InfoNu.nl > Pc en Internet > Download > PlayStation 3 (PS3) spellen downloaden en spelen

PlayStation 3 (PS3) spellen downloaden en spelen

PlayStation 3 (PS3) spellen downloaden en spelen Sony heeft de PlayStation 3 erg goed beveiligd, waardoor het downloaden van spellen er moeizaam gaat. Het is mogelijk, maar absoluut niet zonder risico’s. Het downloaden van spellen is legaal, wanneer je het origineel bezit. Wel vervalt de garantie, wanneer je de PS3 laat ombouwen. Er is dus een risico op het verliezen van de PlayStation 3!

De PlayStation 3

De PlayStation of kort PS3 is de derde console van Sony. De lancering vond plaats op elf november 2006. De PlayStation is momenteel de duurste console, maar er is een grote kans dat de prijzen binnenkort omlaag gaan. De PS3 is de enige console die gebruik maakt van Blue-ray dvd’s, die meer dan zestien gigabyte aan ruimte bieden. Naast het afspelen van games, is de PS3 tevens geschikt voor het afspelen van films in HD kwaliteit en het beluisteren van muziek. Door de grote harde schijf is het mogelijk om bestanden op te slaan.

De PS3 is de best beveiligde console, en het duurde meer dan twee jaar voordat er een hack werd gevonden. Deze hack bleek echter niet heel erg bruikbaar, en er waren tig risico’s. Ook nu is het ombouwen van de PS3 een gevaarlijke klus.

Benodigdheden

  • Een omgebouwde PS3 – lees de alinea ombouwen voor meer informatie.
  • Één of meerdere Blue-ray dvd’s – voor het branden van de spellen.
  • Een Blue-ray brander – vereist voor het branden van de PS3 spellen.
  • Een computer met internetverbinding – Nodig voor het downloaden van de spellen.

PS3 ombouwen

Het ombouwen van de PS3 is mogelijk, maar momenteel nog erg gevaarlijk. Er zitten veel risico’s aan, en er is een grote kans op een defect. Daarnaast vervalt de garantie, en is het momenteel nog erg duur. Voordat je iemand kan vinden die de PS3 wilt ombouwen, ben je wel even bezig. Slechts weinig mensen weten hoe het moet, en het is een tijdrovend klusje.

Downloaden

Het downloaden van een PS3 spel duurt wel even, aangezien de spellen rond de zestien gigabyte zijn. Je hebt dus veel geduld nodig, en een goede internetverbinding. Let op de reacties, op die manier hou je mogelijke virussen buiten!

Peer-2-Peer of BitTorrent

Het downloaden via Peer-2-Peer of BitTorrent is mogelijk, aangezien PS3 spellen nog vrij nieuw zijn. Toch ligt de downloadsnelheid vaak laag, wat door de grootte van het bestand komt. Het is immers de bedoeling dat de computers de bestanden met elkaar uitwisselen, bij een groot bestand is er minder kans dat er iemand online is die het volledige bestand heeft. Het downloaden via Peer-2-Peer of BitTorrent is in dit geval dus erg traag, en er is maar een kleine kans dat het bestand daadwerkelijk volledig te downloaden is.

Nieuwsgroepen

Wanneer je een PS3 spel wilt downloaden, zijn nieuwsgroepen zeker aangeraden. Hiervoor heb je een (vaak betaalde) server nodig, een lezer als GrabIt en een zoeker als FTD. Wanneer je het bestand gezocht hebt in FTD kan je er een NZB bestand van maken, die de lezer vervolgens kan gebruiken. De lezer begint met het downloaden van het bestand, en wanneer deze klaar is pakt hij de bestanden automatisch uit.

Branden

Het branden op Blue-Ray dvd’s is erg moeilijk, en kost geld. Je moet immers de precieze layerbreak weten, en deze doorgeven aan de brander. Zorg er dus voor dat je een bestand download met een .dvd tekstdocument! Voor het branden van een Blue-Ray dvd raad ik een programma als Nero 8 aan. Een gratis en goed brandprogramma voor Blue-Ray dvd’s is er jammer genoeg nog niet.

