InfoNu.nl > Pc en Internet > Download > Download HD movies en speel ze af op je mediaspeler

Download HD movies en speel ze af op je mediaspeler

Inmiddels zijn er veel mensen die een mediaplayer in huis hebben en spelen dan ook regelmatig hun films hier op af. Vaak is de kwaliteit redelijk tot goed te noemen. Hier is nu verandering in gekomen. Er worden nu namelijk versies op internet aangeboden van uitzonderlijke kwaliteit, namelijk blueray. Hier vind je waar je dit kunt downloaden.

Verschillende video-formaten

Eerst een overzicht van een aantal populaire en minder populaire videoformaten om een goed beeld te krijgen van de kwaliteit.

Cam:
Een cam versie is opgenomen in de bioscoop en is vaak schokkerig, van slechte kwaliteit, hoor je soms achtergrondgeluiden die niet afkomstig zijn van de film en komt het weleens voor dat er mensen voor de camera gaan staan. Het enige voordeel is dat deze vaak als eerste word aangeboden op het internet.

SCR, oftewel screener:
Bij een screener gaat het om een pre-release versie, die eerst word getoond aan bepaalde partijen. Deze kan lichtelijk afwijken van de originele versie. Kwaliteit ten op zichte van een cam versie is vaak veel beter.

VCD-SVCD:
De meeste DVD-spelers zijn in staat om Video CD en Supervideo CD af te spelen. Echter worden deze versies, zeker in europa, allang niet meer als standaard gehanteerd en in Nederland is dit dan ook nooit echt doorgebroken. In Azie word hier nog wel veelvuldig gebruik van gemaakt. Kwaliteit kan goed zijn, maar is meestal vergelijkbaar met een videorecorder opname.

DivX:
DivX is niet meer dan een codec en speelt videobestanden af die gecodeerd zijn met DivX en is gebaseerd op de MPEG4-compressie. De kwaliteit hiervan is beduidend beter dan de vorige formaten en kan een volledige DVD van 4,7GB omzetten naar een videobestand van tussen de 600 en 1000MB. Gemiddelde grootte is 650-700MB.

Xvid:
De Xvid is ook een codec en lijkt op de DivX, maar dat is het niet. Wel is de kwaliteit hiervan meestal net iets beter.

Blueray formaat

Een blueray is een nieuw cd/dvd formaat en beschikt over 2 lagen van elk 25GB of 2 uur audio/video HDTV met een bandbreedte tussen de 36 en 72Mbps. Hierdoor is het mogelijk om filmmateriaal van zo'n 50GB te plaatsen. Een blueray DVD kan een 720P (1280x720 resolutie) of een 1080P (Full HD, 1920x1080 resolutie) versie zijn, waar de 'P' staat voor het aantal pixels. Let bij aanschaf van een HDTV op dat deze dus FULL HD ondersteunt.

Blueray rip, oftewel Brip:
Gezien de grootte van een blueray DVD zou het niet makkelijk moeten zijn om deze achter elkaar te downloaden. Gelukkig kan een blueray ook geript worden, dit noemt men dan een Brip. De gemiddelde grootte kan varieren van 300MB (DVD kwaliteit) tot 4GB en het gaat hier om een .mkv bestand. Een .mkv bestand is een multimediacontainer en kan bestaan uit onder meer een audio-, -video en ondertitelingsbestand en maakt gebruik van het x264 codec. Deze versie is vele malen beter dan de andere beschikbare videoformaten.

Afspelen van een blueray rip op de pc:
Om een blueray rip af te kunnen spelen op je pc, heb je wel een krachtige pc nodig. Kans is anders groot dat je schokkende en vervormde beelden krijgt. Verder heb je VLC mediaplayer nodig. Deze is hier te downloaden.

Afspelen van een blueray rip op een LCD TV:
De wat oudere mediaplayers zijn niet in staat om .mkv bestanden af te spelen, maar er zijn nu mediaplayers op de markt die dit wel kunnen. Popcorn hour A110 is een aanrader. Voor de echte filmliefhebbers is er nu ook een opvolger en dat is de Popcorn Hour C-200, de meest prestigieuze mediaplayer op dit moment.

Waar kan ik films downloaden en wat heb ik nodig?

  • Het is mogelijk om een account te nemen voor nieuwsgroepen. Xsnews.nl bied de mogelijkheid om een gratis proefaccount te nemen.
  • Zoek zelf op google naar 300mb movies, x264 movies of brip movies of ga naar rapidsharemovieshd.org, 300mbunited.com, x264-bb.com (forum). Over het algemeen heb je wel een rapidshare account nodig.

Mochten er nog vragen zijn dan kun je deze hier stellen.
© 2010 - 2019 Infoteur77, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Kinepolis, Energiehuis, Kunstmin - uitgaan in DordrechtKinepolis, Energiehuis, Kunstmin - uitgaan in DordrechtDordrecht kende als grote stad een tijdlang geen bioscoop en had slechts een klein filmhuis. In 2013 opende het filmhuis…
Films en series downloaden en brandenFilms en series worden door veel mensen bekeken. Vaak beslis je pas op het laatste moment dat je een film wil zien en we…
IMDb: films, series en informatieIMDb: films, series en informatieIMDb: The Internet Movie Database is de grootste filmsite ter wereld met ruim 100 miljoen bezoekers per maand. Op de sit…

Reageer op het artikel "Download HD movies en speel ze af op je mediaspeler"

Infoteur: Infoteur77
Gepubliceerd: 14-01-2010
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Download
Schrijf mee!