InfoNu.nl > Pc en Internet > Download > Speel divx films op tv via de Iomega ScreenPlay HD

Speel divx films op tv via de Iomega ScreenPlay HD

Speel divx films op tv via de Iomega ScreenPlay HD Het downloaden van films op het internet is de laatste jaren sterk gestegen, het gaat steeds sneller en makkelijker. Met de juiste ondertitel is het ook aangenaam kijken, natuurlijk is dit nog beter als je deze op je eigen tv kan bekijken zonder elke keer een dvd te branden of een usb stick te laden. Hier laten we zien dat het ook mogelijk is via een harde schijf die men kan verbinden met de televisie. Een test van de Iomega ScreenPlay HD 500 GB.
Een externe harde schijf is niet alleen voor uw computer, er zijn nu ook toestellen op de markt die ook geschikt zijn voor op de televisie aan te sluiten. Gemakkelijk en zonder extra kosten van vele lege dvd's.

Iomega ScreenPlay HD

Deze bekende verdeler heeft meerdere modellen op de markt, zo bestaat er een 500 gigabyte, en een 1 terabyte versie. Vandaag bespreken we de 500 GB versie die voor de normale gebruiker meer dan voldoende capaciteit heeft om dagen te genieten van entertainment. Het is een compact en degelijk toestel met alle bijgeleverde kabels en toebehoren.

Wat zit er in de doos?

  • externe harde schijf
  • USB kabel
  • afstandbediening
  • kabel voor de televisie
  • handleiding

Gebruiksgemak

Eens opgestart is de Iomega ScreenPlay HD makkelijk en snel te bedienen, dit kan via de knoppen op het toestel zelf, of via de meegeleverde afstandbediening die klein is maar van goede kwaliteit. De interface is simpel maar wat saai van vormgeving. Maar dat is natuurlijk niet de hoofdreden waarom we dit aankopen. Het bekijken en opzoeken van films kan je indelen zoals je dat zelf wil. Want je moet het toestel aan de pc aansluiten en de divx of dvd bestanden kopiëren door nieuwe mappen te creëren. Je kan bijvoorbeeld actie en humor apart plaatsen voor een goed overzicht. je selecteert de gekozen film en hij start automatisch.

Toepassingen

Buiten films en dvd's kan je ook muziek of foto's op deze schijf plaatsen. Leuk als je een slideshow op de tv wil presenteren of vele muziek albums via het surround systeem wil laten horen. Maar de belangrijkste eigenschap van deze schijf is dat hij perfect divx films kan spelen, met gepaste en duidelijke ondertitels. Als je samen in een map de divx en de ondertitel plaatst, en deze op de Iomega ScreenPlay HD kopieert, dan speeld hij deze moeiteloos af. Iets wat niet alle toestellen kunnen. Ook is het mogelijk de film te pauseren of verder te spoelen, net zoals een gewone dvd.

Capaciteit

Van deze 500 GB versie zijn vele meer dan tevreden, je kan er dus meer dan 500 divx films opzetten of een 125 tal dvd's. Ook voor foto's en muziek kan men al snel een 300 bestanden kwijt. Wil je dit toch liever uitbreiden kan je de nieuwste versie aankopen van 1 terabyte. Het laden bij het opstarten duurt dan iets langer maar ondervind geen problemen.

Aansluiting

De voeding van de Iomega ScreenPlay is via het stopcontact. Dus geen problemen met een lege accu. Je verbind de schijf met de tv via een meegeleverde composiet kabel met 3 verbindingen aan de tv: rood, wit en geel. of via de welbekende Scartkabel. Een HDMI is ook een mogelijkheid maar deze is dan wel extra aan te kopen. Maar omdat deze niet uitzend en high definition maar wel in een divx kwaliteit is deze misschien overbodig.

Voordelen:

  • Snel en makkelijk multimedia bekijken
  • Mooi design en met afstandbediening
  • Goede kwaliteit ondertitels

Nadelen:

  • Is geen versie die via een thuis netwerk kopieert
  • Dunne afstandbediening
  • Saaie interface bij opstarten en selecteren

Conclusie

De Iomega ScreenPlay HD multimedia harde schijf is een zeer gebruiksvriendelijk en degelijk toestel als je een beetje thuis bent in knippen en plakken van mappen. Je sluit deze snel aan en je kiest welke je wil horen of bekijken op je tv. De kwaliteit van de ondertitels zijn goed zichtbaar en de kwaliteit van het beeld is zoals verwacht. Ook is de afstandbediening een goede keuze. Prijzen variëren tussen de 100 en de165 euro voor de 500 GB schijf. Na verloop van tijd zal dit model enkel nog te verkrijgen zijn in de 1 terabyte versie.
© 2010 - 2017 Infotrader, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.pixmania.be

Reageer op het artikel "Speel divx films op tv via de Iomega ScreenPlay HD"

Reacties

Infotrader (infoteur), 18-07-2010 16:54 #2
Dag Eddy, heb mijn eigen exemplaar nog niet getest via HDMI dus heb er geen idee van. Normaal gezien moet dit beeld en geluid zijn. Volwaardig. Groetjes

Eddy Moens, 01-07-2010 19:59 #1

Infoteur: Infotrader
Gepubliceerd: 26-05-2010
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Download
Reacties: 2
Schrijf mee!