InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Online speelgoed kopen; tips en de beste websites!

Online speelgoed kopen; tips en de beste websites!

Online speelgoed kopen; tips en de beste websites! Online speelgoed kopen is vaak erg gemakkelijk en soms nog voordelig ook. Maar waar vind je een groot assortiment speelgoed en waar moet je op letten bij het kopen van speelgoed? In dit artikel de beste websites op een rij en een aantal tips bij het kopen van speelgoed.

Tips bij het kopen van speelgoed

Voordelig kopen

Er zijn honderden speelgoedwinkels op het internet met een eigen assortiment aan speelgoed. Natuurlijk kan het leuk zijn om tussen alle speelgoed eens 'rond te kijken'; maar het kan nog handiger zijn als je weet waarnaar je op zoek bent. Wie bijvoorbeeld op zoek is naar een bepaalde set lego kan op de website www.beslist.nl bekijken waar je de set lego het voordeligst kunt kopen. Daardoor weet je zeker dat je er niet teveel voor betaald. Nog een tip bij het kopen van speelgoed: bekijk altijd eerst wat de verzendkosten zijn voor het versturen van het speelgoed. Met name grote pakketten kunnen hoge verzendkosten met zich meebrengen. Tenslotte is het voor mensen die echt voordelig willen kopen ook mogelijk om tweedehands speelgoed te kopen. Dit kan bijvoorbeeld op www.marktplaats.nl. Veel speelgoed, zoals bouwstenen of een racebaan, kun je prima tweedehands kopen; het speelgoed is namelijk goed schoon te maken.

Soorten speelgoed

Vrijwel alle soorten speelgoed zijn via het internet te verkrijgen. Een aantal voorbeelden van wat er online te vinden is:
  • Speelgoed speciaal voor jongens of meisjes
  • Speelgoed voor baby's
  • Educatief speelgoed
  • Poppen en knuffels
  • Buitenspeelgoed
  • Boeken
  • Speelgoed uit grootmoeders tijd

Websites

Speelgoed speciaal voor jongens of meisjes

Lego, Duplo, Barbie of MB; alle bekende merken vind je op www.bol.com. Sinds kort (2009) verkopen zij naast boeken ook speelgoed. Ze hebben een groot assortiment op de website staan en hebven regelmatig aanbiedingen. Ook een zeer ruime keuze uit speelgoed heeft Intertoys. Op www.intertoys.nl vind je veel speelgoed voor zowel jongens als meisjes. Voor meisjes zijn er speciaal leuke kindersieraden te koop. Voor nog een grote leverancier van kinderspeelgoed kun je goed terecht op de website van BartSmit; www.bartsmit.com. Bovendien heeft Bart Smit vaak goede aanbiedingen.

Educatief speelgoed

Voor kinderen die gek zijn van proefjes en experimenten uitvoeren is er de website www.educatief-speelgoed.com. Op de site zijn honderden bouwdozen en Science-kits te vinden die leuk zijn voor kinderen. Bijzondere puzzels en leerzame spelletjes zijn te vinden op www.hetpuzzelwarenhuis.nl. Er zijn bijvoorbeeld grote tegelpuzzels te koop, maar ook 3d-puzzels en onderzoekspakketten.

Poppen en knuffels

Op www.poppenenberen.nl worden zeer bijzondere poppen en beren verkocht. Veel poppen en beren worden met de hand gemaakt. Op www.knuffie.com staat een groot assortiment aan knuffels, o.a. van het bekende merk 'Happy Horse'.

Buitenspeelgoed

Een nieuwe schommel, wip of trampoline; je vindt het op de website www.versier.nl. De website levert veel speelgoed speciaal voor buiten en is van goede kwaliteit. Ook op www.buitenspeelgoedonline.nl vind je een groot assortiment aan buitenspeelgoed; waaronder springkussens, speelhuisjes en picknicktafels.

Boeken

Voor de mooiste (en best geprijsde) kinderboeken kun je naar www.bol.com gaan. Ze leveren snel en soms tegen een scherpe prijs. Ook op www.boox.nl en www.selexyz.nl/boeken zijn veel kinderboeken te krijgen voor alle leeftijden.

Speelgoed uit grootmoeders tijd

Prachtig speelgoed van blik (tractors en auto's bijvoorbeeld) vind je op www.blikkenspeelgoed.nl. Het blikken speelgoed is aan de prijzige kant, maar je krijgt er nostalgisch en duurzaam speelgoed voor terug. Op www.dehoutworm.nl wordt allerlei houten speelgoed verkocht. Zo zijn er mooie spaarpotten, poppenhuizen, tollen en stokpoppen te koop. Een aanrader voor wie van houten speelgoed houdt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goedkoper speelgoed kopenDoor goed op de prijzen te letten, en door goed te vergelijken, kunt u speelgoed goedkoper kopen. U zou ook kunnen overw…
Little Tikes: soorten speelgoed en verkooppuntenLittle Tikes: soorten speelgoed en verkooppuntenLittle Tikes speelgoed is zeer populair kinderspeelgoed. Het speelgoed kenmerkt zich door de uitgesproken vrolijke kleur…
De speel-o-theek, speelgoed lenen in plaats van kopenHeel veel kinderen hebben veel te veel en te duur speelgoed waar ze uiteindelijk haast niet mee spelen. Het dure speelgo…
Hoe reinig je speelgoed?Welke producten gebruik je om vuil speelgoed te reinigen? Hoe ontsmet je vuil speelgoed en wanneer? In dit artikel prakt…

Reageer op het artikel "Online speelgoed kopen; tips en de beste websites!"

Infoteur: Jolene1984
Laatste update: 30-05-2012
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!