InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Een portable laptop aanschaffen

Een portable laptop aanschaffen

Een portable laptop aanschaffen Een portable laptop is een eenvoudige laptop van klein formaat. Mobiel en goedkoop zijn over het algemeen de trefwoorden voor deze kleine laptop, maar je hebt ze ook met specificaties waar je u tegen zegt. Dit artikel gaat in op de aanschaf van een portable laptop, hoe duur ze kosten en wat er over het algemeen inzit.

Laptop

Laptops zijn tegenwoordig erg in trek en zijn hard op weg om de normale PC's te vervangen. Het grootste voordeel van een laptop is dat hij mobiel is en dat je hem in verschillende soorten en maten hebt. Zo heb je de gaming laptop, een erg krachtige laptop die vaak nog beter is dan de gemiddelde pc. Ook heb je de portable mini laptop, klein, mobiel en ideaal om mee te nemen. Een laptop is uitklapbaar en wordt ook wel een notebook genoemd.

Portable laptop

Deze laptop is ideaal voor mensen die een lichte laptop willen in verband met eventuele aandoeningen, reizigers, mensen die een mobiele laptop willen voor een lage prijs of voor de zakenman. Een portable mini laptop is onder andere ideaal voor:
  • Mailen
  • Msn
  • Tekstverwerken
  • Surfen
  • Films kijken
  • Andere lichte functies van een pc
  • Andere basisfuncties op het internet.

Inhoud

Dit artikel gaat in op de minimale inhoud of gemiddelde inhoud. In de werkelijkheid kan de inhoud iets verschillen van de komende cijfers. Zoals je kunt begrijpen is de portable laptop vaak uitgerust met het minimale, omdat er vaak niet meer past in het kleine apparaat. Er zijn ook peperdure minilaptops op de markt, maar daar zal dit artikel niet verder op ingaan.

Processor

De trefwoorden zijn hier: enerziezuinig en licht. Verwacht geen top processor in deze laptop. Wel kun je er vaak prima Windows Vista op afspelen zonder moeite. Verplicht is wel een geheugen van minimaal 2GB.

Harde schijf

Je zult vaak geen harde schijf groter dan 200GB vinden in deze laptops. Dit is prima voor hetgeen waar deze laptops voor bedoeld zijn. Je kunt een paar films, muziekalbums en al je documenten mobiel meenemen en zonder problemen opslaan. Natuurlijk kun je altijd kiezen voor een externe harde schijf erbij.

Videokaart

In deze laptops zit een doorsnee 'onboard' videokaart, je hebt ook meer niet nodig. Dit is geen gaming laptop. Wel kun je een paar oudere spellen moeiteloos spelen, maar de nieuwste niet. Koop geen portable laptop voor de game ervaring. Koop een portable laptop voor de mobiliteit en het gemak.

Beeld & Geluid

De mini laptop heeft een schermafmeting van 10” tot 13.3” en is daardoor zeer mobiel te noemen. Het geluid komt uit de speakers en is niet van hoge kwaliteit. Dit komt door de goedkope onboard videokaart die er inzit. Verwacht hier niet teveel van.

Mobiliteit & Accuduur

Het grote pluspunt van deze laptop. Hij is licht en weegt niet meer dan 2kg. Je neemt hem gemakkelijk overal mee naar toe en je zult het niet eens merken als hij in je tas zit. Ideaal voor op school en op reis. De accu gaat, als je alle functies volop gebruikt, gemiddeld anderhalf uur mee. Als je alleen aan het tekstverwerken bent dan gaat hij tot drie uur mee. Wil je een film kijken op de laptop en je hebt het internet uitgeschakeld dan kun je de film afkijken op een opgeladen accu.

Algemeen

Een ideale laptop voor iemand die iets goedkoops en mobiels zoekt. De prijzen beginnen al bij de €150 en kunnen oplopen tot €700. Dit voor de specificaties die hierboven staan aangegeven. Natuurlijk heb je ook een duurdere versie van deze laptop. Wil je een mini / portable laptop hebben met dezelfde inhoud (of betere) als de budget laptop dan ben je al snel €800+ kwijt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Voorkom oververhitting van je laptopVoorkom oververhitting van je laptopLaptops of notebooks willen nog al eens uitvallen wegens oververhitting. Ook kun je last hebben van een luidruchtig blaz…
Welke soorten laptops zijn er op de markt?Welke soorten laptops zijn er op de markt?Het zoeken naar een laptop is voor velen een hele uitdaging. Er is een gigantisch aanbod: er zijn veel verschillende spe…
Oververhitte laptop afkoelenOververhitte laptop afkoelenEr is niks frustrerender dan het uitvallen van je laptop terwijl je met allerlei belangrijke dingen bezig bent. Je zult…
Laptop of computer verkopen, hoe en waar?Laptop of computer verkopen, hoe en waar?Uw ‘oude’ laptop of gebruikte computer verkopen, hoe doet u dat en waar kunt u computers te koop aanbieden? Een laptop o…
Een multimedia laptop aanschaffenEen multimedia laptop aanschaffenEen nieuwe laptop kopen is lastiger dan van tevoren verwacht. Honderden aanbieders vechten om je aandacht. Er zijn versc…

Reageer op het artikel "Een portable laptop aanschaffen"

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 13-07-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Special: Laptop kopen
Schrijf mee!