InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Gratis website maken? De beste websites op een rij!

Gratis website maken? De beste websites op een rij!

Gratis website maken? De beste websites op een rij! Zelf een website maken kan heel leuk maar soms ook erg prijzig zijn. Veel mensen maken daarom liever online een gratis website. In dit artikel vind je informatie over het maken van een gratis website en staan de beste websites voor je op een rij.

Gratis website maken - informatie

Gratis?!

Er zijn een flink aantal websites online waar je een gratis website kunt maken. Toch leveren de meeste websites niet geheel gratis hun diensten, en dat is erg logisch. Ruimte op het internet is nu eenmaal niet goedkoop, en het onderhouden van een website kost geld. Er kleven dan ook vaak twee grote nadelen aan het maken van een gratis website:
  • Het internetadres van de website is erg lang (www.naamvandewebsite-uitgever.nl/jouwwebsitenaam bijvoorbeeld)
  • Op je gratis website worden nogal wat reclameblokken geplaatst
Toch is het aan te raden om als beginnend 'websiteontwerper' een gratis website te maken. Je kunt namelijk eventueel later altijd nog beslissen of je wilt betalen voor je site en je krijgt de fijne kneepjes van het 'website maken' goed onder de knie. Dat is handig wanneer je in de toekomst een betaalde site wilt maken.

Zo doe je het!

Websites waarop je een gratis website kunt maken leveren vaak (online) software mee die meestal eenvoudig te gebruiken is. De software hoef je in de meeste gevallen niet te downloaden op je computer. Wel moet je meestal een registratieformulier invullen en inloggen voordat je aan de slag kunt gaan met het 'bouwen' van je website. Ook moet je een naam bedenken voor je website; deze komt meestal aan het einde van een internetadres te staan. Voor je een eigen website kunt ontwerpen moet je wel enige basiskennis van de computer hebben; kennis van Word bijvoorbeeld zodat je een beetje met de opmaak overweg kunt. Overigens bieden veel websites eigen layouts aan die je gemakkelijk kunt gebruiken zodat je niet zelf alle kleuren/lettertypes hoeft in te stellen.

De beste websites op een rij

Er zijn veel mogelijkheden op het internet om een gratis website te maken. Hier vind je een aantal goede websites waarop je een gratis website kunt maken; de 'software' is meestal vrij eenvoudig te gebruiken.

Everyoneweb.com

Op deze site kun je eenvoudig een mooie website maken. Voor mensen die echt een uitgebreide website willen maken is deze site zeer geschikt; de software biedt heel veel mogelijkheden waaronder het invoegen van YouTube filmpjes en een fotoalbum. De site geeft 200mb aan ruimte, wat vrij veel is voor een gratis website. Everyoneweb plaatst kleine advertenties op je gratis website (googleadsense) die niet heel vervelend zijn.

Websitemaker.nl

Een goede website voor de echte beginner. Deze websitemaker is in eerste instantie bedoeld voor kinderen en jongeren, maar biedt ook voldoende mogelijkheden voor volwassenen. Stap voor stap bouw je met duidelijke instructies een leuke website. Er komt geen reclame op je website te staan. Nadelen van de website zijn de ruimte die je krijgt (25 mb) en voor gevorderde websitemakers de omslachtigheid bij het aanpassen en dergelijke.

Come2me.nl

Wie van 'clean and simple' houdt is op deze website aan het goede adres. Eigenlijk alles is al voor je ingesteld (kleurschema's e.d.) waardoor je gratis website er netjes uit komt te zien. Door de handige opmaak krijg je geen 'gedoe' met het maken van een menu of titel. Een goede website voor de beginner. De ruimte is echter beperkt, en ook krijg je flink wat reclame op je gratis website. Voor 2 euro per maand kun je een aantal pagina's ruimte bijkopen.
Gerelateerde artikelen
Gratis website hosting: Beste gratis webhosting providersGratis website hosting: Beste gratis webhosting providersGratis hosting is heel erg interessant voor mensen, die voor de eerste keer een eigen website lanceren of een webwinkel…
Waar moet je aan denken bij het beginnen van een website?Waar moet je aan denken bij het beginnen van een website?Vandaag de dag staat het internet vol met websites. Maar ook jij zelf kan een website hosten en beheren. Hieronder staat…
Hoe controleer je de betrouwbaarheid van een website?Hoe controleer je de betrouwbaarheid van een website?De informatie die je op het internet tegenkomt is lang niet altijd zo veilig en betrouwbaar als je denkt en zou willen.…

Reageer op het artikel "Gratis website maken? De beste websites op een rij!"

Infoteur: Jolene1984
Gepubliceerd: 13-09-2009
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!