InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Lookbook: OOTD's plaatsen en bekijken

Lookbook: OOTD's plaatsen en bekijken

Lookbook is een hele handige site waar je allerlei outfits kunt bekijken van mensen over de hele wereld. Je kunt er elke dag inspiratie opdoen en dit handig gebruiken als je weer eens twijfelend voor je kledingkast staat. Daarnaast is het ook mogelijk anderen te inspireren door zelf een OOTD (outfit of the day) te plaatsen.

Voor wie geschikt?

Lookbook is een leuke site voor iedereen die het leuk vindt om outfits van anderen te bekijken. Elke dag worden er weer diverse nieuwe outfits geplaatst. Ook kun je zelf een foto plaatsen van de kleding die je aan hebt. Leuk om anderen te inspireren of inspiratie te zoeken.

Homepage

Op de homepage kan je gelijk de populairste outfits van het moment zien. Een soort tijdlijn, maar dan niet van Facebook of Twitter maar van Lookbook. Voor nog meer populaire outfits scroll je naar beneden. Je kunt nog uit twee andere tijdlijnen kiezen. Een tijdlijn met nieuwe outfits en een tijdlijn met de beste outfits van een periode. Er is ook een zoekbalk waar je bijvoorbeeld mensen, merken of tags kunt zoeken.

Opties boven de tijdlijn

Je kan boven de ‘tijdlijn’ een aantal dingen selecteren.

Global

Je kunt kiezen voor foto’s uit de hele wereld of alleen Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Midden Oost-Afrika, Azië en Oceanië (Australië).

By popular/Spotlight/Daily

Bij de eerste tijdlijn kies je of je de populairste outfits bovenaan de tijdlijn wilt zien, of juist eerst de nieuwste outfits. Bij de 2e tijdlijn kun je kiezen uit leuke nieuwe outfits, de allernieuwste foto’s of de allereerste foto’s van personen. Bij de derde tijdlijn kun je kiezen uit top-outfits van de dag, week, maand of jaar.

Girls+Guys

Standaard worden de foto’s van meisjes en jongens weergegeven, maar je kunt ook de foto’s van alleen jongens of alleen meisjes selecteren.

Full view

Het laatste knopje boven de tijdlijn. Je hebt de mogelijkheden om te kiezen uit full view of thumbnail view. De thumbnail view is het simpelst, alle foto’s worden dan zonder informatie naast elkaar weergegeven. Als je met de muis over een foto heen beweegt worden er iets meer details zichtbaar: de naam van de foto, de naam van wie de foto is en de tijd wanneer de foto geüpload is. Eronder staat het aantal hypes, een knopje waarmee je de foto zelf kunt hypen en de kledingstukken die getagd zijn in de foto. Met dit overzicht kun je snel door de foto’s kijken. Bij de full view staan alle foto’s onder elkaar. Naast de details van hierboven staat er ook uit welk land de foto komt en hoeveel reacties en hartjes de foto gekregen heeft. Je kunt hier ook de foto delen via Facebook, Twitter, Tumblr en Pinterest.

Registreren

Als je zelf ook foto’s wilt plaatsen of de foto’s van anderen wilt ‘hypen’ moet je je registeren. Dit is niet moeilijk. Je kan je account linken aan Facebook. Je kan het ook gewoon koppelen aan je e-mailadres. Het enige wat je dan hoeft op te geven is je naam, een wachtwoord en of je man of vrouw bent. Je klikt op 'create an account' en bent klaar! Als je wilt inloggen gebruik je je e-mailadres en wachtwoord.

Outfits hypen en reageren

Bij elke foto staat het knopje ‘hype’. Als je een outfit leuk vindt kan je dit aanklikken, de foto komt dan hoger op de lijst.
Wanneer je op een foto klikt staan eronder nog meer outfits van die persoon en de reacties op de foto. Als je een opmerking hebt kun je die bij de reacties plaatsen. Vind je de outfit helemaal geweldig? Vink dan het hartje aan bij de reactie, ook hierdoor komt een foto hoger op de lijst.

Abonneren

Heb je een paar personen gevonden met inspirerende outfits? Dan kun je deze mensen volgen op Lookbook. Door te klikken op ‘fan’ abonneer je je op foto’s van die persoon. Die komen dan bij de ‘feed’ tijdlijn te staan. Zo heb je elke dag een lijst met leuke outfits.

Zelf een outfit plaatsen

Er zijn wel een aantal regels voor het plaatsen van een outfit. Je moet ouder zijn dan 13 en mag alleen foto’s van jezelf erop zetten. Het is dus niet de bedoeling dat je je vriend of vriendin op de foto zet. Een foto plaatsen is niet moeilijk. Bovenaan de site kun je bij de blauwe knop ‘post’ een foto uploaden. Zo kan je iedereen inspireren met jouw OOTD!

De app

Er is ook een Lookbook app voor Android en Apple. De app voor Android is iets overzichtelijker en daardoor makkelijker in gebruik. Je kunt minder opties kiezen voor de tijdlijnen in beide apps. Verder kun je wel alle tijdlijnen bekijken en een foto op je account zetten. Onder de foto’s zit gelijk het knopje ‘hype’. Bij de Apple app kun je ook met één klik de reacties zien en zelf reageren. Bij beide apps kun je op de foto’s klikken voor meer informatie. Bijna alles is mogelijk met de apps, dus je kunt waar je ook bent makkelijk en snel Lookbook checken!
© 2014 - 2019 Lhas98, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Dress for successDress for successDress for success: hoe ga je netjes gekleed naar een sollicitatiegesprek, wanneer je niet de middelen hebt om nieuwe kle…
Hoe draag je een V-hals shirt?Als de zomer aanbreekt en het warmer begint te worden, halen we de slippers uit de kast, onze rokjes beginnen korter te…
Maak een statement met accessoiresIedereen weet dat grote, opvallende en gekleurde sieraden en accessoires je outfit op kunnen leuken, maar moeilijk zijn…
Hoe origineel verkleed met carnaval? TipsHoe origineel verkleed met carnaval? TipsElk jaar barst carnaval weer los in vooral het zuiden van het land. Tijdens carnaval is het een traditie dat je verkleed…
Simpel en basic: de veelzijdige t-shirt jurkTijdens een avondje uit zijn de jeansleggings, bodycon rokjes en jurkjes een favoriet. De jeanslegging gecombineerd met…
Bronnen en referenties
  • http://lookbook.nu/

Reageer op het artikel "Lookbook: OOTD's plaatsen en bekijken"

Infoteur: Lhas98
Laatste update: 10-07-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!