InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > 'Pin' je favoriete dingen en afbeeldingen op Pinterest

'Pin' je favoriete dingen en afbeeldingen op Pinterest

'Pin' je favoriete dingen en afbeeldingen op Pinterest Op de website van Pinterest (www.pinterest.com) kun je allerlei zaken en afbeeldingen 'pinnen'. Door te pinnen geef je aan bepaalde zaken erg leuk te vinden; je zet ze als het ware op een online prikbord. Jouw favoriete dingen en afbeeldingen kun je delen met al je vrienden, die op hun beurt een 'pins' kunnen liken of repinnen. Lees in dit artikel alles over dé nieuwe social media site: Pinterest!

Over Pinterest

Naast andere grote social media sites zoals Facebook, Google Plus, Twitter en Tumblr, bestaat sinds twee jaar de website Pinterest.com. De website is het best te vergelijken met een online (en dus digitaal) prikbord, waar leden allerlei afbeeldingen en o.a. video's kunnen plaatsen. Deze afbeeldingen kunnen worden uitgewisseld met vrienden en andere geïnteresseerden. Zij kunnen een afbeelding vervolgens waarderen door het te 'liken' (houden van) of door commentaar te geven. De afgelopen maanden trok Pinterest miljoenen bezoekers, en die getallen blijven groeien.

Weer een nieuwe website?

Waarom Pinterest naast al die andere social media sites? Een groot voordeel ten opzichte van andere social media sites zoals Twitter of Facebook, is dat gebruikers van Pinterest niet persé taalgevoelig en/of heel gevat hoeven te zijn. Een enkele afbeelding kan een gevoel of gedachte weergeven, en online vrienden en bezoekers kunnen daar vervolgens iets over schrijven of simpelweg aangeven de afbeelding ook erg mooi of aantrekkelijk te vinden.
Er zijn dus in principe weinig woorden voor nodig om iets aan een ander duidelijk te maken. De website trekt verschillende soorten bezoekers, maar vooral veel vrouwen. Zij kunnen bijvoorbeeld eenvoudig mode-artikelen uitwisselen en aangeven wat 'in' is. Daarnaast is het mogelijk om op Pinterest eigen foto's uit te wisselen met anderen. Dit kan handig zijn om bijvoorbeeld zelfgemaakte spulletjes te promoten, of een huisje te verhuren. Ook grappige foto's (van bijvoorbeeld dieren) doen het op Pinterest erg goed.

Pinterest in Nederland

Momenteel is Pinterest.com nog het meest aantrekkelijk voor Amerikaanse (en andere Buitenlandse) bezoekers. De website is namelijk Engelstalig (bedacht door een Amerikaanse student). Toch zijn er ook al een behoorlijk aantal Nederlanders op Pinterest actief. De verwachting is dat ook steeds meer Nederlanders actief zullen worden op Pinterest.com.

Aanmelden op Pinterest.com

Wie zelf actief wil worden op Pinterest, of gewoon eens wil rondkijken, kan zich aanmelden via www.pinterest.com. Het account is met een paar eenvoudige stappen gemaakt. Na inloggen kunnen gebruikers hun eigen prikbord gaan maken. Het is zaak om het prikbord goed gevuld te krijgen met allerlei afbeeldingen (en eventueel video's).
Gebruikers kunnen andere, bekende internetgebruikers uitnodigen om hun prikbord te bezichtigen, en een afbeelding te 'liken', 'repinnen' of om commentaar te geven. Andere gebruikers kunnen dan bepaalde afbeeldingen ook weer op hun eigen prikbord zetten (repinnen).

Rechten

In de voorwaarden die op Pinterest.com staan beschreven, staat dat alle afbeeldingen die op Pinterest.com geplaatst worden, gedeeld mogen worden met andere gebruikers van Pinterest. Dit kan nadelig zijn voor mensen die zelf hun rechten van de afbeeldingen willen behouden. En ook kan het een lastig verhaal worden met afbeeldingen die ergens van internet gehaald worden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.pinterest.com
  • www.frankwatching.com

Reageer op het artikel "'Pin' je favoriete dingen en afbeeldingen op Pinterest"

Infoteur: Jolene1984
Gepubliceerd: 21-02-2012
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!