Geld verdienen met thuiswerk via internet marketing

Geld verdienen met thuiswerk via internet marketing Internet marketing is een fenomeen dat de laatste jaren alsmaar meer opgang maakt in de internetwereld. Het gaat om het online aanbieden van producten en diensten. Adverteerders doen vaak een beroep op tussenpersonen zoals affiliates om hun producten te verkopen, die er zelf ook wat geld mee kunnen verdienen. Het voordeel hiervan is dat je dit van thuis uit aan je pc kan doen en zo een leuke bijverdienste kan hebben. Internet marketing wordt ook wel e-marketing of online marketing genoemd. Op welke manieren kan je geld verdienen door middel van internet marketing?

Geld verdienen met internet marketing

Na de financiële crisis van eind 2008 hebben heelwat mensen hun baan verloren waardoor het moeilijker wordt om de eindjes aan mekaar te knopen. Daarom gaan sommige mensen op zoek naar manieren om een extraatje bij te verdienen. Extra geld verdienen kan je doen van huis uit via internet marketing. Het enige wat je nodig hebt voor online thuiswerk is een computer met internetaansluiting.

Wat is internet marketing?

Internet marketing is een vorm van marketing die zich hoofdzakelijk online afspeelt. Het gaat om de marketing van producten en diensten die via internet aangeboden worden. Adverteerders en verkopers maken gebruik van internet marketing om hun producten aan te bieden en te verkopen. Soms wordt er gebruik gemaakt van tussenpersonen zoals affiliates om een brug te vormen tussen de aanbieder van een product en de koper. Men spreekt naast internet marketing ook wel van e-marketing of online marketing. Er zijn verschillende soorten internet marketing, waarvan we hier de meest gebruikelijke onder de loep nemen.

Affiliate thuiswerk

Aanmelden als affiliate

Er zijn verschillende websites waar je je kan aanmelden als affiliate. Dan ben je een tussenpersoon tussen een verkoper en een koper. Als affiliate bied je de producten van de verkoper aan op je website of in advertenties. In de link die je plaatst staat er een code die eigen is aan jouw specifieke affiliateaccount. Als de persoon die op de link klikt dat product koopt, dan ontvang jij een commissie van de winst. Op die manier kan je producten verkopen en geld verdienen op de automatische piloot.

Voorbeelden affiliate

Voorbeelden van websites waar je je kan aanmelden als affiliate zijn:
  • http://www.paypro.nl/
  • http://www.zanox.com/nl/
  • http://www.clickbank.com/

Ebook schrijven

Je kan ook je eigen product verkopen via internet. Een voorbeeld daarvan is het schrijven van een ebook. Weet je veel af over een bepaald onderwerp en denk je dat er nog niet veel over geschreven is? Denk je een niche gevonden te hebben om over te schrijven? Waag dan je kans en schrijf een ebook over je favoriete onderwerp. Je kan je ebook aanbieden op een affiliatewebsite als Paypro.nl en daar verkopen tegen een prijs die je zelf wenst. Ook kan je ervoor kiezen om je ebook te laten promoten door affiliates. Dat bespaart je heelwat werk, maar dan moet je je affiliates wel een commissie uitbetalen.

Email marketing

Email marketing is eenvoudigweg het aanbieden van producten en het adverteren via email. Door middel van een email wordt publiciteit gemaakt voor een bepaald product. Doordat je je emailadres achterlaat op sommige websites kan het zijn dat je regelmatig een nieuwsbrief zal ontvangen van een bepaalde adverteerder. De gestuurde emails moeten wel gewenst worden door de ontvanger. Wanneer de ontvanger er niet om gevraagd heeft en er niet mee gediend is om steeds die emails te ontvangen, dan is er sprake van spam.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • http://www.paypro.nl/, bezocht op 26/08/2015.
  • http://www.zanox.com/nl/wat-we-bieden/affiliate-marketing, bezocht op 26/08/2015.

Reageer op het artikel "Geld verdienen met thuiswerk via internet marketing"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: September 2016
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Special: Online geld verdienen
Schrijf mee!