InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Uitzending gemist? Kijk het terug op internet!

Uitzending gemist? Kijk het terug op internet!

Uitzending gemist? Kijk het terug op internet! Had je graag iets willen zien, maar had je er geen tijd voor om er na te kijken. Of wil je gewoon een aflevering van televisie terugkijken. Dat kan van verschillende zenders; nederlandse omroep, rtl of de drie televisiezenders van Sanoma.

Televisieseries terugkijken

Er zijn verschillende websites op het internet te vinden waar je video's kunt bekijken. Tussen die video's zullen ongetwijfeld televisieseries zitten of delen ervan. YouTube is een goed voorbeeld. Op YouTube kan iedereen video's uploaden, dus ook opgenomen televisieseries. Er is ook een kanaal op YouTube van uitzending gemist, die video's uploaden over fragmenten uit series van de publieke omroepen.

Uitzending gemist

De website www.uitzendinggemist.nl is een site waar video's op staan van (bijna) alle series die uitgezonden worden op Nederland 1, Nederland 2 of Nederland 3. Op deze site kan je gemakkelijk een programma zoeken door bovenin de zender te kiezen, de dag dat de serie op televisie kwam of gewoon de beginletter, van de naam van de serie, aan te klikken. Ook kan je nog op genre en op omroep zoeken, maar je kunt ook gewoon een deel van de naam van de serie intypen. De website van uitzending gemist is erg overzichtelijk, zodat je makkelijk over de site surft. Je ziet in één opslag de populaire video's, video's die net nieuw zijn of video's die ze jou aanbevelen om te gaan kijken.

Mobiele uitzending gemist

Van uitzending gemist is ook een mobiele versie gemaakt. Dat houdt in dat als je via je mobiele telefoon (of een dergelijk apparaat) op het internet gaat en de site van uitzending gemist bezoekt je nog steeds een overzichtelijke site heb, maar dan veel kleiner. Om het nog makkelijker te maken is er voor de smartphone een applicatie ontwikkeld, waarmee je de uitzendingen terug kunt kijken op je mobiele telefoon.

RTL gemist

RTL gemist of RTL XL, zoals het heet sinds 2011, is de website van RTL waar je honderden series terug kan kijken die uitgezonden zijn geweest op RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8 (dat in 2006 nog Tien heette en in 2007 overgenomen werd door RTL Nederland). Je kunt alleen niet alles op de site gratis terugkijken! Er zijn namelijk ook films te bekijken op de website van RTL XL en daarvoor moet je meestal een bedrag neerleggen van rond de drie euro. Ook sommige populaire series mag je pas kijken als je er geld voor neerlegt, maar wel tegen een kleinere vergoeding als films. Deze site heeft ook een zoekbalk, waar je zelf delen van de serie kunt intypen om de door jou gezochte serie te vinden. Je kunt ook gebruik maken van de A t/m Z pagina. Op die pagina vind je heel veel series gesorteerd op de beginletter (of cijfer) van de naam van de serie.

SBS, NET 5 en Veronica gemist

De site van SBS gemist begin je gelijk met een balk waar je kunt wisselen tussen de sites van SBS, NET 5 en Veronica. Op alle drie de sites vind je een programmagids en een gemist optie. Helaas zijn op deze sites (in verhouding met de eerder genoemde sites) weinig series terug te kijken. Ook kan je meestal geen series terug kijken die langer dan drie dagen eerder op televisie zijn geweest.

Programma gemist

Als je een serie terug wilt kijken zou ik beginnen bij deze site. Op deze (neutrale) site vind je namelijk video's van series van alle eerder genoemde televisiezenders. De hoofdpagina van de site is ook gelijk het zoekgedeelte. Alle series die terug te kijken zijn op programma gemist vind je op de hoofdpagina, waar de series gesorteerd staan op de beginletter (of cijfer) van de naam van de televisieserie. Een ander pluspunt aan deze site is dat je zelf gemakkelijk een digitale aanvraag kunt opsturen van series die je mist op de site van programma gemist. Via de link die je aan moet klikken word je mailprogramma geopend, waarna je alleen nog maar de naam van de gemiste serie hoeft in te typen en de mail te verzenden. Als je geluk hebt gaan ze proberen de afleveringen van de door jou opgegeven serie op de site proberen te zetten.
© 2011 - 2017 Rva03, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.uitzendinggemist.nl
  • www.rtlgemist.nl
  • www.programmagemist.nl
  • www.sbsgemist.nl

Reageer op het artikel "Uitzending gemist? Kijk het terug op internet!"

Reactie

Tvblik Nl, 29-02-2012 15:24 #1
TVblik heeft het meest complete archief met televisie-uitzendingen en kent vele unieke functionaliteiten, zoals: een televisieoverzicht van iedere BN-er, wekkers en het persoonlijke overzicht. Wekkers kun je zetten op een programma of persoon, dan krijg je een mail zodra er een nieuwe uitzending is. Jouw persoonlijke overzicht wordt samengesteld op basis van jouw stemgedrag. www.tvblik.nl

Infoteur: Rva03
Gepubliceerd: 04-10-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!