InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Chrome - Nieuwe browser van Google
nieuws uitgelicht

Chrome - Nieuwe browser van Google

Chrome - Nieuwe browser van Google Vandaag zal in meer dan 100 landen de nieuwe Google open source browser, genaamd Chrome, worden gelanceerd. Het zal gaan om een beta-versie van de browser. Dit betekent dat de browser nog niet tot in de puntjes af is, maar dat de aanwezige opties wel goed zouden moeten werken.

Chrome browser biedt nieuwe mogelijkheden

Voor veel mensen maakt het niet uit hoe de browser precies werkt en wat voor technieken er worden gebruikt. Voor hen is het vooral belangrijk hoe de browser eruit ziet en wat je er precies mee kunt. Google Chrome kent een aantal nieuwe opties die niet allemaal vertegenwoordigd zijn in de meest bekende browsers: Firefox en Internet Explorer. Hieronder vind je een aantal nieuwe mogelijkheden voor gebruikers:

De adresbalk

Normaal gesproken typ je hier het adres van de webpagina in die je wilt zien en krijg je soms een lijst te zien van eerder bezochte www-adressen. In Chrome worden niet alleen www-adressen geaccepteerd en getoond, ook kun je gewoon zoekwoorden intypen. Er worden vervolgens tijdens het typen suggesties gedaan voor zoekwoorden, pagina's die je eerder hebt bezocht, pagina's die je nog niet eerder hebt bezocht maar die wel populair zijn en nog veel meer.

Bovendien kun je in je geschiedenis zoeken door middel van zoekwoorden. Ben je gisteren bijvoorbeeld op een goede website
geweest over ipods, dan krijg je de pagina weer als suggestie te zien door het woord ipod in te typen in de adresbalk.

Nieuwe tabs

Wanneer je een nieuwe tab opent in je browser dan krijg je een lege pagina te zien. Maar de bedoeling van het openen van een tab is juist om een website te bezoeken. Chrome zal bij het openen van een nieuwe tab de 9 pagina´s laten zien die je het vaakst bezoekt. Tegelijkertijd krijg je in de rechterkolom een overzicht van de zoekmachines die je het vaakst gebruikt.

Incognito window

Met Chrome kun je een zogenaamd Incognito Window openen. Alle pagina´s die je in dit venster bezoekt zullen niet worden opgeslagen in je geschiedenis en alle ingevoerde tekst zal niet worden opgenomen in de formuliergegevens. Ook cookies zullen na het sluiten van het venster worden verwijderd.

Veiligheid

Google Chrome houdt lijsten bij van websites die je computer schade kunnen toebrengen of belangrijke gegevens kunnen ontfutselen. Wanneer je op zo´n website terechtkomt krijg je een waarschuwing zodat je weet dat je op moet passen.

Download Chrome

Chrome wordt op sommige plaatsen al "Internet Explorer en Firefox killer" genoemd. Download Chrome, zodat je zelf kunt bepalen of Google Chrome ook iets voor jou is.
© 2008 - 2017 Artistik, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Google's browser ChromeGoogle maakte in 2008 zijn eigen browser namelijk Google Chrome, maar waarom deden ze dat en hoe komt het dat Chrome zo…
Advertenties blokkeren in Google ChromeAdvertenties blokkeren in Google ChromeWord je ook altijd zo gek van de pop-ups bij spelletjes, advertenties op je nieuwspagina of reclame tijdens je favoriete…
Google Chrome downloaden en installeren, zo gepieptGoogle Chrome downloaden en installeren, zo gepieptGoogle Chrome is een van de browsers van Google. Surfen op het web gaat sneller met Google Chrome, maar dat is niet alle…
Google Chrome 2.0 downloaden als web browserGoogle Chrome 2.0 downloaden als web browserGoogle Chrome 2.0 de snelste webbrowser? Ja, dat is wat velen mensen nu ondervinden. De snelheid zou ten opzichte van de…
De beste internetbrowsersTegenwoordig zijn er tal van mogelijkheden bij het kiezen van een goede browser. Zo heb je in Internet Explorer de meest…

Reageer op het artikel "Chrome - Nieuwe browser van Google"

Reacties

Henk, 15-01-2012 01:29 #2
Als ik een zoekwoord intyp in de adresbalk, gaat google chrome automatisch voor mij zoeken en dan komt er een lijstje te staan met een aantal suggesties van sites. Sommige van deze zijn in groene letters getypt, andere in zwarte. ik dacht eerst dat dit te maken had met het al dan niet eerder hebben bezocht van een site, maar ook sites die ik nog nooit gezien had kregen soms een groene kleur. wat betekent deze groene of zwarte kleur?

Vandevoorde Nick, 03-05-2009 13:25 #1
Wat gebeurt er met internet explorer als GOOGLE CHROME gedownload wordt? Reactie infoteur, 05-05-2009
Internet Explorer blijft gewoon op uw computer staan. U kunt zelf aangeven of u Internet Explorer of Chrome als standaard browser wilt gebruiken.

Wanneer u bijvoorbeeld op een link klikt in uw e-mail programma dan wordt de standaard browser geopend.

Indien gewenst kunt u uw standaard browser altijd weer wijzigen.

Infoteur: Artistik
Laatste update: 03-09-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Reacties: 2
Nieuws uitgelicht…
Schrijf mee!