InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Doccle: beheer je documenten online

Doccle: beheer je documenten online

Doccle: beheer je documenten online Doccle biedt een platform om je administratie online te beheren. Het werd ontworpen om een oplossing te vinden voor de papierberg aan administratie waar mensen mee geconfronteerd worden. Enkele grote partners maken reeds deel uit van het netwerk Doccle: CM, Telenet, KBC, Acerta, Farys, Waterlink en CBC. In 2016 kwamen er volgende partners bij: OLV Ziekenhuis Aalst-Asse-Ninove, het UZ Leuven, Vanbreda Risk & Benefits, Stad Mechelen AVEVE, Shéhérazade. Er wordt door Atos Worldline strict toegekeken op de veiligheid en de privacy.

Doccle account

Het registreren op Doccle is gratis. Hiervoor dien je een e-mailadres, paswoord, gebruikersnaam en een voor- en achternaam op te geven. Je kan ook inloggen met je elektronische identiteitskaart om je account te bevestigen. Wanneer je account is aangemaakt kan je je verbinden met een partner. Dit kan bijvoorbeeld zijn wanneer je klant bent van Telenet je er voor kiest om je facturen en documenten via Doccle te beheren. Je beslist zelf van welke partners je documenten wenst te ontvangen. Een partner zal uit veiligheidsoverwegingen een toegangscode toezenden waarmee je je kan registreren. Doccle wil een platform bieden om vlot documenten van partners te kunnen bekijken, afhandelen en archiveren. Wanneer je eenmaal verbonden bent met een partner worden de documenten automatisch gedeeld. Specifiek werd Doccle ook ontworpen om facturen op een snelle en eenvoudige manier tot aan de klant te brengen.

Partners en gebruikers

Enkele grote partners maken reeds deel uit van het netwerk Doccle: CM, Telenet, KBC, Acerta, Farys, Waterlink en CBC. In 2016 kwamen er volgende partners bij: OLV Ziekenhuis Aalst-Asse-Ninove, het UZ Leuven, Vanbreda Risk & Benefits, Stad Mechelen AVEVE en Shéhérazade. Sinds 2014 is het aantal gebruikers gestegen. Eind 2016 staat de teller op 530.000.

Documenten beheren

Adobe Reader

Doccle werkt via het softwareprogramma 'Adobe Reader'. Om de documenten correct en volledig te kunnen raadplegen is het aangeraden om dit programma te installeren.

Groen document

Doccle verstuurt een groen document om aan te duiden dat dit document enkel via het Doccle platform te raadplegen is en dus niet via e-mail. Dit kan bijvoorbeeld zijn wanneer je er voor kiest om van een partner enkel via het Doccle platform documenten te ontvangen. Je kan ervoor kiezen om van een partner enkel een groen document te ontvangen door dit aan te duiden onderaan het document of dit aan te duiden via de 'informatie box' bij het laatste tabblad 'verbonden partners' en 'instellingen documenten'.

Contacteer partner Doccle

Naast het online raadplegen en afhandelen van administratie kan je via Doccle ook de partner contacteren. Doccle biedt bijvoorbeeld geen zelfstandige email-account om een partner direct te contacteren, maar je kan wel contactgegevens raadplegen via de aangeleverde documenten of het profiel van de partner. Het e-mailadres waarmee je geregistreerd bent dient ook om meldingen te ontvangen wanneer er een document beschikbaar is in je account.

Betalingen

Op de startpagina kunnen de facturen geraadpleegd worden die nog betaald dienen te worden. Hierbij kan men kiezen voor de 'betaal nu' knop. Dan wordt je verbonden naar de betaalomgeving en dien je je kaartgegevens in te voeren via een kaartlezer. Wanneer de betaling voltooid is krijg je hiervan een bevestiging en wordt de factuur gearchiveerd. De betaling kan 2 tot 3 dagen duren (normale bankprocedure).Naast de 'betaal nu' knop is er ook de mogelijkheid om aan te vinken dat je de factuur betaald hebt op een andere manier (bijvoorbeeld via online bankieren of overschrijving). Hiernaast kan er ook gekozen worden voor de optie 'betaal later', dan krijg je op de startpagina de melding dat je een factuur nog dient te behandelen.

Atos Wordline: privacy en veiligheid

Om privacy en veiligheid te garanderen doet Doccle beroep op Atos Worldline. Zij hebben jarenlange expertise in het beveiligen van online transacties.
Gerelateerde artikelen
Adobe Reader downloaden, installeren en gebruikenAdobe Reader downloaden, installeren en gebruikenMet het programma Adobe Reader kun je .pdf-documenten bekijken. Vroeger heette dit programma Acrobat Reader. Veel bedrij…
EPub-bestanden lezen op pc of laptopEPub-bestanden lezen op pc of laptopTegenwoordig is het een trend om ePub-bestanden te lezen op ebooks. Het is zelfs zo populair dat heden ten dage boeken a…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Doccle: beheer je documenten online"

Infoteur: Brunos
Laatste update: 25-12-2016
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!