InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Hoe werkt en wat is Spotify? Wat kun je ermee?

Hoe werkt en wat is Spotify? Wat kun je ermee?

Hoe werkt en wat is Spotify? Wat kun je ermee? Download Spotify, we horen en zien het in allerlei reclames aan ons voorbij komen, maar wat kun je met spotify en hoe werkt het? Met Spotify kun je muziek downloaden en luisteren op je computer, tablet, home entertainment system en andere apparaten. Spotify is gratis te downloaden voor op je computer of laptop.

Spotify

Spotify downloaden we hebben er inmiddels allemaal weleens van gehoord. Het nieuwe programma maakt het mogelijk gratis muziek te downloaden of te luisteren op je computer. Het luisteren naar muziek via Spotify is gratis omdat het af en toe een reclamebericht wordt afgespeeld tussen twee nummers door. Er zijn meerdere versies van Spotify te downloaden. Je hebt de gratis versie, de unlimited versie en de premium versie. Elke download heeft zijn eigen voordelen.

De gratis versie

Het voordeel van de gratis versie is vanzelfsprekend dat het gratis is en dus niks kost. Na het downloaden kun je direct muziek luisteren op je computer of laptop met af en toe een reclameblok tussen de nummers door.
De unlimited versie
Heb je een enorme hekel aan reclame tussen je muziek door, dan is de unlimited versie een optie. Deze download is echter niet gratis, maar kost op dit moment 4,99 euro per maand. Door dit te betalen krijg je ongelimiteerd muziek op je computer of laptop, zonder verdere verplichtingen. Het verschil met de gratis versie is dus kortgezegd dat je voor 4,99 geen reclameblokken te horen krijgt.

De premium versie

Met de unlimited versie kun je de muziek afspelen op meerdere apparaten. Je kunt muziek downloaden en offline luisteren. Dit alles kost je op dit moment 9,99 euro per maand. Het verschil met de unlimited versie is dus kortgezegd dat je voor 4 euro meer de muziek op meerdere apparaten kunt afspelen en kunt downloaden voor offline gebruik.
Alle versies geven geen verdere verplichtingen. Voor je telefoon is geen gratis versie te downloaden wel kun je voor je telefoon de premium versie downloaden, dit is voor 30 dagen gratis.

Zoeken met Spotify

Heb je Spotify eenmaal gedownload dan kun je eenvoudig muziek zoeken door een zoekterm in te voeren in de zoekbalk linksboven, Spotify geeft zelf al mogelijke zoeksuggesties. Je kunt ook zelf een collectie muziek samenstellen. Deze collectie kunnen vrienden dan luisteren. Je kunt ook zelf muziekcollecties van bekende sterren of artiesten luisteren.

Hoe maak je een collectie in Spotify

Het maken van een collectie is heel simpel. Je kunt de nummers die leuk vindt zelf toevoegen aan nieuw gemaakte afspeellijst. Deze gegevens staan links in je scherm als je Spotify hebt geopend en bent ingelogd. Afspeellijsten zijn handig voor bijvoorbeeld sporten of een feestje waarbij je, je eigen favoriete muziek wil horen.

Met Spotify kun je volgen en delen

Volg medegebruikers van Spotify. Je kunt muziek delen op Spotify, Facebook, Twitter, je blog of via je mail.

Spotify Radio en favorieten

Spotify heeft ook een ingebouwde radiofunctie. Spotify speelt allerlei muziek af, dit is handig want je weet niet altijd welke muziek je wil gaan luisteren. Bovendien kun je zo nieuwe nummers ontdekken en toevoegen aan je favorieten of afspeellijsten. Het toevoegen aan je favorieten kun je doen door het sterretje bij een nummer aan te klikken. Het nummer staat nu opgeslagen onder het kopje favorieten links in beeld. Je kunt dit nummer nu later nog een keer beluisteren. Het is ook mogelijk zelf een radiozender te starten.
Gerelateerde artikelen
Gratis muziek luisteren met SpotifyWat is Spotify? Spotify is een online muziek-stream programma. Via Spotify heeft men toegang tot een database van miljoe…
Wat kun je met Spotify?Wat kun je met Spotify?Spotify is een legaal muziek programma waar je muziek op kan zoeken en kunt luisteren en die geen virussen bevat. Je heb…
Forgotify - Vergeten muziek op SpotifyForgotify - Vergeten muziek op SpotifySinds februari 2014 bestaat de webapplicatie Forgotify. In de applicatie zijn alle vergeten muzieknummers te vinden die…
Spotify: gratis muziek luisterenSpotify maakt het downloaden van muziek vanaf een illegale bron overbodig. Met dit programma is het namelijk mogelijk om…
Wat is Spotify en wat kun je er mee?Spotify is sinds mei 2010 beschikbaar in Nederland. Het is een revolutionaire manier om muziek legaal te downloaden. Wat…
Bronnen en referenties
  • www.spotify.com

Reageer op het artikel "Hoe werkt en wat is Spotify? Wat kun je ermee?"

Infoteur: Kropslavinken
Gepubliceerd: 07-08-2013
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!