InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Wat is een Paysafecard?

Wat is een Paysafecard?

De Paysafecard. Heb je er ooit wel eens van gehoord? Het is een betaalmiddel! Met paysafecard betaal je online net zo eenvoudig, veilig en snel als met contant geld. Koop je eigen Paysafecard bij een van de 450.000 verkooppunten wereldwijd en betaal bij duizenden webwinkels! Wil je meer te weten komen? Lees dan gauw verder!

Inhoudsopgave

Wat is een Paysafecard?

Een Paysafecard is een Prepaidkaart waar geld op staat. Een Paysafecard heeft een 16-cijferige code, waarmee je online kunt betalen. Op 16 augustus 2011 is Wallie-Card overgenomen door het Oostenrijkse bedrijf Paysafecard. Het Oostenrijkse bedrijf breidt voor het eerst uit door middel van deze acquisitie. Paysafecard is actief in 28 landen en heeft volgens eigen zeggen meer dan 350.000 verkooppunten voor de prepaidkaarten en meer dan 3.500 partijen die de kaart accepteren. Sinds 15 november 2011 was het niet meer mogelijk om een Wallie-card aan te schaffen. Tot en met 31 januari 2012 was het mogelijk met de oude Wallie-card te betalen.

Waar kun je een Paysafecard kopen?

Paysafecards zijn te koop in heel veel winkels, supermarkten kiosken. Bijvoorbeeld, HEMA en Primera. Tevens kun je ook heel veel kaarten kopen op het postkantoor (PostNL) of een tankstation (Tamoil, Texaco, ESSO, Total en BP). Je kunt je Paysafecard ook bestellen op internet. Hiermee kun je met veel betaalsystemen betalen, zoals iDeal, Visa, MasterCard, bellen door middel van een 0900-nummer, en nog veel meer. Een nadeel aan het 0900-nummer is dat je heel lang aan de lijn moet blijven, en het veel geld extra kost. Als je bijvoorbeeld een Paysafecard van €10 wilt kopen, kost het je ongeveer €15 - €17. Als je je Paysafecard online besteld, krijg je deze binnen 1 minuut in je mail, en de code verschijnt op je scherm. Bij sommige websites kost het wel €1 extra. De beschikbare prijzen die je voor je Paysafecard kunt kopen zijn:
  • €10
  • €25
  • €50
  • €100

Of de Paysafecard nog goedkopere prijzen zal krijgen, is nog onbekend. Echter kon de Wallie-Card wel in €5, maar de Paysafecard niet.

Wat maakt Paysafecard zo populair?

Paysafecard is razend populair onder gamers, maar ook voor mensen die vaak gebruik maken van Internet om te betalen. De Paysafecard wordt steeds populairder, omdat het een veilig, snel en makkelijk betaalmiddel is. Het wordt vaak gekocht door gamers, die het vervolgens in een (Free To Play) game investeren. Meestal zijn dit games die online worden gespeeld. Ze kunnen dan bijvoorbeeld credits, coins, geweren, of iets anders kopen, voor echt geld. Paysafecard is ook populair omdat het niet aan een bank, Credit Card, of iets anders waar een bepaald saldo op staat, is gekoppeld. Dat maakt het dus extra veilig, en je kunt daardoor zelf bepalen wat je daadwerkelijk wilt betalen.

Geldigheidsduur Paysafecard

Je Paysafecard is onbeperkt geldig en het tegoed dat er op staat dus ook. Twaalf maanden nadat de code is uitgegeven, wordt er echter 2 euro per maand administratiekosten in rekening gebracht. Dit gaat van je tegoed af. Als je nieuw tegoed wilt, kun je altijd weer een nieuwe Paysafecard kopen.

Paysafecard tegoed controleren

Op de website Paysafecard vind je de knop ‘tegoed controleren’. Daar kun je je code invullen, en dan zie je direct welke waarde de code van je Paysafecard heeft.

Nep e-mails

Sinds begin 2013 worden er diverse nepmails rondgestuurd met de afzender van zogenaamd iDeal Nederland - ING (Scootercity), WK Staatsloterij, CJIB en Intrum Justitia waarbij gevraagd wordt om iets te betalen middels een Paysafecard kaart. Je moet hier NIET op ingaan, omdat het gaat om nep e-mails. Verwijder deze mailtjes direct! iDeal, en andere bedrijven zullen geen mailtjes sturen om een code van je Paysafecard of wat dan ook. Uitkijken dus en ga nooit op in op dit soort e-mails, ook al hebben ze niks met je Paysafecard te maken, maar met bijvoorbeeld je bank. Of dit nog lang door zal gaan, is nog onduidelijk.