Wel doen?

Momenteel is het branden en downloaden van PS3 spellen erg omslachtig. Je hebt er immers dure apparatuur voor nodig (een Blue-ray brander is niet goedkoop!) en het ombouwen is erg gevaarlijk en moeilijk. Daarom is het verstandig om na te gaan, of je dit wel echt wilt doen.
© 2009 - 2019 Rakker126, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Gratis Playstation (PS3) games downloaden en spelen op de PCGratis Playstation (PS3) games downloaden en spelen op de PCHet kan allemaal. Gratis Playstation, waaronder PS3 games, op de PC downloaden en spelen. Met een Playstation emulator k…
Wii spellen downloaden en brandenWii spellen downloaden en brandenJe hebt een Nintendo Wii of je wilt er een kopen. Vervolgens wil je er graag spellen voor downloaden en branden, maar je…

Reageer op het artikel "PlayStation 3 (PS3) spellen downloaden en spelen"

Reacties

Davey, 25-09-2013 15:03 #5
Kan je een spel downloaden op internet en dan op een blue-ray dvd branden en dan op de playstation 3 slim 320GB?

Patrick, 07-04-2010 16:13 #4
Volgens de auteur van het artikel moet alles maar gratis of het mag niets kosten. Alles vindt hij duur. Auteur wil duidelijk voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Ik durf zelfs te zeggen dat de auteur niet eens een PS3 in huis heeft want die zijn veels te DUUR. Reactie infoteur, 31-10-2010
Haha, grappige reactie (; Maak je geen zorgen ik geef genoeg uit aan prachtige technologie. LCD tv, pc laptop

Frank, 04-04-2010 16:57 #3
Ombouwen van de PS3 gaat nooit goed lukken denk ik. Sony kan heel eenvoudig in nieuwe (populaire) games een check inbouwen die controleert of je wel geupdate bent. Zonder update geen nieuwe games of PSN. (hiervoor zijn omslachtige workarounds, maar dan verstuur je je login gegevens naar een gehackte server. Ik koop nog weleens iets online met een creditcard, en vertrouw dat niet.) Als je alleen oudere spellen speelt, en niet online speelt kan het wel werken, maar ja.

Wat kost trouwens een illegaal bluray kopietje? Ik geloof dat die techniek nog erg duur is waardoor je voor een gekopieerde game soms net zoveel zou betalen als in de winkel.

Het grootste effect van deze hack is denk ik dat Sony nu geen Linux meer support op de PS3, en dat vind ik heel jammer. Ook vreemd dat ze dat er zomaar af mogen halen, het was voor mij een reden om er een te kopen. Als ik niet beter wist zou ik lid worden van de consumentenbond ofzo.

Doeterniettoe, 31-01-2010 18:40 #2
Nou ja, Zodra het zeker is om hem om te bowen en gedownloaden spellen te spelen zal ik aleen de ps3 ombowen en gedownloaden spellen kopen. Ik ga dus echt geen blue-ray brander kopen dat lijkt me erg duur

Sjengske, 30-07-2009 18:24 #1
Hallo, ik heb een probleem om met mijn PS3 blue ray dvd's af te spelen. Als ik in het menu van de PS3 op de film druk om af te spelen, wil hij gaan opstarten maar komt er na 20 seconde een zwart scherm te staan met Buiten bereik! geen idee wat dit nu weer is! Mijn Hdmi kabel zit wel goed geplaatst. Hopelijk is er iemand die me meer kan helpen. Reactie infoteur, 30-07-2009
Dit kan van alles zijn: in ieder geval is het duidelijk dat de desbetreffende dvd niet gelezen kan worden. Is hij wellicht beschadigd? Is hij origineel of gebrand? Wat gebeurd er in die 20 seconden? Wanneer u mij wat meer informatie geeft, kan ik u wellicht helpen. Succes!

Infoteur: Rakker126
Laatste update: 12-09-2010
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Download
Reacties: 5
Schrijf mee!