InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Enquêtes invullen via internet

Enquêtes invullen via internet

Enquêtes via internet, zou u er één willen invullen of twijfelt u? In dit artikel kunt u informatie vinden over de verschillende soorten enquêtes en informatie over het invullen. U kunt namelijk veel reclame krijgen als u sommige enquêtes invult, maar sommige zijn ook goede enquêtes om te kijken wat u bijvoorbeeld van de samenleving vindt.

Wat voor enquêtes zijn er?

Er zijn verschillende soorten enquêtes, de ene gaat over bevolkingsonderzoek, de ander over marktonderzoek en sommige gaan puur om het overhalen van mensen om een product en/of abonnement aan te schaffen. De enquêtes over bevolkingsonderzoek zijn vaak gericht op een bepaalde doelgroep, als u hierbuiten valt kunt u wellicht de enquête niet afmaken.

Waarom enquêtes invullen

Als u enquêtes invult voor bevolkingsonderzoek en marktonderzoek kan men meer te weten komen over een bepaald product en bijvoorbeeld over hoe veilig u zich voelt in Nederland. Zo kan er wat aan gedaan worden en producten kunnen worden verbeterd. Een enquête neemt zo'n 2 tot 10 minuten in beslag afhankelijk van het aantal vragen en of er filmpjes of iets dergelijks bij worden afgespeeld. Met het invullen van sommige enquêtes kunt u ook geld verdienen, hiervoor moet u bij speciale verdienwebsites aangemeld zijn waar de enquêtes u worden aangeboden. De enquêtes leveren zo tussen de 0,50 en 3,- op. Vaak zijn dit echter de enquêtes waarin ze u proberen over te halen tot het aanschaffen van iets. Bij andere enquêtes maakt u ook kans op leuke prijzen of krijgen de eerste 100 kandidaten een presentje toegestuurd.

De gevolgen van een enquête invullen

Als u in een enquête aangeeft dat u in iets geïnteresseerd bent dan is het mogelijk dat u gebeld word door een bedrijf die u een aanbod willen doen. Bijna bij alle enquêtes word er afgesloten met gaat u akkoord met het feit dat u geïnformeerd kunt worden, als u nee antwoord kan de enquête soms niet worden afgerond.
Buitenom dat u benadert kunt worden kunt u door het invullen van een enquête ook bijdragen aan onderzoek.

Nieuwsbrieven

Vaak als u akkoord gaat krijgt u eens in de zoveel tijd wellicht een nieuwsbrief. U kunt zich meestal weer afmelden door op de mail in een link te klikken. Wilt u via een verdiensite enquêtes invullen voor geld, zorg er dan voor dat u een apart e-mailadres aanmaakt zodat u niet elke dag vele nieuwsbrieven hoeft te verwijderen en de gewone mailtjes moet sorteren.

Telefoon

Veel enquêtes zijn anoniem echter bij de enquêtes om u over te halen zult u al uw gegevens in moeten vullen, dit ook omdat u een prijs kunt winnen. Het kan wel zijn dat de bedrijven u dan telefonisch benaderen. U kunt u inschrijven bij het bel-me-niet-register maar als u zich daar heeft aangemeld en vervolgens een enquête invult zal dit niet meer werken.

Wilt u zelf onderzoek doen?

Mocht u wellicht iets nieuws op de markt willen brengen, maar niet weten of het een nuttig product is, dan kunt u ook een enquête laten invullen door mensen. Als een paar mensen de enquête in willen vullen weet u al snel of het een goed idee is het product uit te brengen. Ten slotte wilt u dat als het gemaakt word het ook wel verkocht gaat worden. Hou de enquête kort en duidelijk zodat mensen geïnteresseerd blijven en voeg eventueel wat toepasselijke plaatjes toe om het aantrekkelijk te maken.
Gerelateerde artikelen
Betaald enquêtes invullen als bijbaanBetaald enquêtes invullen als bijbaanWie op zoek is naar een bijbaan, tijdelijk werk of een tijdverdrijf dat geld oplevert, is het vast al eens tegengekomen.…
Thuiswerk via enquêtes invullen voor geldHet invullen van enquêtes, oftewel vragenlijsten, is een vorm van thuiswerk. Het is voor zowel jong als oud en je hoeft…
Manieren van marktonderzoekManieren van marktonderzoekVoor een onderneming van start gaat, wordt vaak een marktonderzoek ingesteld. Onder marktonderzoek verstaan we het syste…

Reageer op het artikel "Enquêtes invullen via internet"

Infoteur: Bembi
Laatste update: 20-09-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!