InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Simpc, SimTop en SimTouch: computer voor senioren/digibeten

Simpc, SimTop en SimTouch: computer voor senioren/digibeten

De Simpc heeft het imago van een computer voor senioren of digibeten. De echte computerfreak vindt het maar niks. Maar voor iedereen die wel het gemak, maar niet het gedoe en de zorg van een gewone PC wil, is het een uitkomst. Hier volgt een overzicht van de voor- en nadelen. De Simpc is er in de normale uitvoering, een laptop (SimTop) en de SimTouch.

Simpc: secure Internet Machines

De Simpc is ontwikkeld door het Nederlandse bedrijf Secure Internet Machines (SIM). De bedenkers van de pc zijn Stefan Hoevenaar en Rob Rooken. De filosofie achter hun bedrijf is dat het gebruik van computers nu vaak ingewikkeld en onveilig is. Het bedrijf wil met de Simpc garant staan voor een veilige computer.

Simpc desktop

De normale uitvoering van Simpc is de desktop. Deze heeft een computerkastje, een beeldscherm, toetsenbord en muis. Voor een ergonomische houding is deze computer het beste.

SimTop

Dit betreft de laptop uitvoering die overal mee naar toe kan worden genomen. Er is een ingebouwde webcam, microfoon en luidsprekers waarmee u kunt beeldbellen.

Nieuw: de SimTouch

Sinds kort brengt Simpc de SimTouch op de markt. Deze heeft een aanraakscherm. U kunt via het aanraakscherm op het toetsenbord klikken (hoewel een gewoon toetsenbord word meegeleverd). Dit idee bestaat al bij Asus, HP en Medion. Simpc heeft met Medion samengewerkt om het aanraakscherm te ontwikkelen. De software is zeer gebruiksvriendelijk en wordt door Simpc onderhouden. Daardoor is hij veilig en volledig virusvrij en spamvrij. Alle functies zijn achter een paar knoppen te vinden. Het is zelfs mogelijk om de e-mailtjes te laten voorlezen indien u slecht ziet. Ook artikelen van de Telegraaf kunnen bijvoorbeeld via de site voorgelezen worden.

Voordelen Simpc

  • Automatisch onderhoud van alle programma's.
  • Automatische virusbeveiliging.
  • Automatische beveiliging hackers, popups, spyware.
  • Automatische spamfilter.
  • Automatische reserve kopieën op veilige locaties.
  • Levenslange onderhoudsgarantie (wel 10 euro per maand voor betalen).
  • Zuinig in gebruik (70 procent minder energieverbruik dan gewone computers) en geruisloos.
  • Grote knoppen en overzichtelijk scherm.
  • webcam (optioneel bij de desktop)
  • beeldbellen (optioneel bij de desktop)

Nadelen Simpc

  • Niet zelf extra programma's installeren.
  • Geen cd of dvd branden (wel bij de SimTouch).
  • Slechts 1 GB compact flash-geheugen (kan wel worden uitgebreid voor 2 euro GB/maand); SimTouch heeft wel 2 GB

Conclusie

De Simpc is een basiscomputer met basisfuncties die het meest gebruikt worden, zoals internet, e-mail, chatten, bankieren, tekstverwerking, foto's importeren en spelletjes.

Wie met de nadelen kan leven is het een goede betrouwbare computer en zeker een aanrader. Wie echter meer wil en zich niet laat afschrikken door de zorgen van een gewone computer, kan beter een andere computer aanschaffen.
Gerelateerde artikelen
SimPC; de makkelijke computer die simpel te bedienen isSimPC; de makkelijke computer die simpel te bedienen isSpeciaal voor ouderen en digibeten is er de SimPC. De SimPC is zo ontworpen dat vrijwel iedereen ermee overweg kan, dus…
Zo kies je een senioren GSMDe nieuwste GSM- toestellen worden steeds ingewikkelder, zeker hun menustructuur. Vele toestellen zijn alleskunners, en…
Senioren: stedentripWat is er nou leuker dan op zijn tijd een prachtige stad te bezoeken, waarbij u in enkele dagen tijd een stad goed leert…
Hondenrassen geschikt voor seniorenVeel senioren hebben er baat bij wanneer ze een hond om zich heen hebben lopen. Een hond zorgt voor gezelschap en lichaa…
Wedstrijdboksen en gewichtsklassenWedstrijdboksen en gewichtsklassenBoksen is een tactische sport waar snelheid centraal staat. Wat ook erg belangrijk is, is de positie van de voeten, ogen…
Bronnen en referenties
  • SIMPC Nederland

Reageer op het artikel "Simpc, SimTop en SimTouch: computer voor senioren/digibeten"

Reacties

Sandra de Graaf, 12-07-2017 09:23 #2
Goedendag, mijn zwager heeft Simpc, eigenlijk voor zijn vrouw, maar zij is overleden en hij heeft zelf een abonnement bij Online.nl maar ook nog voor Simpc. Hij heeft internet er wel voor opgezegd, maar is nog wel gebonden aan een onderhoudsabonnement van 14,50 p/mnd. Hij heeft een desktop van Medion/Simpc met ingebouwde harde schijf en daar staat het programma van Simpc op met grote touchscreen symbolen. Mijn vraag is: als hij Simpc opzegt, dan neem ik aan dat alle symbolen eraf gaan? Kan hij dan bijv. Windows erop zetten of is de computer aan dat systeem gekoppeld en is het dan een leeg ding waar je niks meer mee kan? Hij vind het gebruik van Simpc niet echt geweldig en ik vind het ook een gebruiksonvriendelijk programma, want ik heb wat zitten zoeken naar hoe je foto's weer tevoorschijn kan halen, kan rubriceren en ook het installeren van een printer was een verschrikking. Geef mij maar Windows…
Ik ben erg benieuwd naar uw antwoord, hij heeft het financieel nu niet breed en hij betaalt nu waarschijnlijk onnodig veel (14,50 voor Simpc en 28,50 voor Online).
Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,

Sandra de Graaf Reactie infoteur, 12-07-2017
Simpc werkt met Linux.

Voor meer informatie: https://www.simpc.nl/klantenservice/

Groet, Etsel

Menno, 18-07-2010 18:19 #1
De simpc is een onhandige computer waar je heel weinig dingen mee kunt. Als je veel foto's, films etc. wil opslaan dan zal je al gauw weinig schijfruimte hebben. Er bestaat geen mogelijkheid om flash10 te downloaden zodat je bepaalde programma's gewoon niet kunt bekijken. Je kan geen cd-s branden en muziek downloaden voor op een cd-tje. De klantenservice is al na vijf uur gesloten dus als je na vrijdagmiddag 5 uur problemen krijgt kan je pas op maandagochtend negen uur terecht. Op de meeste feestdagen zijn ze ook onbereikbaar. Ik kan dan iedereen ook ten stelligste de simpc ontraden.

Infoteur: Etsel
Laatste update: 08-10-2010
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Reacties: 2
Schrijf mee!