InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Western Union, alle antwoorden omtrent dit betalingssysteem!

Western Union, alle antwoorden omtrent dit betalingssysteem!

Western Union, alle antwoorden omtrent dit betalingssysteem! Western Union is al jaren actief in het beheren van wereldwijde financiële verrichtingen. Wereldwijd gebruiken miljoenen mensen het bedrijf om cash geld te storten aan een persoon aan de andere kant van de wereld, die het dan ook cash kan innen. Vele mensen vertrouwen het systeem echter niet volledig. Wie het beter kent zal ontdekken dat Western Union ook zijn voordelen heeft.

In dit artikel

Wat is Western Union?

Western Union of The Western Union Company is een bedrijf dat wereldwijde dienstverlening biedt voor financiële transacties. Net als bij ]PayPal kunnen gebruikers elkaar betalen zonder tussenkomst van een betaal- of zichtrekening. Transacties kunnen online gebeuren via een e-mailadres, mobiel met een mobieltje of lokaal in een Western Union filliaal.

Waarvoor wordt Western Union gebruikt?

Western Union is minder populair om online aankopen te betalen, daar waar PayPal dat wel is. The Western Union Company's populairste dienst is het lokaal overmaken van geld in een Western Union filiaal. Een persoon gaat gewoon naar een Western Union filiaal met een bepaald bedrag en zegt de naam voor wie het geld bestemd is. Aan de andere kmits identificatie, het geld dan na enkele minuten cash gaan afhalen in zijn lokale Western Union filiaal. Dit kan in veel gevallen erg handig zijn, namelijk:
  • Wanneer iemand beroofd is op vakantie en geld nodig heeft.
  • Gastarbeiders die geld willen schenken aan hun familie in eigen land.

Met welk geld betalen met Western Union?

Wie in een lokaal filliaal van Western Union geld wil overmaken moet natuurlijk over cash geld beschikken of kan betalen via een kredietkaart of betaalkaart. Mensen die liever online of mobiel betalen dienen ervoor te zorgen dat hun saldo niet op 0 staat. Geld toevoegen aan dat account kan ook weer via een kredietkaart of via overschrijving.

Blijft het geld bij Western Union?

Zolang het gedeponeerde geld niet afgehaald is in het andere filiaal blijft het geld bij Western Union. Er zal natuurlijk niemand anders aanspraak op kunnen maken dan de rechtmatige eigenaar. Het geld zit dus veilig en wel bij Western Union. Voor online en mobiele transacties heeft de gebruiker steeds een positief saldo nodig, daarvoor dient hij geld te storten op zijn account. Dat geld blijft steeds op het account van de gebruiker staan, tot dat hij het gebruikt om een betaling uit te voeren. Ontvangen geld kan dan weer opnieuw gebruikt worden om een betaling uit te voeren, of kan gestort worden op een betaal- of zichtrekening.

Is Western Union gratis?

Het addertje onder het gras is natuurlijk dat The Western Union Company zijn diensten nooit gratis aanbiedt. Bij iedere transactie zal via een bepaald percentage berekend worden hoeveel de schuldenaar extra moet betalen bovenop het verschuldigde bedrag.

Is Western Union betrouwbaar en veilig?

Western Union als bedrijf is volledig te vertrouwen, het jammere is dat ze in tegenstelling tot PayPal geen kopersbescherming bieden. Western Union is dan ook slechts aangeraden bij transacties naar personen die bekend zijn voor de gebruiker. Een product dat uiteindelijk niet wordt afgeleverd wordt ook niet terugbetaald door Western Union.
Gerelateerde artikelen
Western Union: Eenvoudig geld overmaken naar het buitenlandWestern Union: Eenvoudig geld overmaken naar het buitenlandMet Western Union kun je snel en eenvoudig geld overmaken naar iemand in het buitenland. Western Union heeft in bijna al…
Geld naar het buitenland sturen, hoe doe je dat?Geld naar het buitenland sturen, hoe doe je dat?Soms is het nodig dat iemand in het buitenland plotseling geld nodig heeft. Ook zijn er mensen in Nederland die anderen…
Geld overmaken naar ChinaGeld overmaken naar ChinaGeld overmaken naar China neemt fors toe want meer en meer goederen worden in China besteld. Denk bijvoorbeeld aan het i…
Western rijden een tak van de paardensportDe meeste mensen die niets hebben met paarden zullen bij Western denken aan de cowboy's die rodeo doen op een stier of p…
IUCN: International Union of Conservation and NatureDe IUCN (International Union for Conservation of Nature) is een organisatie gericht op het bieden van oplossingen bij ur…

Reageer op het artikel "Western Union, alle antwoorden omtrent dit betalingssysteem!"

Reacties

R., 26-08-2015 13:44 #2
Western Union heeft een slechte service in agentschappen en is duur! Tot 6,5% van het bedrag aan fee en wisselkoersverschillen!

Anja, 29-05-2014 16:47 #1
Ik heb een vraag als ik geld overboek via jullie.dan moet ik mij legitimeren waar ook mijn gegevens en mijn documentnummer bij worden vermeld dan krijg ik als het goed is een nummer van u dat ik door moet geven, mijn vraag is krijg degene die het geld afhaalt ook mijn gegevens en document nummer te zien of kan degene dat alleen maar ophalen met het nummer dat ik moet doorgeven. mvg Reactie infoteur, 30-05-2014
Anja, voor zulke specifieke vragen kan je best terecht via de klantendienst;

https://www.westernunion.nl/WUCOMWEB/staticMid.do?pagename=helpContactUs&method=load

Infoteur: Harrys
Gepubliceerd: 05-04-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Reacties: 2
Schrijf mee!