InfoNu.nl > Pc en Internet > Hardware > Data Locker: De best beveiligde externe harde schijf

Data Locker: De best beveiligde externe harde schijf

Tegenwoordig kan je gemakkelijk extern geheugen bijkomen. Externe harde schijven zijn kwetsbaarder dan de interne en kunnen gemakkelijk gestolen worden. Als de bestanden op de harde schijf belangrijk zijn dan is een goede beveiliging van belang. Je kan er natuurlijk een wachtwoord opzetten maar dat wordt zo gekraakt. Door middel van een Data Locker kan je de bestanden op zijn best beveiligen.

Wat is een Data Locker?

Een Data Locker is een versleutelde harde schijf. Voordat de gegevens ingezien kunnen worden moet de gebruiker een wachtwoord invoeren. Op die manier is de beveiliging erg sterk. De Data Locker is uitgekomen in het jaar 2009 en is vooral voor bedrijven erg aantrekkelijk.

Wachtwoord

De Data Locker heeft een aanraakbaar scherm waardoor je de wachtwoorden met je vingers kan invoeren. Je moet met zon scherm wel oppassen aangezien je er snel naast zit. Het wachtwoord kan tot achttien nummers bevatten en is haast onmogelijk te kraken. Hierdoor zijn de gegevens erg goed beveiligd.

3 pogingen

Nadat de gebruiker drie pogingen heeft gedaan tot het invoeren van een foutief wachtwoord schakelt hij zichzelf uit. De Data Locker kan weer aan worden gezet waarna de gebruiker het opnieuw kan proberen.

Sterkste beveiliging

Op de 3 pogingen manier kan de dief het blijven proberen. Een Data Locker heeft ook een optie tot zelfvernietiging. Na negen pogingen zal de harde schijf alle informatie wissen. Hierbij moet je dus wel opletten dat er geen mensen in de buurt zijn die dit voor de grap kunnen doen.

Prijs

Momenteel is de Data Locker nog erg duur. Een normale externe harde schijf is veel voordeliger dan een Data Locker. Je betaald dan ook voor de goede beveiliging en het aparte design. Toch is het verstandig om na te gaan of de informatie wel echt zo belangrijk is.

Versies

De Data Locker komt in verschillende versies:

  • 160 gigabyte voor 296 euro
  • 320 gigabyte voor 332 euro
  • 500 gigabyte voor 413 euro

Luxe uitgaven:

  • 160 gigabyte voor 427 euro
  • 320 gigabyte voor 451 euro
  • 500 gigabyte voor 552 euro

Vereisten

De harde schijf werkt met elk besturingssysteem. Om de Data Locker te gebruiken heb je een pentium computer nodig met een usb-poort.

Verschil tussen de versies

Er is een standaard en een Enerprise versie. De Enerprise versie is vooral voor bedrijven bedoeld en biedt nog betere beveiliging aan. Tevens is deze versie uitermate geschikt voor een netwerk.
Link: verkoop

Informatie van de fabrikant

De volgende gegevens zijn door de fabrikant (een derde partij) ter beschikking gesteld.

Werelds meest veilige draagbare Harde Schijf

De Datalocker biedt zijn gebruiker een uitgebreide reeks aan opties door gebruik te maken van de meest innovatieve, gepatenteerde technologieën waardoor hij uiterst simpel in gebruik is en bovendien de meest beveiligde draagbare harde schijf op de markt.

De Datalocker is de enige draagbare harde schijf die 100%-platform onafhankelijk is, al zijn veiligheidsmaatregelen worden uitgevoerd binnen de unit zelf. In tegenstelling tot andere units die de authenticatie uitvoeren via het ontvangende systeem. De Beveiliging van de Datalocker dient door de gebruiker zelf uitgeschakeld te worden via een LCD touch screen.

Pas na dat de verificatie is voltooid is het station erkend of toegankelijk voor het host-systeem. Hierdoor is de Datalocker driverless en zonder software te gebruiken, tevens is hij pc en Mac compatible. Datalocker?s unieke authentificatie systeem elimineert de dreiging van geïnfecteerde systemen, keyboard loggers of brute force attacks. Dit systeem in combinatie met hardware van 128 of 256 bit AES (CBCmodus) full drive encryptie staat garant voor ongeëvenaarde veiligheid.

Technische specificaties:

  • Capaciteit: 160GB, 320GB & 500GB
  • Drive specificaties: 2.5 Inch SATA, 5400 RPM,
  • 8MB Buffer
  • Interface: Hi Speed USB 2.0
  • Bus Transfer Rate: Tot 480Mb/Sec
  • Afmetingen: 127mm x 76mm x 20mm
  • Gewicht: 256 gram
  • OS compatibiliteit: Compatible met alle
  • producten

Key Features

  • 128 or 256 Bit AES Hardware encryptie
  • Higher Level Encryptie d.m.v. Cypher Block Changing (CBC) Mode
  • FIPS 197 Certified Encryption Chipset & FIPS 140 aanvraag in
  • behandeling
  • Pincode tot 18 cijfers, te definiëren door gebruiker
  • Unieke User Generated Encryption Key
  • LCD Touch Screen voor authentificatie
  • One touch data eraser t.b.v. her-implementatie
  • Platform onafhankelijk beveiligingsproces
  • Driverless en geen software nodig
  • PC en Mac Compatible
© 2009 - 2018 Rakker126, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Externe harde schijvenExterne harde schijvenOpslag van digitale media is ontzettend belangrijk. Naast de harde schijf in je computer of laptop is een mobiele schijf…
Tips om digitale foto's veilig te bewarenTips om digitale foto's veilig te bewarenHet geheugenkaartje van de digitale camera is net vol op dat unieke moment, een ergernis! Of de digitale camera wordt ge…
Goedkope externe harde schijf (2015)Goedkope externe harde schijf (2015)Externe harde schijven zijn er in veel geheugencapaciteiten. De meest gangbare geheugencapaciteit begint bij 500 GB. Sch…
Externe harde schijf en aanschafgegevensHet overkomt iedereen wel eens dat door een onhandige manoeuvre plotseling een bestand verloren is gegaan. Als dat bij e…
Data recovery, hoe werkt het?Data recovery is het reconstrueren van data welke nog op een gecrashde harde schijf staat. Er zijn softwarematige progra…

Reageer op het artikel "Data Locker: De best beveiligde externe harde schijf"

Infoteur: Rakker126
Laatste update: 16-04-2009
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Hardware
Schrijf mee!