InfoNu.nl > Pc en Internet > Programmeren > Statcounter Gratis: beste onzichtbare teller voor website

Statcounter Gratis: beste onzichtbare teller voor website

Statcounter Gratis: beste onzichtbare teller voor website Statcounter is de beste onzichtbare Gratis teller voor uw website. De meeste gratis tellers zijn niet onzichtbaar te verwerken in een website. Er wordt een logo of banner op uw website geplaatst, waarbij uw statistieken en gegevens tevens zichtbaar zijn voor iedere bezoeker van uw website. Statcounter brengt daar verandering in: gratis & invisible.

Statcounter

Statcounter is een betrouwbare gratis webcounter, die in uw website onzichtbaar te verwerken is. Er zijn vele aanbieders op het gebied van webstatistieken, waarvan de meesten enkele belangrijke voorwaarden verbinden aan het produkt. De meeste gratis tellers geven na het installeren van de code, een logo of banner op uw website. Indien de bezoekers van uw website op het logo of de banner klikken, worden zij doorverwezen naar de website van de aanbieder van de teller. Tevens zijn uw statistieken en gegevens publiekelijk zichtbaar voor een ieder, die via het logo wordt doorverwezen. Het is niet altijd wenselijk, dat anderen uw statistieken kunnen bekijken. De meeste aanbieders van webtellers, vragen een financiële vergoeding voor een versie zonder logo of banner. Statcounter is betrouwbaar, Gratis én onzichtbaar.
Per account zijn meerdere projecten aan te maken. Eén project = één website. Met één account zijn al uw websites te beheren en te analyseren.

www.statcounter.comwww.statcounter.com

Aan de slag met statcounter

Statcounter
  1. Registreren van een account
  2. Een project creëeren
  3. Code installeren in uw website
  4. Uw statistieken analyseren

Registreren van een account

Account details invullen:
  • Gebruikersnaam
  • Email
  • Paswoord (hooflettergevoelig)
  • Paswoord (herhaal paswoord)

Persoonlijke gegevens invullen:
  • Naam (Hoeft niet realistisch)
  • Achternaam (hoeft niet realistisch)
  • Land
  • Datum
  • Tijd
  • Onderaan: Vink het vakje aan 'accept terms and conditions'.

Klik op 'register my account'. Account is nu geregistreerd.

Een project creëeren

  • Klik op 'Create a statcounter project'.
  • Optie 1 (reeds aangevinkt)
  • Klik op 'Next'

Vul gegevens in:
  • Titel website
  • Url website
  • Categorie

Timezone, max visit length & logsize staan in principe goed.
  • Block IP nummers: Indien sommige ip-nummers (zoals eigen ip) niet in statistieken moeten worden opgenomen, vul deze dan hier in. (Dit kan later ook altijd nog)
  • Houdt het vakje 'public stats' leeg om onzichtbaar te analyseren.
Klik op 'next'.

Het project is nu gecreëerd.

Code installeren op uw website

Klik op 'configure & install code'

  • Vink de 2e optie aan: Invisible counter.
  • Klik op 'next'.
  • Vink 'no I want the default installguide' aan.
  • Klik op 'next'.

De installatiecode verschijnt nu in het vak. Selecteer de gehele code en druk op ctrl C (of rechter muisknop 'kopiëren'). De code is nu gekopiëerd. U dient deze code te plakken in de bron van uw website ná <body> tag en vóór </body> tag.

Analyseren statistieken

Ga naar Statcounter en vul links op de pagina, de inloggegevens in: gebruikersnaam & wachtwoord.
  • U ziet nu uw project vermeld staan, met rechts daarvan het aantal bezoekers van vandaag, gisteren, deze maand en het totaal aantal bezoekers op uw website tot nu toe.
  • Klik onder 'projectname' op de naam van het door u geïnstalleerde project.
  • U ziet nu het aantal geladen pagina's, het aantal unieke bezoekers en het aantal terugkerende bezoekers.
  • In de linker kolom van de pagina verschijnen nu verschillende links, naar de verschillende statistieken die betrekking hebben op uw website.
  • U kunt nu middels de diverse links in de linker kolom, de diverse statistieken bekijken.
  • Klik bijvoorbeeld op 'Recent Pageload Activity'.
  • U ziet dan een overzicht van o.a. de gegevens van degene die uw website hebben bezocht. Zoals het ip nummer, woonplaats en land, maar soms ook bedrijfsnamen en overige gegevens die van belang kunnen zijn voor het analyseren van de bezoekersgegevens van uw website.
  • Klik ook eens op andere links in de bovenste helft van de linkerkolom om statistieken te bekijken.

Invisible & Gratis bezoekersteller voor uw website

U kunt nu de vele statistieken bekijken en analyseren met betrekking tot de bezoekers van uw website. Statcounter is gratis, onzichtbaar, uitgebreid en betrouwbaar. Het totaal maakt statcounter de beste gratis webcounter.

Probeer het nu gratis zelf!
© 2007 - 2017 Alex, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Hoe maak ik een gratis website?Altijd al een eigen website gewild? Er zijn tientallen manieren om een gratis website te maken. Een gratis website haar…
Leeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa  het nieuwe logoLeeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa het nieuwe logoLeeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa lanceert in januari 2015 een nieuw logo en een nieuwe website. De organisatie…
Gratis website maken? De beste websites op een rij!Gratis website maken? De beste websites op een rij!Zelf een website maken kan heel leuk maar soms ook erg prijzig zijn. Veel mensen maken daarom liever online een gratis w…
Je eigen Joomla site: inloggen en het beginAls het gelukt is om Joomla succesvol te installeren kan het pas echt beginnen: het maken van je eigen website! In deze…
Gratis website hosting: Beste gratis webhosting providersGratis website hosting: Beste gratis webhosting providersGratis hosting is heel erg interessant voor mensen, die voor de eerste keer een eigen website lanceren of een webwinkel…
Bronnen en referenties
  • Statcounter

Reageer op het artikel "Statcounter Gratis: beste onzichtbare teller voor website"

Reacties

Alex, 19-05-2010 21:11 #2
Wat na 500 hits, vervallen dan de eerste resultaten?

Scherpenhuysen, 27-02-2009 14:40 #1
Is en blijft deze teller gratis? Is de teller makkelijk te instaleren en kan ik zien, of men bv via telefoonboek.nl of gemeneetegids.nl oid is binnengekomen? Reactie infoteur, 28-02-2009
Beste heer/mevrouw Scherpenhuysen,

De counter is al jaren gratis en zal naar verwachting gratis blijven.

Ook zijn de referrers te zien, zoals u als voorbeeld hebt gegeven.

Veel succes!

Infoteur: Alex
Laatste update: 08-10-2007
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Programmeren
Reacties: 2
Schrijf mee!