InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Het opzetten van een website - Het promoten

Het opzetten van een website - Het promoten

Het opzetten van een website - Het promoten Bij het opzetten van een website komt veel kijken, zo ook het promoten van je website. Hier lees je alle informatie en tips over dit onderwerp, het promoten en het bezoekers leiden naar je website.

Bezoekers zijn belangrijk

Een website is er om bezocht te worden. Een website zonder bezoekers is daarom geen goeie website. Ook jij als website beheerder vindt het niet leuk een website te beheren waar dagelijks of misschien zelfs wekelijks maar een of twee bezoekers komen. Je zult er daarom alles aan moeten doen, en willen doen, om een redelijk aantal bezoekers naar je website toe te lokken. Het promoten van je website op verschillende manieren is erg effectief.

Links ruilen

Het ruilen van links is een veel gebruikte methode bij website beheerders. Door een link te plaatsen naar een bepaalde website, en die website hiervan op de hoogte te stellen, kun je bij instemming van de webhost aan de andere kant een link terug verwachten. Hiervoor hebben de meeste website een aparte ‘links’ of ‘linkpartners’ pagina gemaakt. Het voordeel van deze methode is dat als je link geplaatst wordt op een website met veel bezoekers, er ook veel bezoekers naar jouw website kunnen komen. Bij het kiezen van linkpartners is het erg handig als de websites waarvan je links gaat plaatsen gaan over hetzelfde onderwerp als waar jouw website over gaat. Omdat de bezoekers die op de andere website komen geïnteresseerd zijn in dat onderwerp, zijn ze hoogstwaarschijnlijk ook geïnteresseerd in jouw website.

Links plaatsen

Het plaatsen van links op bijvoorbeeld forums is ook een effectieve manier. Goed lopende forums hebben veel lezers. Als jij als website beheerder een link naar jouw website plaatst op een of meer forums, is de kans groot dat er een of meer lezers zijn die in jouw website geïnteresseerd zijn. Ook al zou het maar één bezoeker naar jouw website leiden, beter één dan geen!
Een vaak gemaakte fout bij het plaatsen van links op forums is dat deze links vaak gezien worden als spam. Het plaatsen van een link is daarom alleen handig en niet irritant als je een link plaatst op een forum met een topic over het onderwerp waar jouw website ook over gaat. Zo wordt het minder snel als spam gezien.

’Vertel een vriend’

Door een ‘Vertel een vriend’ pagina of button te maken is het voor bezoekers makkelijker vrienden of vriendinnen in te lichten over jouw website. Een vertel een vriend pagina of knop houdt in dat bezoekers gemakkelijk en snel hun E-mail adres in kunnen vullen en een E-mail adres / E-mail adressen van vrienden. Naar het E-mail adres van de genoemde vriend wordt een bericht gestuurd dat deze eens een kijkje zouden moeten nemen op jouw website.

Een goeie website

Natuurlijk geen blijvende bezoekers zonder goeie website. Probeer daarom pas te beginnen met het promoten van je website als je website klaar is en helemaal compleet online staat. Pas dan heeft het promoten zin. Promoot je bij gebrek aan goeie inhoud, een goed design, oftewel; als je geen goeie website hebt, dan zullen de bezoekers die komen middels je promotie, nooit meer terugkomen. Dan heeft al het werk geen zin gehad.
© 2008 - 2019 Grotefrits, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Het opzetten van een website - Het promoten"

Infoteur: Grotefrits
Gepubliceerd: 10-02-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!