InfoNu.nl > Pc en Internet > Download > Het downloaden van games voor jouw PSP

Het downloaden van games voor jouw PSP

De Play Station Portable (PSP) is een leuke, handzame en geavanceerde spelcomputer. Zowel bij kinderen als bij volwassenen is de handige draagbare console dan ook enorm populair. Om optimaal en volledig gebruik te kunnen maken van jouw PSP, is het heel belangrijk om te weten hoe je spellen voor de PSP kunt downloaden van het Internet. Dit artikel leert je stapsgewijs hoe je dat moet doen en het is simpel. Hoe en waar kun je games downloaden voor jouw PSP?
Er zijn talloze sites op Internet waar je gratis of tegen redelijke bedragen spellen voor de PSP kunt vinden. De sites zijn gemakkelijk te vinden via de zoekmachines. Op de site kun je het geselecteerde spel naar je computer downloaden (desktop of laptop). Wanneer de download compleet is, kun je via een USB kabel het spel naar je PSP transporteren. Maar hoe gaat dit downloaden en installeren van een spel op je PSP nou precies in zijn werk?

Wat heb je nodig om te beginnen?

Je hebt een PSP memory stick nodig van minimaal 1 GB (liefst een Sony Pro Duo Stick), een USB kabel en een PSP van minimaal de hardware versie 1.5. Bij een lagere versie dan de 1.5 mis je de zogenaamde custom firmware. Dit is de besturingssoftware, die je op je PSP moet hebben om een spel te kunnen spelen. Je moet in dit geval je PSP laten ombouwen (zoek hiervoor op Google). Dit kost tussen de 12 en 30 EUR.

Hoe vind je een geschikt spel om te downloaden?

Het beste is om lid te worden van een speciale en betrouwbare membership site. Je betaalt dan eenmalig een fee (over het algemeen rond de 30 tot 40 EUR) maar kunt daarna eenvoudig, snel en op een legale manier spellen, muziek, films en andere leuke software voor jouw PSP downloaden. Het lidmaatschap is levenslang. Je bent dan ook verzekerd van de nieuwste games. Ook hebben deze sites een goede klantenservice. De gratis aanbieders zijn natuurlijk verleidelijk maar ook minder betrouwbaar. Wanneer je gebruik maakt van zulke aanbieders stel je je pc bloot aan veel ad- en spyware en zullen ze eerder proberen om je andere dingen te laten kopen. Niets is tenslotte echt voor niets.

Hoe zet je de gedownloade spellen op je PSP?

Wanneer je de PSP via een USB kabel hebt verbonden met de computer, zal de pc de PSP herkennen als een verwijderbare bron van geheugen (net zoals bijvoorbeeld een memory stick). De pc zal een drive toewijzen (meestal is dat F) en vervolgens kun je heel simpel via drag-and-drop (verslepen) de PSP games verplaatsen naar de memory stick of geheugenkaart.

Het is essentieel dat je de PSP game verplaatst naar het juiste pad (drive), anders werken de spellen niet. Het juiste pad is PSP > GAME. Wanneer alle files zijn verhuisd naar de PSP kun je de USB kabel verwijderen en de PSP loskoppelen van de computer.

Het vinden en spelen van de spellen op de PSP

Scroll naar GAME in het PSP menu en selecteer de memory stick optie. Druk op de X-toets; er zal nu een lijst met de beschikbare spellen worden afgebeeld. Via de X-toets kun je een keuze maken voor één van de spellen in de lijst en kun je daadwerkelijk beginnen met spelen van de gedownloade games.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.americanchronicle.com/articles/view/19098
  • http://ezinearticles.com/?How-to-Download-Games-to-PSP---An-Overview&id=1175180

Reageer op het artikel "Het downloaden van games voor jouw PSP"

Infoteur: Sterretje999
Laatste update: 27-01-2014
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Download
Special: Play Station Portable
Schrijf mee!