Langzaam maar zeker geld verdienen met internet

Lees de 10 manieren om je inkomen aan te vullen. Als je creatief bent en doorzettingsvermogen hebt, kun je geld verdienen met internet. Voor alle manieren om eerlijk en netjes geld te verdienen geldt dat snel geld verdienen niet lukt, of je moet erg veel geluk hebben. Meestal kost het een jaar voordat je significante inkomsten begint te zien. Staar je niet blind op een paar dubbeltjes die je verdient. Pas als een actie rond de 5 euro per dag oplevert kun je ervan uitgaan dat je op de goede weg zit. Maar die weg is meestal erg lang. Waarschijnlijk duurt het zeker één en misschien wel drie jaar voordat je zover bent.

Inhoud:

Hoe verdien je geld op internet?

Als jouw project eenmaal loopt en een paar euro per dag oplevert, hoef je minder tijd te investeren om het bedrag vast te houden of te vergroten. Het verdient aanbeveling om meerdere ijzers in het vuur te hebben. In de loop dat je bezig bent met je eerste centen te verdienen ontdek je bij jezelf wat jou het meeste ligt, en waar je het meeste mee verdient. Dat motiveert je om je te specialiseren in een bepaalde richting. Voor alle onderstaande ideeën geldt dat je creatief moet zijn. Je moet je creatieve talenten ontwikkelen.

1. Website maken

Een website maken kan iedereen. Of deze ook bekeken wordt is punt twee. Ten eerste heb je content nodig oftewel inhoud. Dat kan in de vorm van teksten, foto´s en video´s zijn. Ten tweede heb je een goed onderwerp nodig. Probeer zeker je eerste website dicht bij jezelf te houden. Schrijf over een onderwerp waar je veel over weet. Zorg voor unieke foto´s. Ga dus zelf met een camera op pad. Je kunt video´s in je website vertonen door video´s van youtube te embedden. Je kunt al een website maken met een eenvoudige tekstschrijfprogramma. Als je kijkt bij ´opslaan als´ of ´save as´ en er staat bij dat je het in HTML kunt opslaan, dan kun je met die tekstschrijver een website maken. Voor mooie lay-out is het raadzaam om een programma te gebruiken waarmee je websites maakt. Magix is daar een voorbeeld van. Verder kun je natuurlijk ook een HTML cursus doen. Dan leer je zelf HTML regels te typen. Het is een aanrader om eerst een algemene introductiecursus HTML op internet te doen. Maar dat hoeft niet als je met een een programma werkt. 5 Euro per maand is genoeg om een website inclusief domeinnaam te laten draaien. Wanneer je website online staat maar te weinig bekeken wordt dan kun je een advertentiecampagne kopen van Google. Je moet er van uitgaan dat dit een investering is. De bezoekers die door de advertenties genereren meer inkomsten dan de campagne kost. Je kunt hiervoor een AdSense account maken. Ook kun je spullen of diensten te koop aanbieden op je site waardoor je geld verdient.

2. Foto´s maken

Met foto´s maken kun je geld verdienen door ze up te loaden bij een foto-databank die ze doorverkoopt aan derden. Per verkochte foto krijg je dan geld. Het bedrag is afhankelijk van de kwaliteit foto die men koopt. Deze databanken hanteren strenge eisen. Elke databank hanteert andere eisen. De foto moet compositietechnisch goed in elkaar zitten. Hij moet haarscherp zijn. En onbewerkt, dat wil zeggen dat je de foto niet op mag leuken met fotoshop of Gimp. Verder mag je een foto wel croppen. Croppen is het kleiner maken van een foto zodat er een mooie beeldcompositie overblijft. Lees hier enkele tips om mooie foto´s te maken. Een belangrijk criterium is de grootte. Bij veel foto-databanken is de minimale grootte 3 gigabyte. Dat betekent dat je een goede camera moet hebben. Een digitale spiegelreflexcamera is eigenlijk een must om foto´s up te loaden om er geld aan te verdienen. Met een mobiele telefoon kun je ook leuke plaatjes schieten, maar dat is meer geschikt voor je eigen website of blog.

3. Video´s maken

Voor video´s maken geldt in grote lijnen hetzelfde verhaal als voor foto´s. De beelden moeten scherp zijn, de camerabewegingen soepel. Tijdens een zoom moet de beeldcompositie ten alle tijde aan de regels der gulden snede voldoen. Voor een beginner valt dat niet mee. In ieder geval moet je altijd een statief gebruiken. Verder moet de kwaliteit hoog zijn. Bibberende handycambeelden worden toch niet verkocht dus worden deze geweigerd door de video-databank. Lees hier tips om mooie video´s te maken.

4. Teksten schrijven in opdracht

Er zijn diverse bedrijven waar je teksten kunt schrijven in opdracht. Vaak moet je eerst een proeftekst schrijven. Deze wordt gecontroleerd op belangrijke criteria zoals het uniek zijn van de tekst, schrijfstijl, woordkeus, spelling, grammatica en inhoud. Naar aanleiding daarvan delen sommige tekstsites je in een categorie. Des te beter je bent, des te hoger de categorie waarin je vakt zodat je meer opdrachten aangeboden krijgt. Je kunt gedurende je werkperiode als freelance tekstschrijver beter worden. Er zijn ook sites waar je voor verschillende opdrachten weer een assessment moet doen. Deze sites werken met professionele opdrachtgevers en verwachten goede kwaliteit teksten. Als je daaraan denkt te kunnen voldoen dan kun je jezelf inschrijven bij een tekstbureau.

