InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Wuzzon, mobiele ringtones en wallpapers

Wuzzon, mobiele ringtones en wallpapers

Wuzzon, mobiele ringtones en wallpapers Wuzzon, de internetsite waar jongeren hun eigen winkeltje kunnen openen voor het aanbieden van ringtones en wallpapers.

Wuzzon, wat is dat?

Wuzzon is een internetsite waar jongeren een eigen winkeltje kunnen openen om hier hun zelfgemaakte ringtones en wallpapers te koop aan te bieden. Wuzzon is gestart door twee dames, die een jaar geleden te zien waren bij het programma "Dragons Den", waar zij een investeringsbedrag kregen voor het opzetten van hun project. Inmiddels is het een goedlopend project en is Wuzzon een geduchte concurrent voor de commerciele ringtoneaanbieders, die de kopers vaak met een leuke, populaire ringtone een duur abonnement inlokken.

Wuzzon, hoe werkt het?

Jongeren kunnen zich registreren bij Wuzzon. Na aanmelding kunnen zij, door henzelf gemaakte, ringtones en wallpapers uploaden. Dit gaat als volgt:

Ringtones

  • Upload MP3 files. Deze mogen niet langer dan 30 seconden zijn en niet groter dan 500kb.
  • Upload alleen files waar jij de eigenaar van bent, ga geen fragmenten van cd's van je favo artiest uploaden.
  • Laat je creativiteit spreken. Neem bijvoorbeeld je niesende vader op, of je miauwende poes. Kijk wat jij grappig of leuk zou vinden.
  • Upload de content in je eigen winkeltje.

Wallpapers & Animated Wallpapers

  • Wallpapers met een .gif, .jpg of .bmp formaat zijn geschikt om te uploaden.
  • Animated Wallpapers kunnen alleen een .gif formaat hebben
  • Zorg dat de file die je wilt uploaden niet groter is dan 300 kb.
  • Ook hier moet je zorgen dat jij de rechtmatige eigenaar van de content bent, kopieer dus niets van een andere website of andere telefoon.
  • Wees creatief, ga met je fotocamera en/of je computer aan te slag en maak de leukste wallpapers!

Ringtone maker

Wuzzon heeft een speciale free Rringtone Maker waarvan gebruik kan worden gemaakt. Deze helpt bij het maken van leuke ringtones doordat de leden hier zelf iets kunnen componeren, opnemen en bewerken.

Hoe aan de man brengen?

Je brengt je ringtones en wallpapers aan de man door je hele netwerk een mail te sturen met een link naar jouw nieuwe ringtone en/of wallpapershop. Ook kunnen bezoekers van de site van Wuzzon in jouw winkeltje komen shoppen.

Wat levert het op?

Met de verkoop van je ringtones en wallpapers kun je geld verdienen. Hoeveel, dat hangt er vanaf voor welk bedrag jij je ringtone of wallpaper aanbiedt. Handig is om te kijken wat andere aanbieders rekenen voor hun producten. Je moet vanzelfsprekend niet te hoog gaan zitten met je prijzen, anders koopt er niemand bij jouw winkeltje. Zit je echter te laag met je prijzen, dan zul je niets verdienen omdat dan al je geld op gaat aan kosten voor Wuzzon en de telefoonproviders.

Overzicht inkomsten per aanbod

Je kunt kiezen voor een vijftal tarieven:
Wat betalen je klanten?
  • 0,25
  • 0,60
  • 0,70
  • 1,10
  • 1,50

Wat ontvang jij?
  • 0,00
  • 0,10
  • 0,15
  • 0,25
  • 0,35

Waneer krijg je uitbetaald

Je kunt uitbetaling van je bedrag aanvragen wanneer je 10 euro of meer hebt verdiend.

Conclusie

Wuzzon is een goed alternatief voor de dure ringtones, de vaak door jongeren zo leuk worden gevonden. Vaak stappen zij onbedoeld in een duur abonnement. Bij Wuzzon is dit niet het geval. De prijzen zijn betaalbaar. Bovendien stimuleert Wuzzon de creativiteit van de jongeren én leren zij een eigen handeltje op te zetten.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Ieder kind een mobieltje?Ieder kind een mobieltje?Veel kinderen tussen de 8 en 12 jaar zullen zelf op de vraag of ze een mobieltje nodig hebben, bevestigend antwoorden. U…
Nomofobie, angst om je mobiele telefoon kwijt te rakenSinds de uitvinding van de mobiele telefonie heeft het gebruik ervan een grote vlucht genomen. Handig, want iedereen is…
Samsung SGH J600: de nieuwste slimme telefoonSamsung SGH J600: de nieuwste slimme telefoonDe prachtige kleuren gecombineerd met glanzende oppervlak met chroom-accenten, geven de nieuwste telefoon van Samsung ee…
Mooie cadeau's voor bij een mobiele telefoon abonnementMooie cadeau's voor bij een mobiele telefoon abonnementWie een nieuwe mobiele telefoon wil aanschaffen kan bij bepaalde abonnementen kiezen voor een cadeau. Zo kun je bij een…
Mobiele Telefoon - GeschiedenisDe mobiele telefoon, een handig dingetje. Wie heeft er tegenwoordig geen een? Nu is het heel vanzelfsprekendheid dat bij…
Bronnen en referenties
  • www.wuzzon.nl

Reageer op het artikel "Wuzzon, mobiele ringtones en wallpapers"

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 11-07-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Special: Computergebruik
Schrijf mee!