InfoNu.nl > Pc en Internet > Hosting > MySQL Hosting. Waar moet je opletten?

MySQL Hosting. Waar moet je opletten?

MySQL Hosting. Waar moet je opletten? Wil je MySQL gebruiken in je hosting omgeving? MySQL is een heavy-duty database server. Het wordt gebruikt in combinatie met diverse software talen, met name PHP, en een deel van de LAMP familie (die bestaat uit Linux, Apache, MySQL en PHP). Of het nu een lijst is voor relatiemanagement of van medische gegevens, alle data die je hebt is opgeslagen in een database. Je hebt vervolgens een database management systeem nodig om data toe te voegen, te openen, te bewerken en te verwerken in je database en MySQL is een van de beste en meest uitgebreide pakketten op de markt. MySQL kan ook gebruikt worden als een relationele database, wat betekent dat het gegevens kan opslaan in verschillende tabellen die kunnen communiceren met elkaar in plaats van alles te bewaren als één grote berg van gegevens.

MySQL server

Je kunt MySQL gebruiken als een server op je lokale machine of op een externe server. Alles wat je nodig hebt om in te loggen op je MySQL databases en MySQL functionaliteit is de naam van de server (de name server van je MySQL web hosting provider) of het juiste IP-adres. Je kunt vervolgens verschillende opdrachten invoeren, het meest waarschijnlijk met behulp van PHP scripts, om de verschillende databases te beheren.

Bij het kiezen van een MySQL web hosting provider, is het belangrijk extra factoren in overweging te nemen buiten de standaard factoren zoals uptime, back-up, bandbreedte, opslagruimte en redundantie van de systemen.

Databases:

Als je op zoek bent naar een MySQL web hosting provider, zijn databases waarschijnlijk een belangrijk onderdeel van je web-aanwezigheid. Je moet daarom een MySQL hosting provider kiezen die minstens zoveel databases biedt als je nodig hebt. Een provider die zichzelf promoot als een MySQL hosting provider moet haar klanten met meerdere websites ten minste vijf databases aanbieden. Vaak beperkt zich het aanbod tot slechts één MySQL database!

Interface:

Je zult vaak moeten werken met je databases. Je wilt een MySQL hosting provider die zijn admin interface heeft ontworpen met de MySQL gebruiker in het achterhoofd. Als je verschillende medewerkers hebt die betrokken zijn bij de bouw en het onderhoud van de verschillende tabellen en databases, wil je in staat zijn om meerdere gebruiker-ID's aan te maken met meer of mindere mate van de toegang en rechten. CPanel is een goede voorbeeld van een administratief dashboard voor MySQL databases.

CRON ondersteuning:

Een cron-job helpt bij het uitvoeren van specifieke scripts voor regelmatig terugkerende taken. Deze worden periodiek uitgevoerd. Een MySQL hosting provider moet je toestaan om Cron-jobs te plaatsen en te beheren vanaf je CRONS admin control panel. Deze scripts zijn ook goed voor het uitvoeren van routines ten behoeve van preventief onderhoud.

PHP Info:

Het meest voorkomende script voor MySQL databases is PHP. Een MySQL hosting provider met PHP extensies ingeschakeld is waarschijnlijk meer frustrerend dan nuttig voor jou. Door het controleren van de PHP-kennis van een potentiële MySQL hosting provider kan je veel tijd besparen.
© 2011 - 2018 Webverdiener, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "MySQL Hosting. Waar moet je opletten?"

Infoteur: Webverdiener
Laatste update: 28-04-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Hosting
Schrijf mee!