

Online oefenen

Onder het moto gratis is altijd leuk kan je het natuurlijk ook altijd online proberen. Er zijn verschillende websites die oefeningen aanbieden waarmee je de vaardigheid om te typen kan opschroeven. Deze oefeningen zitten vaak wat minder goed in elkaar dan betaalde als die van Typecursus maar kunnen ook goed helpen bij het opschroeven van je vaardigheid.

Probeer eens een van deze sites:
© 2009 - 2017 Rakker126, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Gratis typecursus"

Infoteur: Rakker126
Gepubliceerd: 03-04-2009
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!