InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Hoe verwijder je je Google plus-account?

Hoe verwijder je je Google plus-account?

Hoe verwijder je je Google plus-account? Google+ is een sociale netwerksite geleverd door Google. Wanneer je je voor een van de diensten van Google hebt aangemeld, krijg je meestal ook al snel een Google plus-account. Zonder dat je je ervan bewust bent kun je al een Google plus-account hebben. Maar hoe kom je van Google plus af?

Google+

Google+ is het sociale netwerk dat op de markt is gebracht door Google. Het netwerk is gelanceerd in 2011. Er zijn meer dan 500 miljoen mensen aangemeld op Google+. Uniek aan Google+ is dat je kringen kunt maken van gebruikers waarmee je kunt (video)chatten of YouTube-filmpjes bekijken. Google+ is na Facebook het grootste sociale netwerk ter wereld. Dit komt ook omdat je vaak al met een Google plus-account bent opgescheept wanneer je slechts één dienst afneemt van Google. Daarom zit Google+ al op meer dan 500 miljoen mensen die zich hebben geregistreerd.

Stappenplan Google plus verwijderen

  1. Ga naar Google.nl.
  2. Druk in de rechterbovenhoek op de rode button 'Inloggen'.
  3. Vul je Google gebruikersnaam en wachtwoord in.
  4. Klik op je gebruikersnaam in de rechterbovenhoek.
  5. Klik op 'Account'.
  6. Druk aan de linkerkant van het scherm op 'Dashboard'. Dit staat onder het kopje 'Account'.
  7. Scroll naar 'Google+' en klik erop.
  8. Er verschijnt een lijst met instellingen. Scroll naar beneden. Hier staat "Google+ uitschakelen". Klik daarop.
  9. Je krijgt een scherm voor je. Klik hier op "Google+-inhoud verwijderen."
  10. Klik op "Geselecteerde services verwijderen".

Wil je je gehele Google-account verwijderen?

Wanneer je je Google-account verwijdert verlies je alle diensten die je van Google afneemt. (Dus YouTube, Google calendar, Gmail, etc). Bedenk dat je al deze functies niet meer kunt gebruiken, voor je je Google-account daadwerkelijk verwijdert. Je kunt je Google-account als volgt verwijderen:
  • Surf naar accounts.google.com.
  • Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Scroll naar beneden en klik op 'Account sluiten en alle services verwijderen met alle gegevens die eraan zijn gekoppeld.'
  • Vink alle diensten aan in de lijst. Hiermee laat je zien dat je weet dat je deze diensten niet meer kunt gebruiken.
  • Vul je wachtwoord in.
  • Klik op de rode button 'Google-account verwijderen'.

Toch weer aanmelden voor Google plus?

Het is erg simpel om je toch weer aan te melden voor Google+. Wanneer je bent ingelogd met je account van Google en je surft naar "plus.google.com". Staan daar meteen alle velden ingevuld om je aan te melden voor Google+. Wanneer je upgrade is jouw Google plus-account weer aangemaakt. Ook wanneer je geen Google-account hebt kun je je via deze site gemakkelijk aanmelden. Wanneer je alle invulvelden invult zal er automatisch een Google-account worden aangemaakt waarmee je kunt inloggen bij Google+ (en andere diensten van Google).
© 2013 - 2017 Shiny, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Google.nl

Reageer op het artikel "Hoe verwijder je je Google plus-account?"

Infoteur: Shiny
Gepubliceerd: 27-06-2013
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!