InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Online geld verdienen met internet: kan het echt?

Online geld verdienen met internet: kan het echt?

Het lijkt de ultieme droom te zijn, geld verdienen met internet. Veel websites beloven onterecht dat je honderden per uur kunt verdienen. Zulke programma’s blijken meestal nep te zijn. Maar hoe kun je wel online geld verdienen? Is het mogelijk rijk te worden vanuit je luie stoel? Wat zijn de beste manieren? Er zijn wel degelijk manieren om geld te verdienen op Internet. Je kunt met bijna alles geld verdienen op internet. Het is de vraag hoeveel geld, tijd en onderhoud je erin wilt investeren. Hier worden enkele goede manieren besproken.

Forum

Een forum is een goede manier om geld online te verdienen, het vergt echter wel wat werk. Je moet zorgen voor genoeg bandbreedte, je moet sponsoren vinden en leden werven. Het kan dus een hele tijd duren voordat je een goedlopend forum hebt opgestart. Je kunt je dus afvragen of een forum wel genoeg oplevert. Een groot voordeel van een forum is dat je zelf niet tekst en inhoud hoeft toe te voegen aan je website. Dat doen de forumgebruikers voor je. Zij zullen dus langzamerhand zorgen dat je steeds meer hits krijgt op een zoekmachine. Weet wat voor soort forum je opstart. Wanneer je een gratis forum opent, zou je geld kunnen verdienen met de advertenties. Je kunt ook een betaald forum openen, zodat gebruikers een klein bedrag moeten betalen om de inhoud te kunnen bekijken. Wanneer je eenmaal een forum hebt opgestart, is het zaak dat je reclame maakt voor je forum en leden werft en behoudt.

Blog

Een blog maken is ook een succesvolle manier om wat geld te verdienen. Een blog kan overal over gaan, over actualiteiten, hobby’s, politiek etc. Wanneer je schrijft over wat je leuk vindt zul je merken dat dit veel makkelijker gaat. Je kunt geld verdienen met een blog door advertenties te plaatsen bij de blog. Dit kun je bijvoorbeeld doen met Google Adsense. Ook kun je vragen om donaties. Je kunt proberen producten te verkopen via je blog, dit hoeft niet per se een tastbaar product te zijn. Het kan ook een e-book zijn, een handleiding van iets die je zelf geschreven hebt.

Om een redelijk inkomen te verwerven met een blog, zul je wel iets van een paar dingen af moeten weten. Je zult dingen moeten weten over software, HTML, zoekmachines, zoekmachine optimalisatie, page rank en nog veel meer. Wanneer je dit nog niet weet, zou je het kunnen leren. Wanneer je hier echter geen zin in hebt is een blog niet sterk aan te raden.

Affiliate marketing

Een term die steeds vaker gebruikt wordt is affiliate marketing. In het Nederlands wordt het ook wel partnerverkoop genoemd. Affiliate marketing houdt in dat er promotie voor een product of dienst wordt gemaakt door een derde persoon. Bedrijven maken hier veel gebruikt van. Wanneer je een ‘affiliate’ van een bedrijf wordt, maak je promotie voor een bepaald product of dienst van een bedrijf. Hierdoor hoeft het bedrijf dit niet zelf te doen, maar krijgt het toch meer inkomsten. Je moet hiervoor promotiemateriaal maken of plaatsen, dit kunnen bijvoorbeeld banners zijn, links of plaatjes. Meestal plaats je dit reclamemateriaal op je eigen website. In ruil hiervoor krijg je een vergoeding. Dit kunnen vergoedingen zijn voor kliks, inschrijvingen of het aantal banners wat je geplaatst hebt. Je kunt hiermee (als je het serieus aanpakt) een aardig zakcentje aan verdienen.

Eigen website

Een goede manier om geld te verdienen met internet, is het beginnen van een eigen website. Je kunt hierop informatie over een bepaald onderwerp kwijt, je kunt producten of diensten verkopen, de mogelijkheden zijn eindeloos. Op deze websites kun je dan weer advertenties plaatsen of je kunt hiermee een affiliate worden.

Artikelen schrijven

Op veel websites kun je artikelen schrijven en daarmee geld verdienen. Je plaats dan een artikel die je zelf geschreven hebt. Soms betalen de website voor het aantal keren dat het artikel wordt bekeken. Er wordt ook vaak alleen betaald voor het aantal keren dat er op een advertentie naast het artikel geklikt wordt.

Foto's

Je kunt ook geld verdienen met het verkopen van je eigen foto's. Er zijn altijd wel bedrijven of websites die unieke foto's nodig hebben. Het enige wat je hoeft te doen is foto's te maken en die aan te bieden op speciale websites die deze foto's verkopen. Lees van tevoren wel op de site de speciale voorwaarden waaraan je moet voldoen.
© 2009 - 2019 Papillon, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Online geld verdienen met internet: kan het echt?"

Infoteur: Papillon
Laatste update: 29-08-2009
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!