5. Spelletje schrijven

Wie programmeer ervaring heeft kan een eigen programma gaan schrijven. Het schrijven van een spel kan je programmeervaardigheden goed testen. Vaak is dit leuk om te doen aangezien je het spel helemaal zelf bedenkt en zo je creativiteit erin kwijt kan. Om te leren programmeren kun je het beste beginnen met online cursussen doen. Er zijn diverse cursussen. Je kunt leren programmeren met vallen en opstaan.

6. Filmpje voor youtube maken

Youtube is een site waar je geld kan verdienen in combinatie met adsense. Youtube en Google adsense zijn van dezelfde eigenaars. Je kunt met een filmpje dat goed bekeken wordt geld verdienen door je youtube account te koppelen aan je adsense-account. Als je leuke, grappige filmpjes kunt maken dan kan dit zeker inkomsten opleveren.

7. Referrals

Referrals zijn klanten die je aanbrengt bij een bedrijf. Voor elke klant krijg je een bepaald bedrag. Stel dat je lid bent van een site om foto´s te verkopen, dan kun je andere mensen lid maken van die site. Meestal werkt het zo dat zodra ze geld gaan verdienen met de site, jij ook een bedrag krijgt als dank. Referrals maak je altijd in combinatie met het hebben van een account, blog of website.

8.Blog schrijven

Een blog schrijven is iets makkelijker dan een website schrijven of een tekst in opdracht schrijven. Als je graag wilt geld verdienen met schrijven maar je hebt nog nooit iets geschreven voor iemand anders dan is een blog een goed begin. Het voordeel aan een blog is dat je werkelijk overal over kunt schrijven, je hoeft je niet aan één onderwerp te houden. Het is wel aan te raden om onder een noemer te schrijven. Als die noemer is: ''alles wat me opvalt'' dan is dat zeer breed. Een goed blog moet wel bepaalde kwaliteiten hebben. Zo moet het grappig zijn. Of informatief, of zeer onderhoudend. Een simpele blog kun je ondersteunen met foto´s. Maak zelf foto´s of zoek bijzondere foto´s op internet. Je kunt ook blogs op onderwerp schrijven. Dat is wel zo handig voor degene die iets meer wilt weten ergens over. Vaak kun je bij dezelfde website waar je een blog maakt, meerdere blogs onderhouden.

9. Marktplaats

Een andere manier om via internet iets bij te verdienen is marktplaats. Je hebt misschien spullen in huis die je wilt weggooien. Probeer ze eerst te verkopen via marktplaats onder het motto: je weet maar nooit. Het kan best zijn dat een oude L.P. Zomaar 20 euro oplevert. Ook kun je spullen van jezelf eerst checken op hun waarde voordat je ze weggooit.

10. Online winkel

Begin een online winkel. Het lijkt een grote moeilijkheid maar het valt best mee. Ook hoef je geen voorraad in huis te hebben. Je kunt gewoon een winkel beginnen door met een producent van spullen af te spreken dat je klanten naar hem doorverwijst. Je krijgt dan een percentage per verkocht product. Een online winkel heeft erg veel geduld nodig in de begintijd. Maar als deze eenmaal gaat lopen dan kan het de beste mogelijkheid zijn om te verdienen. In het begin ben je urenlang bezig met zaken regelen voordat je een cent verdient. Maar als het eenmaal loopt dan verdien je er veel aan zonder dat je er veel tijd aan kwijt bent. Er zijn speciale sites waar je een online winkel kunt starten zodat je je website niet helemaal zelf hoeft te schrijven. Vervolgens kun je een domeinnaam kiezen en die koppelen aan je site. Jouw winkel heeft dan een unieke naam, en niet de naam van de site waar je gebruik van maakt om je winkel te runnen. Natuurlijk geldt ook hier dat naamsbekendheid belangrijk is. Je zult over marketing moeten nadenken om verkoop te genereren. Probeer je in de klant te verplaatsen. Hoe vindt hij jouw site?

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Geld verdienen met artikelen schrijvenGeld verdienen met artikelen schrijvenGeld verdienen met artikelen schrijven op internet is voor iedereen. Je kunt dit in de vorm van een weblog doen, maar ve…
Maak inkomsten met een website, blog + 13 andere online tipsMaak inkomsten met een website, blog + 13 andere online tipsTegenwoordig zijn er veel manieren om goed en snel geld te verdienen op internet. Of je nou gaat verdienen met een websi…
Geld bijverdienen en of geld verdienen met je hobbyGeld bijverdienen en of geld verdienen met je hobbyWat is er nu leuker om geld te verdienen met je hobby? Geld verdienen met je hobby is met behulp van het internet ook mo…

Dure software goedkoop in huis met Surfspot en SchoolspotDure software goedkoop in huis met Surfspot en SchoolspotComputers spelen voor wie deelneemt aan het onderwijs een steeds grotere rol. Die computer moet natuurlijk up-to-date bl…
Computerpioniers: Blaise PascalComputerpioniers: Blaise PascalComputers zijn in onze maatschappij niet meer weg te denken. Ontdekkingen van veel mensen, soms al honderden jaren geled…
Bronnen en referenties
  • Diverse Interviews met mensen die geld verdienen met internet

Reageer op het artikel "Langzaam maar zeker geld verdienen met internet"

Infoteur: Tom008
Gepubliceerd: 10-05-2012
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Special: Internet Marketing
Schrijf mee!