InfoNu.nl > Pc en Internet > Hardware > ASUS S121 Notebook: de nieuwste 12,1 inch laptop

ASUS S121 Notebook: de nieuwste 12,1 inch laptop

ASUS S121 Notebook: de nieuwste 12,1 inch laptop De ASUS S121 is trots op zijn glanzend bruine Infusion afwerking die de LCD-klep siert. De S121 is de notebook tegenhanger van de Eee PC S101. De chrystallized Swarovski Elementen in de scharnieren en een luxueuze elegante lederen palmsteun kenmerken de S121. Mode gecombineerd met functionaliteit, dat is de nieuwste notebook van ASUS. Grotere opslagcapaciteit en meer duurzame batterij, innovatief en interessant. Lees meer informatie in dit artikel.

ASUS

In 1989 is het bedrijf opgericht in Taiwan door TH Tung, Ted Hsu, Wayne Hsieh en MT Lia. Het hoofdkwartier is gevestigd in Taipei. De meeste fabrieken zijn ook in Taiwan gevestigd, op een fabriek in China na. Asus dat snel groter wordt, heeft inmiddels ook meerdere vestigingen in Europa. Belangrijk zijn vooral Duitsland, Nederland, Tsjechië en Frankrijk.

In 1989 is Asus begonnen met het produceren van moederborden. In 1996 is men begonnen met servers genaamd ASUSPRO. In 1997 begon men met de productie van laptops waarvan er in 1998 1 mee mocht naar het ruimtestation Mir. De laptop heeft daar gewerkt zonder ook maar één keer uit te vallen. In 1999 was Asus de eerste met een cd-romstation dat snelheden van 40x en 50x aankon. En nu komt ASUS wederom met een mooi nieuw product:

ASUS S121ASUS S121

ASUS S121 Notebook

Een aandachttrekkend uiterlijk: glanzend bruine Infusion afwerking op de LCD-klep, chrystallized Swarovski Elementen in de scharnieren en een luxueuze elegante lederen palmsteun. Het uiterlijk van de notebook is tegenwoordig bijna net zo belangrijk als de prestaties. Je moet er tenslotte mee over straat en op variabele plekken mee werken. De S121 mag gezien worden! Daarnaast biedt de ASUS S121 ook voldoende inhoud, in de vorm van zeer gebruiksvriendelijke functies. De notebook heeft een 12,1 inch energiebesparend LED backlight scherm. Dat betekent op comfortabele wijze documenten en multimedia bekijken en op Internet browsen met een minst mogelijke inspanning voor de ogen.

ASUS S121ASUS S121
Voor de notebook zijn de harddisk opslagopties tot 250 GB. Ideaal voor gebruikers die meer opslagruimte nodig hebben. Gebruikers kunnen ook kiezen voor een Solid State Drive (SSD) van maximaal 512 GB.

De ASUS S121 is voorzien van de exclusieve Super Hybrid Engine (SHE), die de energie efficiency van de notebook in hoge mate verbetert, zodat je kunt profiteren van een langere batterijduur. Dit zorgt voor de mogelijkheid tot langer continue computergebruik. De accu is altijd het meest grote probleem geweest voor draagbare computers, notebooks. De batterij gaat namelijk na het in gebruik nemen van de notebook, als eerste in kwaliteit achteruit. En het is juist zo belangrijk om voor een langere tijd gebruik te kunnen maken van je notebook, zonder in de buurt van een stopcontact te moeten verblijven. De SHE zorgt voor veel gebruiksplezier en gemak, omdat de energie efficiency is verbeterd.

Specificaties Notebook ASUS S121

Processor en Cache Geheugen
Intel Atom Processor Z520 (1,33GHz, 533MHz, 512KB cache)
Besturingssysteem
Legitieme Windows Vista® Home Basic
Legitieme Windows XP
GNU Linux
Hoofdgeheugen
DDR2 533MHz 1 x SODIMM tot 2GB
Scherm
12,1 inch LED backlight paneel
Harde Schijf
1,8 inch SATA HDD tot 250GB / 5400RPM
Optionele 512GB SSD (MLC)
ASUS S121ASUS S121
Optische Drive
Externe drives ondersteund
Videocamera
Ingebouwde 1,3 megapixel camera met array microfoon
Fax/Modem/LAN/WLAN
Wi-Fi 802.11n
10/100/1000 LAN
Bluetooth
Afmetingen en Gewicht
29,7cm (B) x 21cm (D) x 0,230,26cm (H)
1,45kg (met 4-cells polymeer batterij)

Notebook S121 ASUS

Voor wie geïnteresseerd is in een nieuwe notebook, is het de moeite waard eens te gaan kijken naar de ASUS S121. Erg mooi om te zien, maar ook erg gebruiksvriendelijk en vooruitstrevend. Een echte notebook voor gebruik onderweg. Veel opslagruimte, goede duurzame batterij en vele mogelijkheden.
© 2009 - 2019 Alex, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "ASUS S121 Notebook: de nieuwste 12,1 inch laptop"

Infoteur: Alex
Gepubliceerd: 09-03-2009
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Hardware
Schrijf mee!