InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Gratis online smsen; hoe werkt het en waar kun je het doen?

Gratis online smsen; hoe werkt het en waar kun je het doen?

Gratis online smsen; hoe werkt het en waar kun je het doen? Wie een smsbericht wil versturen, hoeft daar niet perse zijn mobiele telefoon voor te gebruiken. Smsen kan namelijk prima online; er zijn websites die je gratis en voor niets laten smsen. Hoe dit in zijn werk gaat en waar je gratis smsjes kunt versturen lees je in dit artikel.

Gratis smsen?!

Reclame

Veel websites die gratis sms aanbieden lijken dit op het eerste gezicht inderdaad helemaal gratis te doen. Toch moet je, voordat je aan het smsen slaagt, goed de voorwaarden van de website doorlezen. Gratis smsen klinkt soms namelijk mooier dan het in werkelijkheid is. Zo bieden veel websites je gratis smsen aan in ruil voor eindeloos veel reclame. Of je zit na het versturen van je smsje opeens vast aan een abbonement. Wees je er dan ook bewust van dat er vaak addertjes onder het gras zitten; lees de 'spelregels' goed door.

Gegevens

Een ander iets waar je bij gratis smsen goed op moet letten, is het gebruik van jouw persoonlijke gegevens. Soms heb je, voordat je het weet, je persoonlijke gegevens doorgegeven aan een website (waaronder vaak je telefoonnummer en je emailadres) en kunnen zij bepalen wat ze met jouw gegevens willen doen. Zorg dus dat je het gratis smsen via een betrouwbare website doet.

Hoe werkt het?

Bij deze meeste websites moet je, voordat je een gratis sms kunt versturen, je aanmelden. Op het aanmeldformulier worden allerlei gegevens van je gevraagd, waaronder je adres, je telefoonnummer en overige telefoongegevens. Wanneer je het aanmeldformulier hebt verstuurd (lees goed de kleine lettertjes) kun je een of meerdere smsjes via de computer versturen. Dit doe je simpelweg door een berichtje te tikken in een online schermpje.

Waar kun je gratis smsjes versturen?

Hier een aantal sites waar je gratis een smsbericht kunt versturen:

Smsjezenden

Adverteerders betalen jouw smsje. Het is dan ook de bedoeling, voor je gaat smsen, dat je eerst een aantal credits opbouwt. Credits krijg je door op advertenties van adverteerders te klikken. Op die manier kun je een of meerdere smsjes versturen.

Hotsms

Deze site werkt ongeveer hetzelfde als bovenstaande site. Op de site vind je veel pop-ups en de ringtone- en belreclames vliegen je om de oren. Nadat je een aantal credits hebt verdiend kun je smsjes versturen.

Smsgratisversturen

Op deze website lijk je meteen een smsje te kunnen versturen. Wel ben je verplicht persoonlijke gegevens van jezelf te vermelden. Let op: onderaan de site staat in piepkleine lettertjes dat je alleen gratis kunt smsen naar mobiele telefoons van de providers KPN, Vodafone, Orange, Telfort en T-mobile.

Hi

Niet alleen Hi-klanten kunnen gebruik maken van de gratis smsdienst van Hi. Nadat je een account hebt aangemaakt kun je per dag 2 gratis smsjes versturen. Daarnaast kun je gebruik maken van het online telefoonboek.

Smsmarketeer

Wanneer je je op deze site als klant aanmeldt, krijg je de eerste vijf smsjes gratis. Daarna is het dus wel de bedoeling dat je gaat betalen voor de smsdienst.

Voor wie?

Gratis smsen lijkt in eerste instantie geschikt voor iedereen die niet (teveel) geld kwijt wil zijn aan het versturen van smsberichten. In de praktijk blijkt echter vaak dat websites er toch graag iets voor terug willen. Dit gebeurt bijvoorbeeld in de vorm van reclame of een abbonement. Wie veel sms't en er niet teveel voor wil betalen kan misschien het beste maar een goedkope smsbundel bij zijn of haar telefoonprovider afsluiten.
Gerelateerde artikelen
Gratis muziek luisteren met SpotifyWat is Spotify? Spotify is een online muziek-stream programma. Via Spotify heeft men toegang tot een database van miljoe…
Gebruik niet zomaar twee virusscanners tegelijkGebruik niet zomaar twee virusscanners tegelijkVeel mensen gebruiken twee virusscanners tegelijk en denken hun computer zo beter te beveiligen. Dit gebeurt omdat er te…
Zylom: online spelletjes spelenZylom: online spelletjes spelenZylom is een Nederlandse website waar je online spelletjes kunt spelen en (meestal tegen betaling) downloaden.
Gratis online tv series kijken - Nederlandse ondertitelingGratis online tv series kijken - Nederlandse ondertitelingHet gratis online kijken van tv series op het internet is in opkomst. Maar hoe en waar kun je online gratis tv series ki…
Gratis Online Televisie (TV) kijken op je PC (Live)Gratis Online Televisie (TV) kijken op je PC (Live)Hoe geweldig is dat: gratis online televisie kijken op je PC via internet! Het kan nu zelfs live of praktisch live. Je k…

Reageer op het artikel "Gratis online smsen; hoe werkt het en waar kun je het doen?"

Infoteur: Jolene1984
Gepubliceerd: 12-08-2009
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!