InfoNu.nl > Pc en Internet > Hardware > ASUS N-serie: notebooks met superieure audiotechniek

ASUS N-serie: notebooks met superieure audiotechniek

ASUS N-serie: notebooks met superieure audiotechniek Notebooks zijn niet meer los te zien van superieure en veeleisende multimediatoepassingen. Vandaar dat video- en audiotechnologie steeds beter van kwaliteit is. Dat geldt ook voor de ASUS N-serie notebooks. Andere trends waar de N-serie in past, zijn uiteraard design en het oprekken van de capaciteit voor stand-by en geheugen. Samenwerking met Bang & Olufsen en ontwerper David Lewis betekent dat ASUS uit heel wat vernieuwende bronnen kon putten. Samenwerking. Dat is het sleutelwoord voor de producenten van notebooks en andere portable technologie die bedoeld is om productieve computerfaciliteiten te combineren met multimediatoepassingen. Interessant is dat ASUS de handen ineen heeft geslagen met Bang & Olufsen, en wel om de SonicMaster technologie te ontwikkelen. Voor de nieuwe N-serie notebooks van ASUS is deze technologie verder doorontwikkeld.

Multimediabehoeften

ASUS beschikt niet alleen over kenners van computer- en multimediatoepassingen, maar ook over trendwatchers. Deze hebben geconstateerd dat de gebruiker van notebooks en aanverwante elektronica behoefte heeft aan geavanceerde multimediatoepassingen, en dat dat een speerpunt moet zijn voor de toekomst. Die visie is vertaald in de N-serie. Opvallend is dat deze notebooks een design-uiterlijk hebben dankzij de bemoeienissen van designer David Lewis. Maar ook is dus de in samenwerking met Bang & Olufsen ICEpower ontwikkelde Sonic Master technologie verder verbeterd. 'Instant on' maakt de schakeltijd van deze notebook heel relatief: twee seconden en de notebook hervat de taken. De stand-by capaciteit is inmiddels al de twee weken gepasseerd: vijftien dagen. Een USB Charger+ laadt de notebook ook op als deze is uitgeschakeld. Het hart van de notebook bevat de 2e generatie Intel Core processoren, NVIDIA, GeForce Graphics en USB 3.0.

Designer David Lewis

Designer David Lewis kan mensen die fan zijn van Bang & Olfusen bekend voorkomen, aangezien daar al decennia lang een samenwerking ligt. De geschiedenis van David Lewis en ASUS is van kortere duur, maar deze is wel succesvol. De eerdere NX90-notebook van ASUS werd ook al ontworpen met behulp van de ontwerpen van David Lewis, en nu is die samenwerking voortgezet in de N-serie. Dit betekent een gestroomlijnd en modern concept, dat focust op eenvoud en elegantie. ASUS noemt de glanzende oppervlakken van de N-serie zelf 'piano-achtig', terwijl het speakergaas is geinspireerd op golven. Gepolijste metalen frames geven de N-serie een verdere design-uitstraling. Maar design betekent ook oog voor een optimaal gebruik. Het toetsenbord is naadloos geintegreerd met de notebook zelf, verstevigde sneltoetsen maken typen gemakkelijker, en de pols van de gebruiker krijgt een zachte landing dankzij palmsteunen.

ASUS SonicMaster technologie

Een van de belangrijkste speerpunten van de N-serie is het verbeterde audio-aspect. SonicMaster betekent een groter geluidsbereik, natuurlijker geluid, diepere basstonen en duidellijkere zang. ASUS durft te zeggen dat de N-serie zich 'kan meten' met de prestaties van specifieke surround systems, en wel dankzij de door Bang & Olufsen ICEpower gerealiseerde audio. Bij de N-serie levert ASUS een externe subwoofer bij, zodat de output van de bassen beter is en het geluid, in de woorden van ASUS, ronduit indrukwekkend genoemd kan worden. De verbeterde versie van de SonicMaster-technologie zoals toegepast op de nieuwe N-books maakt het geluid van de voorganger NX90 alweer achterhaald - en dat terwijl de draagbaarheidsfactor van de N-serie juist verbeterd is. Daarmee sluit ASUS ook naadloos aan op de ontwikkeling 'kleiner, lichter maar krachtiger'.

Music Now

Om multimedia- en dan vooral audio-ervaringen verder te verbeteren, biedt de N-serie de Music-Now functie. Deze software suite laadt muziekbestanden binnen luttele seconden. Een exclusieve 'Instant On' functionaliteit betekent dat twee seconden genoeg zijn om de notebook-activiteit opnieuw op te kunnen pakken. Verbeterd batterijbeheer betekent dat de stand-by modus inmiddels ruim twee weken ofwel vijftien dagen telt. Juist omdat consumenten steeds vaker draagbare USB-apparatuur gebruiken, is er voorzien in een effciente oplaadplek voor USB-gebaseerde apparaten: de USB Charger+, een poort met actieve voeding, laadt batterijen zelfs op als de notebook niet aan staat. NVIDIA Optimus technologie kan schakelen tussen geintegreerde en niet-geintegreerde graphics. DirectX 11 -compatibele NVIDIA GeForce GT 555M Graphics maken een optimale gaming-ervaring mogelijk. USB 3.0 biedt tot tien keer snellere gegevensoverdracht dan USB 2.0.

Over ASUS

Asus heeft een omvangrijke productportefeuille bestaand uit notebooks, netbooks, moederborden, grafische kaarten, schermen, desktops, servers, wireless solutions, mobiele telefoons en netwerkapparaten voor zowel de digitale thuisomgeving als kantoor en business. In 2010 ontving ASUS een totaal van 3.365 bekroningen voor haar producten. De Eee PC serie bracht ASUS een reputatie als revolutionaire koploper in de pc-industrie. ASUS staat sinds 12 jaar in de InfoTech 100 van Business Week.

Genoemde merken zijn geregistreerde handelsmerken van ASUS resp. van met ASUS samenwerkende bedrijven
Bronnen en referenties
  • Persbericht ASUS Benelux

Reageer op het artikel "ASUS N-serie: notebooks met superieure audiotechniek"

Infoteur: Mariawrites
Gepubliceerd: 12-09-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Hardware
Schrijf mee!