InfoNu.nl > Pc en Internet > Download > Films en muziek downloaden op isohunt

Films en muziek downloaden op isohunt

Op de site www.isohunt.com kan iedereen muziek uploaden en downloaden. De nieuwste films zijn er te zien op het moment dat ze nog in de bioscoop draaien. Van alle bekende musici en bands staat de complete discografie op de site. Je kunt er ook foto´s, software en tv-programma´s downloaden. Lees hier alles over torrents, populaire films downloaden en gratis de nieuwste films zien.

Inhoud:

Groot online archief

Isohunt is een groot online archief. Het aanbod verandert voortdurend, maar de meest populaire films en muziek blijven altijd gedownload worden. Om isohunt te gebruiken heb je een torrent programma nodig dat ervoor zorgt dat de computer met andere computers in verbinding staat via internet. Mensen die lid zijn van isohunt kunnen iets uploaden wat vervolgens door iedereen ter wereld kan worden gedownload. De grote kracht van isohunt is dat het vele torrentsites herbergt. Het is een soort overkoepelende torrentsite voor alle andere populaire torrentsites.

Downloader loadt up

Een torrent werkt zo dat de computer die iets downloadt de reeds verkregen data direct kan uploaden naar andere computers. Een downloader is dus eigenlijk gelijk een uploader. Een film of muziekstuk wordt door de torrentsoftware in vele verschillende pakketjes gezet; deze pakketjes worden één voor één gedownload. Als alle pakketjes gedownload zijn staan ze in de juiste volgorde en is er een avi-bestand of mp3-bestand gemaakt wat je kunt afspelen.

Gefilmde film

Films in de bioscoop worden om technische redenen gefilmd met een gewone videocamera. Deze beelden worden op isohunt gezet nog voordat de DVD is uitgekomen; zo heb je een redelijk goede kwaliteit preview van een film en kun je besluiten of je de film in de bioscoop wilt zien. Op Isohunt kun je ook films van DVD-kwaliteit downloaden. Dit kan vanaf de dag dat een DVD ergens ter wereld wordt verkocht. Soms wordt in Europa een DVD eerder verkocht dan in de VS, of andersom. Met Isohunt kun je de film gratis zien op je eigen computer. Je hebt geen mooi hoesje en extra features die je vindt op een DVD, alhoewel sommige uploaders foto´s van een hoesje bij de upload doen. Ook een vertaling ontbreekt vaak. Maar je kunt voor elke film de vertaling opzoeken en tegelijk afspelen in bijvoorbeeld een VLC-speler. Het is trouwens goed voor je kennis van het Engels om de vertaling niet op te zoeken.

Fake!

Sommige torrents zijn van belabberde kwaliteit of ze zijn zelfs fake! Complotliefhebbers verdenken officiële bedrijven ervan fake torrents op te zetten zodat mensen ontmoedigd raken om via isohunt gratis te downloaden. Gelukkig kun je in de commentaren lezen of een download echt is of nep. Wanneer hij nep is staat er in het eerste commentaar: ´fake!´ en moet je hem dus niet downloaden; er kan namelijk ook een virusje in zitten. Bij de commentaren lees je ook de kwaliteit van de film. V=10 A=5 betekent dat de Videokwaliteit optimaal is en de Audiokwaliteit slecht. Films die als V=8 A=8 worden gecodeerd zijn vaak gewoon goed om te zien. Een andere gebruikt schrijfwijze is A/V 8/8. DVD-quality betekent dat de kwaliteit net zo goed is als een DVD.

Zoekwoordenlijst

Je kunt ook kiezen uit de top 1000 van zoekwoorden die mensen intypen op isohunt. Op het moment van schrijven staat Jaybob bovenaan. Jaybob is een uploader van goede films van DVD-kwaliteit. Een aantal jaar terug was Axxo nog de onbetwiste nummer 1. Hij is nog steeds populair omdat hij veel goede oude en nieuwe films ter upload aanbiedt. FXG is een naam van een andere betrouwbare aanbieder van goede films. Populaire, actuele bioscoopfilms staan altijd hoog in de ranking.