Voordelen

Wat zijn de voordelen van de Paysafecard?
  • Je kunt met contant geld je Paysafecard kopen en vervolgens makkelijk online betalen.
  • Je hoeft geen persoonlijke informatie, bank- of creditcardgegevens op te geven.
  • Het is een eenmalige code van 16 cijfers.
  • Je kunt er meerdere keren mee betalen als je je saldo niet in een keer opmaakt.
  • Het is 100% veilig, en je privacy wordt niet geschonden.

Nadelen

  • Je wordt verplicht een bepaalde prijs te kiezen. (€10, €25, €50, €100)
  • Je kunt er niet mee in een (bijvoorbeeld) supermarkt mee betalen.
  • Er is geen mogelijkheid om je saldo weer op te waarderen door middel van dezelfde code.

Lees verder

© 2014 - 2019 Kopersulfaat, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Veilig betalen op het internet met de PaysafecardVeilig betalen op het internet met de PaysafecardVeilig omgaan met je persoonlijk gegevens, waaronder vooral je bankgegevens en creditcard gegevens, blijft een belangrij…
Prepaid creditcard voordelig?Prepaid creditcard voordelig?U kunt in 2019 een prepaid creditcard zonder BKR-toets gebruiken in plaats van de gewone Visa creditcard, ANWB creditcar…
Creditcard aanvragen, wie, wat, waar?Creditcard aanvragen, wie, wat, waar?Een creditcard is een handig betaalmiddel in binnen en buitenland. Het is al een relatief oud betaalmiddel wat nog steed…
Betalen met goud: goud als betaalmiddel van de toekomst?Betalen met goud: goud als betaalmiddel van de toekomst?Goud blijft in de economische wereld een "hot item". De goudprijs steeg in 2011 tot absolute recordhoogten, wat leidde t…
VVV Cadeaukaart online besteden?De meest verkochte giftcard van Nederland is de VVV Cadeaukaart. De VVV Cadeaukaart is te koop en te besteden bij duizen…
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Wallie-card
  • http://www.paysafecard.com
  • http://beltegoed.nl/paysafecard-herladen

Reageer op het artikel "Wat is een Paysafecard?"

Reacties

Celis, 29-07-2017 13:35 #6
Klopt het dat je wel een account aanmaakt met je id bewijs kopie? Via paysafecard.nog wat. Trouwens ik kon er helaas niet veel mee. Kom het niet tegen in mijn betaalmiddelen via instellingen. Kan alleen creditcard of paypall. Reactie infoteur, 15-10-2018
Nee dat klopt niet, dat is niet de bedoeling.

Andre, 17-12-2016 18:51 #5
Ik heb een betaling gedaan met paysafecard maar is geannuleerd. Krijg ik dat geld terug op mijn bank? Want de kaart is leeg Reactie infoteur, 25-12-2016
Nee de kaart wordt als het goed is gewoon hervuld met het bedrag van de betaling.

Loraine, 18-02-2016 01:21 #4
Ik had een vraagje als je bijv iets voor 80 euro koopt moet je dan echt 3 verschillende kaartjes kopen of hoe zit dit? Reactie infoteur, 29-03-2016
Ja, dat is wel het nadeel aan paysafecard, maar zo moet het wel.

Peter, 01-02-2016 20:16 #3
Goed artikel, tevens heel informatief!

Koos, 19-07-2015 12:55 #2
Goedemiddag
Mij is hetzelfde overkomen mijn Internet app is geblokkeerd en ik moet 100 euri betalen.
Hoe kom ik daar vanaf zodat ik mijn Internet weer kan gebruiken.
Graag uw advies aub Reactie infoteur, 24-07-2015
Download een AdWare/Malware Remover. Of een Virusscanner zoals AVG. En dan opsporen maar dat virus. Zoek door je configuratie scherm op een vreemde naam en google het even. Dan staat er waarschijnlijk wel hoe je het moet verwijderen. Download eventueel (tijdelijk) een andere webbrowser, zoals Google Chrome, Firefox, Safari, etc.

Ik hoop dat het goed komt!

Jan, 24-05-2015 18:08 #1
Halo,
Ik kreeg laatst een melding op internet dat mijn internet app geblokkeerd was en dat ik dat alleen kon verheffen met een 100 euro paysafe card is dit nou echt of? Reactie infoteur, 07-07-2015
Oppassen daarme!
Gegarandeerd nep! Niet op ingaan. Paysafecard is nooit een echt betaalmiddel voor bedrijven. Alleen als je zelf iets wil kopen.

Infoteur: Kopersulfaat
Laatste update: 24-07-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Reacties: 6
Schrijf mee!