InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Wifi Rabbit Nabaztag

Wifi Rabbit Nabaztag

Wifi Rabbit Nabaztag Nabaztag ziet eruit als een design konijn van (ongeveer 22 centimer hoog) kunststof, maar het is een gadget wat veel meer is dan een leuk speeltje. Nabaztag houdt de aandelenmarkt voor u in de gaten en brengt u op de hoogte welke aandelen interessant voor u zouden kunnen zijn. Nabaztag maakt zelf verbinding met het internet (Wifi), controleert uw e-mail, en praat tegen u… Nabaztag is een succesformule. Het model kan door u getraind worden en nieuwe trucjes leren, en hij/zij kan zelfs trouwen met een andere Nabatzag. Het Wifi konijn kan praten, dansen, zijn oortjes bewegen, kwaad worden, 16 talen lezen en er 5 spreken… Als u een e-mail ontvangt, geeft Nabaztag u (als u dat wilt) een seintje. Andersom kunt u berichten via het internet naar uw Nabaztag sturen of naar de Nabaztag van kennissen. Hij geeft u ook verkeersinformatie en andere nieuwtjes door. Het nieuwste hulpje is Karotz, eveneens een ´slim´hulpje wat met het internet verbonden is. Ook Karotz heet het uiterlijk van een konijn.

Sprekend Konijn

Nabaztag betekent ‘konijn’ in het Armeens, maar hij is in Frankrijk gemaakt. Daar is hij ook een groot succes, omdat steeds meer mensen hun eigen Nabaztag of Karotz hebben, die onderling ook met elkaar kunnen communiceren. Als uw vrienden u een e-mail sturen, kan uw konijntje de mail voorlezen. Hij kent en herkent verschillende talen, waaronder Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Engels… Omdat hij contact heeft met het internet ‘leert’ hij steeds meer bij en wordt daardoor steeds ‘slimmer.’ De nieuwste Nabaztag accepteert zelfs commando’s van uw stem en spraakberichten, hij kan podcasts mp3 en webradio’s afspelen. Karotz kan ook bewegen en er zijn honderden vrije applicaties verkrijgbaar om het hulpje uit te breiden. Ook kan Karotz moppen vertellen. Deze hulpjes zij zwoel grappig voor kinderen als volwassenen.

Alarmklok

Nabaztag heeft een alarmklok en zal u 's morgens wekken op de tijd die u wilt. Hij kan ook contact maken met webradio’s, en dan danst hij een beetje, en hij knippert met zijn lichtjes. De lichtjes op zijn buikje worden trouwens ook door hem/haar gebruikt om het weer te voorspellen. Als u het op prijs stelt, kan Nabaztag voor u de laatste nieuwsberichten voorlezen, de nieuwtjes haalt hij gewoon van allerlei websites af. U kunt hem ook opdracht geven om uw lievelings- rss-feeds voor te lezen.

Nabaztag en Tai Chi

Nabatzag kan op Tai Chi. U kunt hem daarvoor inschrijven. Soms wordt Nabaztag kwaad, dat komt omdat hij een eigen persoonlijkheid heeft en net als alle ‘levende’ wezens, is hij wel eens sikkeneurig. Nabaztag is eigenlijk een huisdier dat niet leeft, maar wat toch erg levend overkomt. Hij is slim en gezellig, en heeft een Wi-fi kaartje in zijn buik. Nabaztag wordt gewoon aangesloten op het stopcontact om zijn werk te doen. U geeft hem zijn eigen unieke naam en hij zal u waar mogelijk assisteren.

Sleeping Time!

Als het tijd is om naar bed te gaan roept Nabaztag: Sleeping Time! U kunt zelf de tijd instellen dat Nabaztag u of uw kinderen naar bed stuurt.

Snuffel, snuffel…

Omdat Nabaztag een microfoontje in zijn buik heeft, kunt u nu met de nieuwste Nabaztag boodschappen inspreken en die naar vrienden sturen. Ik heb gelezen dat de Nabaztag II ook kan ruiken. Het komt erop neer dat hij geuren herkennen kan en erop reageert. Hij reageert ook op van alles op het internet en begint dan te praten, bijvoorbeeld als er belangrijk nieuws te melden is.

Nabaztag als Boekenwurm

De nieuwste Nabaztag heeft een rfid-chip waardoor hij boeken met een chip kan identificeren en voorlezen. Heeft u een avond geen tijd om een verhaaltje aan uw kinderen voor te lezen? Dan kan uw Nabaztag dat mooi voor u doen.

Prijskonijn

De Nabaztag kost op het moment ongeveer 140 euro. Dat lijkt bij de konijnen af, maar met Nabaztag haalt u wel een heel bijzonder konijn in huis. U kunt zelfs nieuwe applicaties schrijven voor uw eigen Wifi-konijn. U ziet het, de mogelijkheden met dit 'huisdier' lijken voorlopig eindeloos. Ook kunnen de konijntjes een ander uiterlijk aangemeten worden met 'tatoeages' of losse onderdelen zoals oortjes van chroom.

Mini-Karotz

Er bestaan ook mini-Karotz konijntjes, in een kleinere uitvoering.

Wat is nou eigenlijk de lol van deze gadgets? Waarschijnlijk vinden mensen het gewoon cool om een wifi-konijn te hebben.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.wifirabbit.nl/
  • http://www.nabaztag.com/en/index.html

Reageer op het artikel "Wifi Rabbit Nabaztag"

Infoteur: Kisses
Laatste update: 06-04-2014
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!