InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Geld verdienen met je mening: het schrijven van reviews

Geld verdienen met je mening: het schrijven van reviews

Iedereen heeft wel producten waar hij of zij iets over vindt. Het kan zijn dat een product goed bevalt, of dat het juist heel erg tegen valt. Dit kan je laten weten aan de rest van Nederland (of buitenland) door er een review over te schrijven. Ook kan je hier geld mee verdienen met de site Ciao-Shopping.nl.

Over ‘Ciao’

Prijsvergelijking

Ciao is een prijsvergelijkingsite die mensen de gelegenheid geeft om prijzen gemakkelijk te vergelijken en te kijken welk (internet)bedrijf het goedkoopste is. Dit bedrijf is in 1999 opgericht door twee mannen, in München. Het bedrijf is inmiddels erg gegroeid en zijn gevestigd in München, Londen, Parijs, Madrid, Amsterdam, Timisoara en in de Verenigde Staten.

Reviews

Om potentiële klanten de keuze makkelijker te maken om een product (niet) te kopen, kunnen er op ciao-shopping ook reviews worden geschreven. Reviews zijn ‘verhalen’ van consumenten waarin wordt verteld of een product goed, of juist niet goed is.

Zelf schrijven

Registreren

Het registreren bij ciao-shopping is erg gemakkelijk. Wanneer je naar hun site gaat, zal je al snel het knopje ‘Word lid van Ciao’ vinden. Wanneer je hier op klikt, spreken de stappen voor zich, en is alles erg duidelijk aangegeven.

Schrijven maar

Als je een product hebt waar je iets over wil schrijven, zoek je via Ciao naar dat product. Vervolgens staat er een knop ‘schrijf een review’. Als je hier op klikt, kom je bij een tekstvak waar je je review kan plaatsen. Ook zijn er verschillende onderdelen waar je een ranking aan kan toevoegen.

Een goede review

Natuurlijk kan iedereen vertellen wat hij/zij van een product vindt. Het is alleen niet zo eenvoudig als het lijkt. Een goede review wordt uitgebreid geschreven met alle benodigde informatie. Ook is het prettig wanneer een review overzichtelijk is door middel van tussenkopjes. Een goede review:
  • Niet te kort en niet te lang
  • Informatief voor de lezer
  • Goed Nederlands
  • Alles uit eigen ervaring

Evaluaties ontvangen

Wanneer je review online staat, kunnen andere ciao gebruikers jouw review beoordelen doormiddel van evaluatieknoppen. Als toevoeging hierbij kunnen ze ook een commentaar toevoegen. Als een review niet voldoet aan de eisen, en iemand heeft tips, worden deze vaak gezet bij het commentaar. Hier kan jij als schrijver weer iets mee doen.
Voor elke evaluatie die jij ontvangt, krijg je geld. Dit is 1, 2 of 3 cent. Welke van deze 3 geld bij jou review, verschilt per product. Dit staat aangegeven voordat je een review gaat schrijven.

Het geld

Natuurlijk is het leuk(st)e aan dit, het geld verdienen. Het is niet zo dat hiervoor de snelrijk formule geldt, want het gaat natuurlijk ook voornamelijk om je plezier. Zoals eerder vermeldt in dit artikel wordt je betaald per evaluatie. Hoe meer mensen jouw review lezen, hoe meer geld je dus ontvangt. Wanneer je het minimumbedrag van 5 euro hebt bereikt, kan je een verzoek van uitbetaling indienen. Hierna word je binnen een maand uitbetaald.

Eind

Natuurlijk zijn er nog meer functies over ciao-shopping, die je kunt vinden op hun site. Ciao is een erg leuke manier om je mening te uiten over een product, en om een klein zakcentje mee te verdienen. Je begint vaak als een echte beginneling, maar ook echte slechte beginners kunnen uitgroeien tot een schrijver van topreviews.
© 2007 - 2017 Grotefrits, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Geld verdienen met reviews schrijvenGeld verdienen met reviews schrijvenGeld verdienen via internet kan op veel verschillende manieren. Het leuke is dat je het thuis kunt doen, maar ook als je…
Ciao-shopping: geld verdienen met het schrijven van reviewsCiao-shopping: geld verdienen met het schrijven van reviewsJe vindt het leuk om producten of diensten te evalueren, je bevindingen 'op papier' te zetten, en hier wat geld mee te v…
Reviews schrijven voor Ciao, hoe en watStel, je kan wel een aardig stukje tekst schrijven (en je vind schrijven geen nare bezigheid). Dat is natuurlijk leuk en…
Ciao-shopping: Snel punten verdienenCiao-shopping.nl is een website waar men reviews over producten, reizen, webshops en enzovoort kan schrijven en daar ver…
Geld verdienen: Enquêtes invullenSinds de komst van internet heb je verschillende mogelijkheden om online een inkomen te verdienen. In dit artikel vertel…

Reageer op het artikel "Geld verdienen met je mening: het schrijven van reviews"

Reactie

Bianca, 25-03-2008 16:53 #1
Is erg interesant staat eeen hoop informatie in

Infoteur: Grotefrits
Laatste update: 16-11-2007
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!