Oude films

Je kunt met Isohunt hele oude bioscoopfilms downloaden. Sommige films zijn niet te koop en worden nooit op tv uitgezonden maar staan wel op Isohunt. Underground horror films bijvoorbeeld staan er gewoon op terwijl soms een obscure cultwinkel ze niet heeft. Het is wel zo dat een populaire film veel sneller gedownload is. Als een film meer dan 1000 uploaders heeft dan duurt het soms maar een uurtje om de film te downloaden. Zijn er maar 4 uploaders zijn dan ben je enkele dagen bezig met downloaden. Via het torrentprogramma kun je elke keer als je de computer aanzet de download hervatten. Sommige computergebruikers kiezen ervoor om de computer ´s nachts aan te laten staan. Je wordt dan wakker met een paar speelklare films op je pc. Muziekbestanden zijn vaak niet zo groot dus dat gaat sneller. Wel is het bij muziek zo dat een complete discografie van een band vaak meer uploaders heeft dan een enkele L.P. of CD. De hele collectie muziek van een artiest of band downloaden gaat soms nog sneller dan een bepaalde CD.

Lijst met zoekwoorden op isohunt. Voor de volledige lijst ga je naar de website www.isohunt.comLijst met zoekwoorden op isohunt. Voor de volledige lijst ga je naar de website www.isohunt.com

Bootlegs

Daarnaast staan er ook vele bootlegs op. Bootlegs zijn illegaal uitgebrachte CD´s en L.P.´s . Vroeger waren bootlegs erg duur; deze zwarte markt is in de loop van de jaren 90 ingestort doordat er steeds meer bootlegs online kwamen. Hierdoor hebben mensen weer meer geld gekregen om gewone CD´s te kopen en naar concerten te gaan. De muziekindustrie heeft veel baat bij internet. Doordat muziek makkelijk voor handen is, maar wel in de iets mindere mp3-kwaliteit, is de muziek veel wijder verspreid dan vroeger. Hierdoor worden er meer mensen geprikkeld om uiteindelijk de CD te kopen. Datzelfde geldt ook voor bioscoopfilms. Deze kun je in lage kwaliteit zien via Isohunt zodat je kunt beslissen om naar de bios te gaan. Het bioscoopbezoek is dankzij internet enorm gestegen. De DVD-verkoop is verminderd omdat mensen liever een aantal films op een hard disk hebben dan een hele kast vol DVD´s.

Leechers and seeders

Niet alle bestanden kun je gelijk afspelen. Sommige bestanden staan in zip-formaat erop. Deze moet je apart uitpakken. De meest populaire films worden door een goede uploader gecomprimeerd naar rond de 700 MB. Dan is de kwaliteit zeer goed terwijl de film snel kan worden gedownload. Sommige uploaders zetten een bestand van 8GB op isohunt, maar dat wordt niet snel gedownload, heeft dus weinig uploaders en zal na een tijdje verdwijnen in de oceaan aan bestanden die nul up- en downloaders hebben. Een downloader wordt een leecher genoemd, een uploader een seeder.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Torrents downloaden (films,dvd,games downloaden) in UtorrentHedendaags staan er vele dingen op het web. Van films tot muziek, van muziek tot games, ook download de gemiddelde Neder…
Het downloaden van een TorrentHet downloaden van een TorrentMeer en meer hoor je op het Internet over het gebruik en het downloaden van een Torrent via het Bittorrent netwerk. Wie…
Films en series downloaden en brandenFilms en series worden door veel mensen bekeken. Vaak beslis je pas op het laatste moment dat je een film wil zien en we…
Bronnen en referenties
  • www.isohunt.com

Reageer op het artikel "Films en muziek downloaden op isohunt"

Infoteur: Tom008
Laatste update: 17-05-2012
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Download
Schrijf mee!