InfoNu.nl > Pc en Internet > Download > Snel Wii spellen downloaden en branden!

Snel Wii spellen downloaden en branden!

Snel Wii spellen downloaden en branden! Wilt u Wii spellen gratis downloaden en spelen? Juridisch gezien is dat mogelijk, wanneer u zich houdt aan de juridische restricties. Het is dus mogelijk om Nintendo Wii spellen te downloaden, en deze vervolgens te bewaren als back-up.

De wet

Het is toegestaan om spellen te downloaden, wanneer u het origineel bezit. In zo’n geval download u dus een back-up. Het is in geen geval toegestaan om Wii spellen te downloaden wanneer u het origineel niet bezit. Om de spellen te kunnen afspelen heeft u tevens een chip nodig, die in de Wii wordt geïntegreerd. Dit is legaal, zolang er geen illegaal gekopieerde spellen mee worden afgespeeld.

Wat heeft u nodig?

  • Een Nintendo Wii met speciale chip – Zonder deze chip kunnen de spellen niet correct worden afgespeeld. Lees de alinea Wii ombouwen voor meer informatie.
  • dvd van 4,7 gigabyte – Wii spellen passen altijd op dvd’s met een capaciteit van 4,7 gigabyte. Het merk maakt hierbij niet uit. Het is wel zo dat bepaalde merken beter zijn, en dus minder snel kapot gaan.
  • Verbinding met het internet

Ombouwen

Het is niet verstandig om de Wii zelf om te bouwen. Dit is een ingewikkeld proces waarbij de chip op de juiste wijze moet worden ingebracht. Het is daarom aangeraden om de Wii door iemand te laten ombouwen. De beste manier om iemand te vinden die dit kan doen, is via verkoopsites als Marktplaats. De prijs voor het ombouwen van de Wii ligt vaak rond de zestig euro. Het is verstandig om te letten op de garantie, want er is een risico op defecten. Het ombouwen van de Wii duurt normaal enkele uren.

Downloaden

Er zijn diverse manieren, waarmee spellen gedownload kunnen worden. Let bij het downloaden van een Wii spel op de commentaren, en hou mogelijke virussen buiten. Let tevens op de grootte van het bestand, deze moet rond de 4,7 gigabyte liggen. Let er ook op dat het een ISO bestand moet zijn, en bij de juiste regiocode (PAL) hoort.

Branden

Vervolgens moet het ISO bestand op de dvd gebrand worden. Dit is een simpel proces wat slechts enkele minuten zal duren. ImageBurn is een gratis programma, dat gemakkelijk image bestanden kan branden. Download het programma hier. Selecteer vervolgens het ISO bestand, en zorg ervoor dat de brandsnelheid niet te hoog staat. Wanneer u een te hoge brandsnelheid gebruikt kan dat problemen veroorzaken.

Andere betaalde programma’s

  • Nero – Een brandprogramma dat wat kost, maar ook erg goed is.
  • CloneCD – Perfect voor het branden van 360 spellen.
© 2009 - 2019 Rakker126, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Snel Wii spellen downloaden en branden!"

Reacties

Dredd, 31-12-2012 09:48 #2
Vergis je niet. Je Wii ombouwen is NIET legaal. Laat je niks wijsmaken door dit waardeloze artikel en probeer gewoon legaal spellen te kopen. Gun de ontwikkelaar ook hun geld, omdat er vele miljoenen euro's en jaren nodig zijn om een spel te maken.

Betreft de garantie, op het moment dat je Wii openmaakt om de chip aan te passen vervalt de garantie. Het maakt niet uit hoe het gebeurt, Nintendo ziet dat altijd op het moment dat ze de console zelf open maken.

Ombouwen = geen garantie.

Visser, 10-12-2009 21:19 #1
Ik heb alle instructies gevolgd voor het downloaden van een wii-spel.
Het spel gebrand - ook dat ging goed.
Maar nu speelt ie niet!
Ik heb gebrand op een dvd-r DL van verbatim.
wat doe ik fout?

Infoteur: Rakker126
Laatste update: 20-08-2009
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Download
Reacties: 2
Schrijf mee!