Dubsmash, wat is het en de tips voor de beste filmpjes?

Dubsmash, wat is het en de tips voor de beste filmpjes? De hedendaagse techniek op de mobile wordt steeds unieker. Daardoor is de mobile telefoon niet meer weg te denken uit het hedendaagse straatbeeld. Waar je ook komt, overal kom je mensen tegen met een mobile telefoon. Eind 2014 hebben we wereldwijd opnieuw te maken met een nieuwe rage. De rage is in opkomst en wordt Dubsmash genoemd. Dubsmash is een Duitse gratis app voor op je mobiel die je zowel kunt downloaden via de app store en is geschikt voor zowel Android als IOS. Volgens de makers van Dubsmash is het de leukste manier om te communiceren. De app Dubsmash is een playback app. Met deze app kun je coole en hilarische filmpjes van je zelf maken en de gemaakte filmpjes kun je vervolgens eenvoudig vesturen naar je vrienden. Dit kan via facebook of whats app.

Wat is Dubsmash

Eind november 2014, domineert de gratis Duitse app Dubsmash de hitlijsten in de App Store. Dubsmash is een van de snelst groeiende mobile startups uit Berlijn. Dubsmash is in een korte periode uitgegroeid tot een populaire app. In verschillende landen is Dubsmash dan ook terug te vinden in de top ranking van de Appstore en de Palystore. Daardoor duiken er op de sociale media kanalen, zoals Instagram, Facebook en Twitter, steeds meer creatieve filmpjes op. Filmpjes die gemaakt zijn met deze nieuwe app Dubsmash. Het succes van Dubsmash lijkt te zitten in het feit dat de app twee dingen, waar de social media gebruiker anno 2014 gek op is, heeft weten te koppelen. Dit zijn de selfies en de typetjes en combineert deze twee. Wanneer je de app Dubsmash gebruikt, krijg je een quote te horen, terwijl je zelf met de camera wordt opgenomen, zodat je de quote die je te horen krijgt kunt playbacken. Hierdoor kun je de meest hilarische filmpjes opnemen. De filmpjes kun je vervolgens eenvoudig versturen naar vrienden, Twitteren en op Facebook plaatsen. Naast het playbacken van een quote is het ook mogelijk om stukjes van populaire songs te playbacken.

Quote

Dubsmash is een Duitse App die gemaakt is in Berlijn. Toch zijn de Nederlandse invloeden tijdens het ontwikkelen van de app duidelijk merkbaar. Naast bijvoorbeeld de beste quotes van Arnold Schwarzenegger en vele Disney-liedjes, beschikt de app over tal van Nederlandse quotes van onder anderen:
  • Geer & Goor
  • Hans Teeuwen
  • Louis van Gaal
  • Lucky Tv
Naast bovengenoemde categorieën bevat de app sinds vrijdag 28 november 2014 zelfs een map Efteling, met daarin samples van Joris en de Draak, de Trollenkoning, Ezeltje Strekje, de heks van Hans en Grietje, Repelsteeltje, de Kleine Boodschapkabouter en twee verschillende Holle Bolle Gijzen.

Dubsmash gratis downloaden

Het leuke van Dubsmash is dat Dubsmash een gratis app is. Deze gratis app is hier voor IOS en hier voor Android gratis te downloaden.

Tips voor de leukste Dubsmash filmpjes

Door de grote populariteit van Dubsmash verschijnen er dagelijks honderden Dubsmash video's op de verschillende sociale media kanalen. Wanneer je dus echt wilt opvallen met je Dubsmash video, dan zal je extra goed voor de dag moeten komen.

Tekst

Je Dubsmash krijgt pas het gewenste resultaat wanneer het echt lijkt dat jij de quote spreekt. Hiervoor is het van belang dat je de tekst van de quote goed kent en dat je gelijktijdig praat met de originele audio. Hierbij kan het helpen dat je de quote hardop uitspreekt.

Origineel

Je Dubsmash filmpje heeft de grootste waarde, wanneer deze zo origineel mogelijk is. Deze originaliteit kun je bereiken door verder te gaan dan het standaard playbacken. Ook het decor waarin het Dubsmash filmpje wordt opgenomen is van groot belang. Dus ga opzoek naar de beste locatie die past bij de quote en zorg voor bijpassende kleren, dan wordt je Dubsmash filmpje vast een groot en misschien wel een wereldsucces.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Motion Media GmbH, Wikimedia Commons (Publiek domein)
  • App Dubsmash
  • Volkskrant zaterdag 29 november 2014

Reageer op het artikel "Dubsmash, wat is het en de tips voor de beste filmpjes?"

Infoteur: Tekstschrijvert
Laatste update: 27-06-2017
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!